Honda PCX teszt – 2018

Olvastam már a PCX-ről hideget, meleget, itt volt az ideje, hogy kipróbáljam mit lehet kihozni az egy milliós vételár közeli összegből. Nyilván mindenkinek nem fog ez megfelelni, hát nézzük mire is kell nekünk egy ilyen robogó?

Legutóbbi 125-ös élményem egy háromkerekű Yamaha volt, amit kifejezetten városi közlekedésre szántak.

Honda PCX 125 -2018

Sulykolják már évek óta, hogy a 125-ös kategória igazán a városba való, ne akarjon senki ezzel világot látni. Mivel a „régebb óta fiatal” csoportba tartozom, vannak emlékeim olyan időkről, amikor a motorkerékpár kínálatban az 50-es kategórián kívül a 125, 150, 250 és 350 köbcenti létezett a hétköznapi emberek számára.

Honda PCX 125 -2018

Akkoriban is voltak, akik nem engedhették meg maguknak a „nagy” motorokat, ők választották a nyitott kiskőrösi sisak mellé a 125-ös „középkategóriás” modelleket – mintha olyan nagy kínálat lett volna. A kétütemű korszak e jeles képviselői egyszerű mindennapi járművek voltak, éppen több, mint 10 lóerővel 12,4 Nm forgatónyomatékkal és 105 km/ó gyári végsebességgel szolgálták gazdáikat.

Honda PCX 125 -2018

Igen, az adatok a múlt század 70-es és 80-as éveinek egyik német motorját takarják, az MZ TS 125 kedvelt volt – jobb híján – nagyobb távolságok leküzdésére még két személynek is. A röpke kitekintés után, nézzük mi köze mindennek egy 2018-as Honda PCX-hez?

Honda PCX 125 -2018

Az adatok alapján az elmúlt 30-40 év műszaki fejlődésének köszönhetően a japánok, két szelepes, egy hengeres, négyütemű erőforrásból hoztak ki 12,24 lóerőt (9 kW), 11,8 Nm forgatónyomatékot 130 kg-os tömeggel. Az MZ közel ilyen értékekkel volt sikeres, miért ne sikerülhetne ez ma, modern köntösbe bújtatva? Akkor maradjunk az alap koncepciónál, hogy olcsó, mindennapos használatra alkalmas motorkerékpárt vásárlóknak mire van szükségük napjainkban?

Honda PCX 125 -2018

Ahogy mindig, ez a kategória a közlekedést volt hivatott kiszolgálni, és ma is ez a cél. Aki ennél többet vár a PCX-től, az máshol keresgéljen. Mert ezt a robogót a nagy közönségnek tervezték, amiben mindenki megtalálja azt a részletet, ami leginkább fontos neki. Mindenből van benne egy kicsi, és ez adja a báját. Modern formaterv a fiataloknak, megfelelő hely a kényelmeseknek, start-stop rendszer és LED lámpák a technika szerelmeseinek, olcsó fenntarthatóság a napi közlekedőknek. Ha mindenkinek meg akarnak felelni, akkor valami csorbát szenved, ez tény.

Honda PCX 125 -2018

Nem elég sportos gondolnánk elsőre, bár a kinézete mást sugall. A 12 lóerő nem sok, de sikerült úgy hangolni, hogy szépen gyorsuljon, és még a 90 km/ó sebességről is hajlandó legyen tovább gyorsulni a 108 km/ó végsebességig (90 kg-al). Még két személlyel is vidáman 90 fölötti sebességet képes tartani (90+68 kg), bár hosszú távon ezt nem volt alkalmunk kipróbálni. A gyári szélvédő meglehetősen alacsony, a mögötte elvezetett levegő csak egy ideig képes elterelni a menetszelet.

Honda PCX 125 -2018

Kényelmes az ülés elől és hátul is, az alacsonyabbak örülni fognak a nyereg magasságnak, még az utas is képes átvetett lábbal felülni a vezető mögé. A robogót ingázásra használtam a főváros és az attól 60 km-re fekvő kisváros között. Az autópályát nem erőltettem, nem arra való ez a kismotor. Az országúton nagyon jól érzi magát a PCX, a 90-es engedélyezett sebességhatárt könnyen tartja, erejéből még futja a teherautók előzésére is.

Honda PCX 125 -2018

Az álló kocsik között keskenysége jól jön, a lámpaváltástól nincs ellenfél az autók között, még start-stop indítással se rúg labdába az átlag. Az igazi otthona valóban a város, ahol könnyű kezelhetőségével mindig az első sorban érezhetjük magunkat. Pillanat alatt felkapathatunk a járdaszegélyre parkolni, vagy berakhatjuk egy negyed parkoló helyre a kocsik közé. Ami az előbb említett esetekben előny, az máskor hátrány.

Honda PCX 125 -2018

Az úton keresztbe futó bordák és az egyenetlen úttest nem bánnak éppen barátságosan a motoron ülőkkel, de némi rutinnal, és a gépet kiismerve elég jól kezelhető a futómű ezen a téren mutatott gyengélkedése. Az ülés alatti tároló szép nagy, az első idom belső oldalán (bal oldal) található kis rekeszben 12 Voltos csatlakozót építettek ki a mobil vagy más hasonló kütyük töltésére.

Honda PCX 125 -2018

Elég mély, nagyobb okos telefonokat simán elnyel, és még mellé lehet csúsztatni az irattárcát is. A legpozitívabb dolgot a végére hagytam, az országúti és városi vegyes fogyasztás 2,3 liter/100 km. Ha felmegyünk az autóútra és megpróbáljuk tartani a többiek tempóját, akkor felmegy 2,5 liter/100 km értékre.

Honda PCX 125 -2018

Mindent összevetve, helyén kell kezelni a PCX-et. Nem akar kitűnni semmivel, mégis sokoldalúságával egyszerű közlekedési eszköznek szánták, és az is. Aki extravaganciára vágyik, az inkább más típust keressen, de az több lesz, mint a Honda belépő robogójának 1.049.000,- Ft-os vételára.

Szöveg és kép: Buny

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes