APRILIA RS4

Az Aprilia bemutatja két vadonatúj kis szupersport motorkerékpárját, amelyet a felnövekvő fiatal motorosoknak szán. Az RS4 125 – az első Aprilia sport motor 4 ütemű
erőforrással, míg az RS4 50 lehetővé teszi a fiatal rajongóknak, hogy kihasználják a legmagasabb technológiai innovációt, amelyet az Aprilia RSV4 nyújt, és megnyert két világbajnoki címet a 2010-es Superbike szezonban.


A festést és a szemet gyönyörködtető
formákat a gyári Aprilia RSV4 motorkerékpártól
örökölték mindketten.

A szélcsatornás kísérleteket követően kiváló szélvédelmet sikerült kialakítani, amely jó aerodinamikai tulajdonsággal is rendelkezik. A rendkívül agresszív kinézet végig vonul a motor egészén, és a kitűnő fényerőt biztosító LED-es hátsó lámpa zárja a lélegzetelállítóan ultra kompakt  burkolatokat. A kipufogók szintén a nagyobb
testvér mintájára készültek, de nem látvány elemek pusztán, hanem részesei a motor által leadott teljesítménynek is.

Az egyhengeres, 50 köbcentis Aprilia a RS4 50 egy vízhűtéses kétütemű konstrukció. A kenést  külön olajozási rendszer biztosítja, változtatható kapacitású pumpa révén. A hat sebességes váltó segítségével teljes mértékben kihasználható a teljesítménye ennek a motornak. Az Aprilia RS4 nagyobb verzióját egy teljesen új, 125 köbcentis vízhűtéses 4 ütemű egyhengeres motor hajtja négy szeleppel és két felülfekvő vezérműtengellyel. Ez a motor a maximális teljesítményt – ami megengedett ebben az osztályban – az ökológiai szempontból is megfelelő kibocsátási értékek mellett adja le.

A váz kétségkívül a toll az RS4 projekt sapkáján: a WSBK, a 125 és 250 osztályok, Moto GP tapasztalatok alapján korszerű design, és a rendkívül könnyű szerkezet révén kiváló torziós merevséget biztosít. Az első felfüggesztés 41 mm-es fordított villát, fekete eloxált szárakat, bilincseket és 110 mm-es rugóutat kapott, míg hátul egy monoshock rendszer közvetlenül kapcsolódik az aszimmetrikus lengőkarhoz. Mind a két motor első osztályú fékrendszerekkel áll meg.

Elöl 300 mm-es tárcsa négy dugattyús radiális féknyereggel, hátul  220 mm-es tárcsával  egy dugattyús féknyereggel. A 17-es keréken elöl  100/80, hátul 130/70 gumiabroncs feszül. A nagy példakép visszaköszön a műszerfal egység félig analóg, félig digitális kiviteléről is. Az utas nyereg gyors kioldó gombbal lehetővé teszi, hogy kicseréljük a hátsó burkolatra egy pillanat alatt. A nyereg alatt van egy praktikusan kialakított kesztyűtartó, ami a  legtágasabb a kategóriájában.

Az új Apriliák „Racing Black” és „Racing White”, valamint merész „Replica SBK” festéssel kaphatók, ez utóbbi Max Biaggi és az Aprilia Racing Team Alitalia világbajnok színeiben pompázik.

Szöveg: Buny

Kép: Piaggio

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes