Írd újra a valóságot-Yamaha YZF-R125

A Yamaha YZF-R1 pontosan 20 évvel ezelőtt teljesen átformálta a szupersport szegmenst. Kompromisszumok nélkül épült, a legjobb műszaki paraméterekkel, lélegzetelállító erővel, kiemelkedő gyorsasággal és páratlan utcai jelenléttel: létrejött az R világ kulcsfontosságú
motorkerékpárja – és utat mutatott a fejlesztésben, amelynek köszönhetően elkészültek napjaink csúcstechnológiás R-sorozatú modelljei.

A piacot teljesen lefedi a 125 köbcentiméterestől egészen az 1000 köbcentiméteresig: a nagy teljesítményű modellek széles választékával még mindig a Yamaha R-sorozat jelenti a mércét.

Yamaha YZF-R125

Az izgalmakat kereső motorosoknak terveztük, akik az utcán és a versenypályán is élvezik a kategória első teljesítményt: minden R-sorozatú szupersport motorkerékpár vezetése adrenalindús élményt biztosít minden alkalommal, hiszen a valóság újraírására hoztuk létre. Az R-sorozat DNS-ével a legdinamikusabb és legizgalmasabb stílust alkottuk meg, a vadiúj YZF-R125 a Yamaha valaha volt legfejlettebb technológiával rendelkező 125 köbcentis szupersport motorkerékpárja. Az új, csúcstechnológiájú motor jobb gyorsulást és mindenhol érezhető erőteljesebb teljesítményt nyújt, az alacsony fordulatszámoktól egészen a nagy sebességig – az új váz és ergonomikus kialakítás könnyed agilitást és nagyfokú stabilitást biztosít, miközben a kényelmes és praktikus is.

Yamaha YZF-R125

A YZF-R1 inspirálta agresszív megjelenést a versenyzéshez tervezett aerodinamikus elülső légterelő is, és a MotoGP világát idéző műszerfal kialakítás is erősíti, a 125 köbcentis motorkerékpár komoly és extrém megjelenése tovább hangsúlyozza a benne rejlő versenyzési lehetőségeket – prémium megjelenés, kiváló minőségű motor és vázalkatrészek: a 125 köbcentis szupersport kategória királya a Yamaha vadiúj YZF-R125 motorkerékpárja. A YZF-R125 már eddig is a 125 köbcentis szupersport kategória egyik legjobb teljesítményű modelljeként volt számon tartva. 2019-re a folyadékhűtéses, 4 szelepes motort teljesen újratervezték, amelynek elsődleges célja a nagyobb nyomaték és a szélesebb, egyenletesebb eloszlású erőteljesítmény biztosítása, valamint a hatékonyabb üzemanyag felhasználás. Az egyik legfontosabb technológiai újítás a változtatható szelepvezérlési rendszer (VVA), amely a motor fordulatszámához igazítva optimalizálja a szelepek pozícióját.

Yamaha YZF-R125

Mivel minden motorsebességhez hozzáigazították a szívócsonk és kipufogószelep működési tulajdonságait, a VVA rendszernek köszönhetően a YZF-R125 motorosai erősebb nyomatékot, és jobb gyorsulást tapasztalhatnak az alacsony fordulatszámról közepesre történő váltáskor, valamint a magasabb fordulatszámok esetén is kiélvezhetik az erőteljesebb teljesítmény nyújtotta élményt. Az új motor üzemanyag befecskendező rendszerét is újratervezték, szélesebb fojtószelepháza egyenletesebb eloszlást és jobb vezérelhetőséget eredményez. A szintén megújult hűtőrendszer csökkenti a motor melegedési idejét, és nagyobb hőmérsékleten hatékonyabb hűtést biztosít – a megnövelt hatékonyság pedig lehetővé tette egy könnyebb, kompaktabb hűtő alkalmazását is. Az erőteljes teljesítmény növelését szolgáló VVA rendszer beszerelése mellett az új motor teljesen új, 4 szelepes hengerfejet kapott, amelyekben kisebb és nagyobb szívó- és kipufogó szelepek helyezkednek el. A Yamaha mérnökei csökkentették továbbá az égéstér méretét, amely sokkal hatékonyabb belső égést eredményez, így az új YZF-R125 egyenletesebben eloszló teljesítményt tud nyújtani, ami a jobb üzemanyag felhasználásban is megmutatkozik.

Yamaha YZF-R125

A fejlesztéséknek köszönhetően a kipufogó hangja minden motoros szívét megdobogtatja. Minden R-sorozatú modellre jellemző a könnyed agilitás, úton és versenypályán egyaránt, a 2019-es YZF-R125 váza egy sor jelentős módosításon esett át, amelyek mind a modell vezető pozícióját hivatottak megerősíteni a 125 köbcentis szupersport kategóriában. Az elülső és hátulsó váz geometriáját az egyenletesebb és könnyedebb kezelés jegyében optimalizálták, amely hozzájárul az izgalmas vezetési élményhez – a 41 mm-es, kiváló minőségű első teleszkópokkal kiegészülő új váz nagyobb sebesség mellett is kényelmes vezetést biztosít. Az átalakított vázra most egy újonnan tervezett, könnyű, alumínium lengőkar is felkerült, amely az újragondolt váz méreteihez igazodik. A sportos, gyors és kényelmes vezetésélményért a Yamaha korszerű öntvénytechnológiáival kialakított rövidebb lengőkar kellő merevséget biztosít az alacsony értékű rugózatlan tömeg mellett.

Yamaha YZF-R125

Hogy minden YZF-R125 motoros átélhesse a fékezéskor és gyorsításkor tapasztalható kiváló vezérelhetőséget, az új modell újragondolt rásegítős és csúszókuplungot kapott. A nagyobb kényelemért és a pontos működésért az új kuplungrugók könnyedebb érzést adnak a karnál, a kialakítás jó vezethetőséget biztosít gyorsuláskor, és megakadályozza a lassításkor tapasztalható hátsó kerék lezárását. Az új YZF-R125 megjelenését és jellemzőit ugyanaz a dinamikus DNS adja, mint az R-sorozat többi modelljének esetében is, és ami a YZF-R1-et az utak és versenypályák egyik legelismertebb motorkerékpárjává tette. Újítás a dupla, teljes LED-es fényszóró és a YZR-M1 típus első légterelője is, amely megerősíti a modell helyét az ikonikus R-sorozat családjában – a prémium minőségű kivitelezés pedig a kiváló alkatrészek széles választékában is megmutatkozik, így pl. a kormánykonzol és a festett első sárvédő esetében is.

Yamaha YZF-R125

A hátsó rész is méltó a YZF-R1-hez, a teljesen új hátsó rész versenyzésre kifejlesztett légbeömlőket és 12 LED-es hátsó világítást kapott. Az YZF-R125 inspirálta elegáns és sportos kialakítást az új, 11 literes üzemanyagtartály teszi teljessé, amely a rutin karbantartási munkálatoknál könnyen eltávolítható és hozzáférhető. A gyönyörű, tökéletesen illeszkedő külső lemezekkel a stílusos új tartály formája tökéletes térdtámaszt nyújt, így a motoros az alacsony vagy nagy sebességtől függetlenül kényelmesen igazodhat a motorhoz és változtathatja pozícióját. Minden R-sorozatú modell öröksége a versenypályákon és a tiszta YZF-R1 DNS-ben keresendő. Mindez az új YZF-R125 modellben is megtalálható: a pillekönnyű kormánykonzolt a Yamaha YZR-M1 MotoGP-s verseny-motorkerékpárról mintáztuk.

Yamaha YZF-R125

Szintén ilyen a MotoGP kialakítású hátsó fékburkolat, és a műszerfal kialakítása a 125 köbcentis osztály vezető versenyzőinek génjeit hordozza. A motor és motoros közti kapcsolat megerősítésére szolgál az újonnan tervezett kijelző, amely a motor beindítása után azonnal személyre szabható üdvözlést jelenít meg. Könnyen leolvasható sávos kijelzésű fordulatszámmérővel ellátott digitális sebességmérő, a stílusos és sportos, multifunkciós LCD-kijelző váltásidőzítővel, sebességfokozat kijelzővel és VVA állapotkijelzővel is rendelkezik. A 2019-es év legfontosabb változásait a motoros és utas nagyobb kényelmének biztosítása határozta meg. Az új, nyitottabb és jobb vízszintes pozíciójú kormányt a sportos vezetés és a mindennapi kényelem közti lehető legjobb egyensúly elérésére tervezték, továbbá az üléseket is átalakítottuk, így pl. már vastagabb habszivaccsal érhetők el. Ezek a változások, az átalakított üzemanyagtartállyal és az alumínium hátsó lábtartóval együtt, gondoskodnak arról, hogy a YZF-R125 kényelmes és praktikus motorkerékpár legyen, anélkül, hogy elvesztené izgalmas szupersport jellegét. Az üzemanyagtartályhoz hasonlóan a zárható ülés is könnyen eltávolítható, ha hozzá kell férni a motorhoz, így a rutin karbantartások gyorsan és egyszerűen elvégezhetők. Az új motor és az átformált váz miatti jobb összteljesítmény optimalizálása érdekében a YZF-R125 szélesebb, 140 cm-es profilszélességű hátsó abroncsot kapott. A jó fogás és a hosszú élettartam közti megfelelő egyensúlyra törekedve az új, 140/70-17 méretű hátsó gumiabroncs nagyobb stabilitást és könnyebb kezelhetőséget nyújt, miközben szélessége kihangsúlyozza a 125 köbcentis szupersport kategória agresszív megjelenését.

Yamaha YZF-R125

Az első (292 mm) és hátsó (230 mm) tárcsafékek kiváló teljesítményre képesek, remek talajkövetési tulajdonságokkal. 2019-ben ez a piacvezető rendszer további újításokat kapott, mint pl. az új féktömlők, és az új, különleges specifikációjú betéttel rendelkező hátsó féknyergek, amelyek mind hozzájárulnak a jobb fékhatáshoz és vezérléshez. Színek:Yamaha kék, fekete, fehér.

Szöveg és kép: Yamaha Motor Magyarország 

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes