Honda NC 750 S – 2018

Az NC750S egészen különleges hangulatot áraszt, amit tán a „Sensual Performace”, azaz
érzéki teljesítmény kifejezéssel lehet a legjobban leírni. Kisméretű, LED-es fényszórója és sötétített hátsó lámpája egyedi, feltűnő megjelenéssel ruházza fel, legfőbb erénye mégsem ez, hanem a pilóta előtt elhelyezett, 21 literes tárolórekesz (hagyományos motoroknál az üzemanyagtartályt találni itt), amibe könnyedén befér egy zárt bukósisak is.

Szintén prémiumérzetet nyújt a mart slusszkulcs, akárcsak az inverz, folyadékkristályos műszeregység, ami nem csak méri a sebességet, számolja a napi kilométereket és kijelzi az aktuális váltófokozatot, hanem arra is képes, hogy megjelenítse az üzemanyagszintre,
-fogyasztásra és markolatfűtésre vonatkozó adatokat.

 

2018 NC750S

 

A fordulatszámmérő „rovátkáinak” színét kilenc tónus közül választhatja ki a tulajdonos, és különféle árnyalatokat rendelhet hozzá az egyes váltófokozatokhoz, a fordulatszám-tartományokhoz, valamint a DCT váltó üzemmódjaihoz is.
Az egyszerű színek mellett két speciális lehetőséget is felkínál a rendszer a vezetőnek. Ha az ECO üzemmódot választja, a műszeregység világítása az üzemanyag-hatékonysághoz igazodik, azaz zöldből kékbe fordul, ha a fogyasztás nő, és vice versa. Ezzel szemben SHIFT állásban a fordulatszámot figyeli a rendszer, a színezet pedig a pilóta által előre meghatározott fordulatszámnál zöld és narancssárga között változik.
A 2018-as NC750S Európában háromféle színben rendelhető (országonként változhat): Graphite Black/Pearl Brown (fekete-barna), Graphite Black/Blue Metallic (fekete-kék), Candy Chromosphere Red (vörös).

 

2018 NC750S

 

Az Eredeti Honda Kiegészítők választékában számos NC750S-hez készülő felszerelést találni, a tulajdonososok többek között új hátsó csomagtartókonzolt, 35 literes, belső táskával kiegészített túradobozt, 29 literes oldaldobozokat (ezekhez is kérhető belső táska), ötfokozatú markolatfűtést, középállványt, U-lakatot és elektromos aljzatot is rendelhetnek a modellhez.

Erőforrás
Az NC750S folyadékhűtésű, SOHC-vezérlésű, nyolcszelepes, soros, kéthengeres motorja átütő erővel nyűgözi le pilótáját az alsó és középső fordulatszám-tartományban. Viszonylag hosszú löketének, különleges formájú égéstereinek és nagy tehetetlenségi nyomatékú főtengelyének köszönhetően már egészen alacsony fordulaton jelentős
nyomatékot szabadít a hátsó kerékre. Az 6250-es percenkénti főtengely fordulatnál jelentkező, 54,8 LE-s csúcsteljesítmény bőven elegendő a dinamikus, gondtalan motorozásokhoz, miként a 68 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték (4750 f./percnél) is tiszteletre méltó.

 

2018 NC750S

 

Ezentúl a motorelektronika magasabb fordulatszámon, 7500 f./percnél szabályoz le, így még nagyobb tartományban használható ki a teljesítmény. A modell 35 kW-os változatban elérhető, így az A2-es jogosítvánnyal rendelkezők is kihasználhatják az NC750S képességeit. A fojtószelepház cseréjével és az ECU átprogramozásával bármikor kivehetik a „fojtást” a Honda márkaszervizek, így a tulajdonosnak nem kell új motort vennie, ha megszerzi a korlátlan vezetői engedélyt. Bárhogy is, az esetek többségében nem érződik a teljesítménycsökkenés, az állórajttal vett 100 méteres távot például azonos idő alatt futja az alapmodell és az A2-es verzió. A 270 fokban elékelt főtengelynek köszönhetően a motor járása igen karakteres, a kipufogórendszer lüktetése szabályosan megigézi az embert. A furat 77, a löket 80 mm, a finom járáskultúrát két kiegyensúlyozó-tengely biztosítja. Az összetevők számának minimálisra csökkentésével sikerült könnyű, hatékony és megbízható konstrukciót létrehozni. Bizonyos alkatrészek több feladatot is végeznek, a vezérműtengely például a hűtőfolyadék szivattyú is hajtja, a kiegyensúlyozó-tengely pedig az olajpumpát is forgatja.

 

2018 NC750S

 

A pehelysúlyú, ötszögletű kipufogódob kisebb, mint az elődmodellen, a két kamrát pedig furatokkal ellátott cső köti össze, ami a záró-, ún. rezonátorkamrával együttműködve jellegzetesen pulzáló, mélyebb hangot kölcsönöz a modellnek. Mindezt kétrétegű, beépített katalizátorral toldották meg, tovább mérsékelve a károsanyag kibocsátást. Az NC750S az EURO4-es környezetvédelmi előírásoknak is megfelel, szén-dioxid-kibocsátása csupán 81 g/km, fogyasztása pedig 3,50 l/100 km (WMTC szabvány szerint*). Takarékos mivolta a nagy hatótávolsághoz is hozzájárul: az ülés alatt elhelyezett, 14,1 literes üzemanyagtartály tartalmával több mint 400 kilométer tehető meg.

Dupla kuplungos automatikus váltó
A Honda által fejlesztett DCT váltó idestova nyolc éve rendelhető, népszerűségét jól mutatja, hogy évről évre egyre többen választják ezt az erőátvitelt. A DCT két tengelykapcsolóra épül, az egyik az 1., 3. és 5. fokozatokért felel, a másik pedig a 2., a 4. és a 6. fokozatért. Hogy a rendszer ne foglaljon nagy helyet, az egyik fogaskerékcsoport
tengelye a másikén belül kapott helyet. A szerkezet másik érdekessége, hogy a kuplungokat külön elektrohidraulikus körök vezérelik, így a lehető legprecízebben szabályozható a működés. A két automatikus üzemmód mellett a váltó – a kormányon elhelyezett gombokkal – kézzel is kapcsolható (MT üzemmód). Alapesetben a nyugodt, takarékos, autópályás szakaszokhoz passzoló D állás aktiválódik, e helyett választható a magasabb fordulaton fel- és visszakapcsoló S, azaz Sport menüpont, amihez három alprogram kapcsolódik. Ezeket az eltérő motorozási stílus miatt kódolták a Honda mérnökei, hiszen van, aki magasabb, van, aki alacsonyabb fokozatban szeret motorozni, s így a DCT működése a stílushoz igazítható.

 

2018 NC750S

 

Ennek megfelelően a rendszer az S mód alapbeállításaként tárolja a kiválasztott üzemmódot. Hogy a pilóta mindig tudja, melyik program aktív, a műszeregység megjeleníti az aktuális üzemmód számát. Az NC750S DCT váltójának működését Adaptív Kuplungszabályozó (Adaptive Clutch Capability Control) segíti, alkalmazásával lehetővé vált az átvitt nyomaték mértékének szabályozása. Ez természetesebb érzetet nyújt a gázadásoknál és -elvételeknél, egyszersmind kifinomultabbá teszi a gázreakciókat. További előrelépés, hogy a motor beindítását követően hamarabb áll át N-ről D-re a váltó, AT módban pedig a dőlésszög-érzékelő adatait elemezve segíti az elektronika a meredek emelkedők és lejtők leküzdését.

Váz és futómű
A nagy teherbírású, merev, acél, gyémánt alakú hídváza precíz kezelhetőséggel és páratlan fordulékonysággal örvendezteti meg a pilótát, ugyanakkor kompakt méretéből fakadóan a kiemelkedő menet teljesítményekhez is hozzájárul. Beszédesek a száraz adatok is, hiszen a 27 fokos villaszöghöz 110 milliméteres utánfutás és 1525 miliméteres tengelytáv társul, a 217 kilogrammos menetkész tömeg (DCT-vel felszerelt változat: 227 kg) pedig 48/52 arányban oszlik el az első és hátsó tengelyen. A nyereg kifejezetten alacsonyra került, az ülőlap talajhoz viszonyított távolsága csupán 790 mm. Ez máris kényelmessé teszi a típus használatát, és akkor még nem esett szó a komfortos üléspozícióról, illetve a közelre helyezett kormányról, ami nem fárasztja a kart, s minden sebességnél könnyű, biztonságos irányítást garantál. Hála a 35 fokos kormányelfordítási tartománynak és az alacsony súlypontnak, az NC750S tökéletes eszköz az áthatolhatatlanak tűnő dugók leküzdéséhez. Hogy az utas is gondtalanul élvezhesse az
utazást, kellemes fogású kapaszkodókat szereltek az ülés két oldalára. A Honda mérnökei nem vették félvállról a csillapítás kérdését sem, lelkiismeretes hozzáállásuk a 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, 120 mm-es rugóúttal felvértezett teleszkópokon is tetten érhető. Kifinomult a hátsó traktus is, hiszen a központi rugóstag nem közvetlenül a lengőkaron támaszkodik, hanem Pro-Link himbarendszeren.

 

2018 NC750S

 

Ez kis összenyomódásnál, lassan vett bukkanókon is kifinomult csillapítást garantál és a precíz irányításban is oroszlánszerepet játszik. A 320 mm-es, hullámos peremű első féktárcsa és az átdolgozott féknyereg kiemelkedő, mégis finoman adagolható fékerőt biztosít, munkáját 240 mm-es, szintén hullámos peremű hátsó tárcsa és egydugattyús hátsó féknyereg segíti. Mivel a kerekek forgási sebességét kis tömegű, kétkörös ABS figyeli, csúszós, nedves talajon is hatékonyan és biztonságosan lassíthat a vezető. Az öntött alumíniumfelnik elöl 3,5”, hátul 4,5” szélesek, a gumik mérete 120/70 ZR17 és 160/60 ZR17. Az esztergált, L-alakú szelepek jelentősen megkönnyítik az abroncsnyomás mérését és beállítását.

Szöveg és kép: Honda Hungary

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes