VESPA GTS

A Vespa GTS a világ egyik legkedveltebb kétkerekűjévé vált a legendás „Vespone” -ból. A Vespa stílusos közlekedési eszköz a városban, de a kirándulások sem állnak távol tőle, köszönhetően a megnövekedett teljesítménynek. 2003-ban született a Vespa GT 125 és 200, a nagy Vespa család 2005-ben egészült ki a GTS 250 változattal, majd a 300 cm3-es motor érkezésével a 300-as széria is útra kelt. 2016-ban a Vespa GTS-be injektoros 125 és 150 cm3 hengerűrtartalmú blokkok kerültek.

A 2019-es évre a teljes Vespa GTS termékcsalád tovább bővül, és egy sor olyan frissítést kapott, amelyek növelik a teljesítményt, a kényelmet és őrzik a stílust.

Vespa GTS

A GTS család, amely a szokásos alapfelszereltségét tekintve igen gazdag, most öt változatból áll: Vespa GTS, GTS Touring, GTS Super, GTS SuperSport és egy új modellel a Vespa GTS Super Tech-hel egészül ki. Az újdonság színes TFT kijelzővel, okostelefon csatlakozási lehetőséggel és a VESPA MIA rendszeren keresztül számos új szolgáltatást nyújt. A már ismert 125 i-get egyhengeres motor mellett, az új 300 HPE (High Performance Engine) erőforrás a legújabb Piaggio motor-technológiai kutatásainak eredményeként, fejlettebb és hatékonyabb a kibocsátás és a fogyasztás terén az elődhöz képest.

Vespa GTS

A 23 LE-t meghaladó teljesítmény a legerősebb motor, amit valaha Vespába építettek.

Tervezés: hagyomány és modernitás

Az új Vespa GTS tervezése során a modell korábbi verzióiból merítettek ihletet. Az első és hátsó lámpa szett most teljes LED-es technológiát tartalmaz, amely hozzájárul az aktív biztonság fokozásához. Az első  lábvédő pajzsot átalakították, ennek középpontjában a hosszabb és három díszítéssel bővített szembetűnő kürtfedél található.

Vespa GTS

Új a kormányrúd alakja, az első sárvédő krómozott címere, a visszapillantó tükrök és a pajzs oldalán elhelyezett rácsok. A hátsó részen a 300 hpe motor forgattyúház fedele és az újonnan tervezett kipufogó hívja fel magára a figyelmet.

A legendás kényelem tovább javult

A tökéletes ergonómia és a természetes üléshelyzet mindig is hozzájárult ahhoz, hogy minden Vespa kényelmes és mindenki számára elérhető legyen. A GTS új nyerget kapott, amely nagyobb kényelmet biztosít vezetőnek és utasnak egyaránt.

Vespa GTS

Az optimalizált ergonómia és az új anyagok használata a párnázatban és a kárpitban szembe tűnő. A nyereg alatti tárolórekesz két nyitott sisak elhelyezésére alkalmas. A Vespa GTS komfortjának növelése érdekében a kesztyűtartó USB-portot tartalmaz külső eszközök töltésére.

A 300 hpe motor

Az új 300 köbcentis, négy ütemű, négy szelepes, egyhengeres motor folyadékhűtéssel és elektronikus befecskendezéssel olyan fejlesztéseket kapott, amelyek célja a teljesítmény és a motorozhatóság növelése volt csökkentett üzemanyag-fogyasztással és a zajszinttel.

Vespa GTS

Az előző változathoz képest a maximális teljesítmény eléri a 17,5 kW (23,8 LE) értéket 8250 fordulat / perc fordulatnál. Ez 12% -os növekedést jelent, míg a legnagyobb nyomaték 26 Nm 5250 fordulat / percnél, 18% -kal nőtt. A fejlesztések a fogyasztás jelentős csökkenését eredményezték, a WMTC mérés szerint 29,4 km / l-ről 31,2 km / l-re emelkedett a ,egtehető út egy liter benzinnel (3,2 liter/100 km). A hengerfej teljesen új, a belső csatornák geometriája és átmérője is változott (nagyobb), valamint a szívó- és kipufogószelepek átmérője növekedett 3 mm-rel. A dugattyú alakjának köszönhetően, rendkívül hatékony égésteret sikerült kialakítani. A vezérműtengely csapágyazása sem maradt érintetlen, a tartósság növelése, valamint a mechanikai veszteség csökkentése érdekében változtattak ezen a területen. A bütykös tengely profilját úgy alakították ki, hogy különböző szelepemelő profilokat kapjon, de képes legyen csökkenteni a zajt. Lényegében a nagyobb szelepemelés időtartama biztosítja az égéstér jobb feltöltését, ami nagyobb hatékonyságot eredményez az égés során.

Vespa GTS

Ezért a szeleprugókon is változtattak, a terhelés és a méret függvényében alakították át ezeket az alkatrészeket. Egy új, nagynyomású multi-jet injektor bevezetése segített az égés javításában. Optimális hosszúságú szívócsatornával javítja az alacsony fordulatszámon szolgáltatott nyomatékot, és kivételesen sima váltást biztosít bármilyen sebességnél. A biztos gyújtás érdekében iridium gyújtógyertyát csavartak a hengerfejbe. A sebességváltó sem kerülhette el a megújulást, a CVT robusztusabb szíjjal és új anyagokkal büszkélkedhet, amelyek csökkentik a súrlódást és a zajt. Mindezt egy új, hangelnyelő anyaggal bevont burkolat borítja, amely csökkenti a mechanikai zajt, és amelyet egy új és merevebb tengelykapcsolóház egészít ki.

Vespa GTS

A motort Magneti Marelli MIUG4 ECU vezérli, amely már az Euro 5 szabvány által támasztott követelményeknek felel meg.

125 i-get motor

Az új Vespa GTS termékcsalád összes modellje a 125-ös négyszelepes i-get motorral is kapható, elektronikus befecskendezéssel és folyadékhűtéssel. Az i-get család motorjai kiemelkednek a Start & Stop rendszerrel, amely RISS néven ismert (Regulator Inverter Start & Stop rendszer).

Vespa GTS

A rendszer nem a hagyományos önindítót használja, hanem a főtengelyre szerelt elektromos motort. Ennek számos előnye van, a csendesebb indítás, a súly csökkenés, a nagyobb megbízhatóság és az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás. A Piaggio Start & Stop rendszer automatikusan kikapcsolja a motort 3–7 másodperccel a jármű megállása után attól függően, hogy a motor elérte-e a megfelelő üzemi hőmérsékletet, vagy sem. A fojtószelep minimális elfordítása elegendő ahhoz, hogy azonnal újraindítsa a motort, teljesen csendesen, mivel nincs hagyományos önindító.

Vespa GTS

Ha az oldal állvány kint van, vagy a dőlésérzékelő működésbe lép, a vezérlőegység kikapcsolja a Start & Stop funkciót, azaz a motor kikapcsol, és nem indul újra automatikusan. A 125 i-get motor teljesítménye 9 kW (12,24Le), 8250 fordulat / percnél. A városi közlekedést gyakori indítások és megállások jellemzik, amelyek rugalmasságot, élénk gyorsulást és sima menetet igényelnek. Az optimális nyomatékérték által biztosított jellemzők (11,1 Nm 6750 fordulat / percnél) lehetővé teszik a Vespa GTS kiemelkedő gyorsulását és a WMTC szerinti 41,6 km / l (2,4 liter/100 km) fogyasztási érték elérését.

Vespa GTS

A maximális biztonságot célzó technológia

Mint minden 1946 óta gyártott Vespa esetében, a Vespa GTS „teste” is szigorúan acélból készül, és páratlan robusztusságot és egyedülálló szintű biztonságot kínál. Az eredmény egyaránt rendkívül ragyogó úttartás mind a városi forgalomban, mind a közutakon. Izgalmas keveréke a kezelhetőségnek és a megnyugtató stabilitásnak a 12 hüvelykes keréktárcsákra szerelt nagyszerű gumiabroncsoknak. A Piaggio Group az első gyártó, aki az ASR elektronikus hajtóművezérlését vezetett be, amit ABS- szel szerelt fékrendszer egészít ki.

Vespa GTS

Mindig csatlakozik a VESPA MIA-hoz

A VESPA MIA lehetővé teszi az okostelefon csatlakoztatását a Vespa GTS elektronikus rendszeréhez Bluetooth-on keresztül. A VESPA MIA és az új Vespa App kifejezetten iOS vagy Android mobileszközök csatlakoztatására szolgál azokhoz a legújabb Vespa modellekhez, amelyek TFT kijelzővel rendelkeznek, nevezetesen a Vespa Elettrica, a Vespa Primavera S és a Vespa Sprint S, valamint a vadonatúj Vespa GTS Super Tech. Amint egy okostelefon csatlakozik a Vespa GTS Super Tech-hez – a telefont a Vespa alkalmazás társítja, amely letölthető az App Store-ból vagy a Google Playen keresztül – a TFT-kijelzőn megjelennek a bejövő hívásokra és üzenetekre vonatkozó értesítések a képernyőn.

Vespa GTS

A rendszer lehetővé teszi a hívások kezelését is, a bal oldali vezérlőblokkon található praktikus joysticknak köszönhetően, valamint a telefonos hangutasítások használatával hívások vagy zeneszámok lejátszása egy lista aktiválásával. Annak érdekében, hogy ezt a funkciót teljes mértékben értékelni lehessen a Vespa GTS Super Tech-hez külön Jet-sisakot javasol a gyártó beépített fülhallgatóval és Bluetooth intercom-mal. A kijelző navigációs eszközként is szolgál, a Vespa App-on beállított előre meghatározott útvonalon vezeti végig, irány mutatásokkal és piktogramokkal.

Változatok és színek

A Vespa GTS klasszikus változatát dolomit szürke árnyalatban, valamint két új színben, relax zöld és energia kék színben kínálják.

Vespa GTS

Az alapmodell mellett a Vespa GTS Touring már régóta létező kiegészítőkkel növeli az utazás komfortját. Egész generációknak nyílt lehetősége megismerkedni egymással, a látókörük szélesítésével és különböző kultúrákkal való találkozással gazdagítani életüket ily módon. A Vespa GTS Touring könnyen felismerhető felső burkolatáról, amely további védelmet nyújt anélkül, hogy hatással lenne az eleganciájára, hátsó csomagtartója a tágas nyereg alatti rekesszel kombinálva kiváló pakolhatóságot garantál, akár egyedül vagy kettesben indul el a tulajdonos. A Vignola vörös és az új fa zöldben elérhető Vespa GTS Touring elegánsan kárpitozott nyereggel csábítja a túra robogósokat.
A GTS Super változat a stílus, a kényelem, a biztonság és a kiemelkedő sportosság jellegzetes Vespa értékeit tükrözi.

Vespa GTS

A múlt legendás sportmodelljeiből, például az 1955-es Vespa GS 150-ből, az 1965-ös Vespa 180 SS-ből és az 1985-ös T5-ből merítettek stílus elemeket megalkotásakor. Azonnal felismerhető a gyémánt alakú és duplán kárpitozott nyergéről, fekete betéteiről. Négy színben kapható: ártatlan fehér, polírozott fekete és szenvedély vörös, valamint nyár sárga árnyalattal.
A Vespa GTS Super Sport a Vespa sportosságának legjobbja, erős karakterrel büszkélkedhet, melyet a fekete és a két vastag matt szín jellemez a titán szürke és a vadonatúj élénk kék. Mint a Super, a GTS Super Sport is kiemelkedik a kettős kárpitozott nyeregével.

Vespa GTS

Az új Vespa GTS Super Tech a Vespa GTS termékcsalád csúcsa, a sportosság és a technológia keveréke. A GTS Super Tech az első nagy testű Vespa, amely 4,3 hüvelykes színes TFT-kijelzővel rendelkezik és teljesen digitális műszercsoporttal informál. Esztétikailag a Vespa GTS Super Tech-et a keréktárcsák és kürtfedél különbözteti meg speciális matt fekete felületével a többi modelltől. A sárgára festett első lengéscsillapító kontrasztos a matt fekete és matt szürke fényezéssel. Az ülések is „hi-tech” kivitelűek, dupla kárpitozással és kétszínű varrással, sárga részletekkel.

Szöveg: Buny

Kép: Piaggio

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes