DUCATI PANIGALE V4 – 2018

A Panigale V4 a Ducati történelmének izgalmas, új fejezetének alapját képezi, ami a legendás olasz kreativitást ötvözi a szenvedéllyel. A Panigale V4 az első tömeggyártásba került Ducati négy hengeres motorral, közvetlenül a MotoGP-n szereplő modell
leszármazottjaként. A technológia, stílus és 1,1 lóerő/ kg teljesítmény-tömeg aránnyal egyedi a szegmensben.


A Panigale V4 az ikonikus 1299-es blokkot váltja a sport motor kategóriában. A V4 szoros együttműködésben készült a Ducati Corse verseny részlegével, hogy az utca motorosának is átadják azokat az előnyös fejlesztéseket, ami már a versenypályán bevált.

Ez a modell áll jelenleg legközelebb a verseny szériához, amihez természetesen egyedi megjelenés is dukál. Ez a motor bizonyos értelemben szakít a múlttal, és kezdetét jelenti egy teljesen új korszaknak a bolognai motorkerékpár gyár életében. A Pnaigale V4S  névre hallgató testvér modell egy félaktív Smart EC 2.0 Öhlins futóművet kapott az új vázba, és kiváló minőségű egyedi alkatrészekkel készül, mint például a kovácsolt könnyűfém keréktárcsák.

Az exkluzív Panigale V4 Speciale korlátozott darabszámú kiadás, amit egyedi verseny festés és titán kipufogórendszer jellemez.

 


A Desmosedici Stradale egy 90 fokos henger elrendezésű V4-es motor, desmodromikus szelepvezérléssel, ez a Desmosedici GP motorról származik, ahogy a 81 mm-es furatot is átvették az utcai modellre. Természetesen hosszabb lökettel készül a “polgári”, mint a verseny változat, ezért az 1103 cm³ blokk erőteljes nyomatékot ad az alsó és középső fordulatszám tartományban.

 

A csökkentett teljesítmény az országúti kezelhetőség érdekében volt szükséges. Azért a maximális teljesítmény így sem marad el a márkahívek várakozásától, 214 lóerő 13000 / perc fordulatszámon, és a legerősebb motorkerékpár ebben a szegmensben 124 Nm-es nyomatéknak köszönhetően, amit 10000-es fordulatszámon szolgáltat. Annak ellenére, hogy ezt a lenyűgöző teljesítményt milyen magas fordulatszámon adja le az erőforrás, a Desmosedici Stradale hosszú szerviz intervallummal rendelkezik.

 

A szelephézag ellenőrzés csak 24000 kilométerenként, a karbantartás 12000 kilométer  vagy egy év elteltével esedékes. A Panigale V4 motorja egyedi a sport szegmensben, 90 fokos V felépítése, ellentétes irányban forgó főtengelye és dupla hengerenkénti gyújtása pozitív hatást gyakorol a dinamikára, agilis az irányváltások során és stabil a gyors egyenesekben.

A Panigale V4 Speciale kiegészíthető gyári verseny kittel, ahol az Akrapovic kipufogóval 226 lóerőt lehet kicsikarni a blokkból.
Az elkerülhetetlen súly gyarapodáshoz (négy hengeres blokk) meg kellett találni a kompromisszumot a megfelelő tömeg eléréséhez. A mérnökök fejlesztettek egy teljesen új vázat, amelyben maga a Desmosedici Stradale blokk is merevítő szerepet tölt be.

Ez a megoldás biztosítja a szükséges torziós merevséget a kemény manőverek során, és megadja a pilótának a kiváló kezelhetőség érzését a járműve felett. A váz megoldás lehetővé tette, hogy az üzemanyagtartály – ülés átmenete nagyon keskeny legyen. Kombinálva az ülés kormány lábtartó háromszöggel, ez a vezetőt tökéletes összhangba hozza a motorral.

 

Hála a gondos tervezési munkának és a felhasznált könnyű anyagoknak, a jármű tömege az S verziónál megállt 195 kg-nál. Az alacsony tömeg és a 214 lóerős  teljesítményből 1,1 lóerő/kg teljesítmény-tömeg értéket tudtak kihozni. De a Ducati Panigale V4 nem csak új teljesítmény alapokat hozott.

 

Hála a Bosch elektronikai csomagjának, korábban ismeretlen lehetőségek nyíltak az aktív biztonság és a jármű dinamikus vezérlése tekintetében.

 

Az első a kanyarokban fékezéskor a hátsó kerék sodródását figyelő ABS és a dőlésszöget ellenőrző adaptív rendszer összehangolása, ami biztos kanyarvételt garantál.

 

Mindezek mellett a váltó asszisztenssel elkerülhető, hogy a kanyarvétel során alá- vagy fölé váltsunk az ideális sebesség fokozatnak, az elektronikus felügyeleti rendszerek a három új vezetési módhoz (verseny, sport és utca) beállíthatók. Ezek az adatok a műszerfal TFT kijelző navigációs menüjében variálhatók.

Szöveg:Buny

Kép: Ducati

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes