Honda CB500F – 2019

A Honda támadásba lendült a közép kategóriás motorok piacán, és rögtön két új modell sorozatot mutatott be 2018-ban. A CB betűjelzés nélkül már nem létezik motorpiac, a lassan emberöltőre visszamenő sorozatok legújabb generációja került a figyelem középpontjába. Nem meglepő az sem, hogy a csupasz motorokra jellemző agresszív megjelenés fő vonalai megegyeznek a márka ebben a szegmensben kínált legnagyobb lökettérfogatú képviselőjének kinézetével.

Az idei első teszt alkalmával ennek a népszerű kategóriának a félliteres képviselőjét, a CB500F-et próbáltam ki. Az időzítés tökéletes volt, a legnagyobb japán gyártó ismét lefedte az A2 jogosítvány kategória teljes szélességét, a 300-as modell mellett, az 500 köbcentis változattal kihasználható a szabályok adta teljesítmény maximum.

Honda CB500F – 2019

A konkurenciát a kínai gyártók európai nevű márkái és a japán gyárak nagyobb hengerűrtartalmú erőforrásokkal rendelkező típusainak fojtott változatai képviselik. Az előbbi árban versenyképes, utóbbi műszaki tartalomban veszi fel igazán a versenyt az új Honda armadával. Aki odafigyel a motorpiac változásaira, jól látja, hogy mára elég szűkössé vált a hajdan oly népszerű közép kategória. Eszünknek gondját viselve be kell vallani, a hétköznapi közlekedés kiszolgálására nem szükséges négymilliós csúcs modellt a garázsba állítani.

Honda CB500F – 2019

Ha ezt valaki belátta, vagy úgy ítéli meg, nem akar gyorsasági versenyt nyerni, akkor nézze meg a konkurenciát. Majd sétáljon be egy teszt vezetésre a legközelebbi Honda kereskedésbe, és kérjen el egy CB500F-et egy körre, ha nem adták el mostanra az idei teljes keretet. Lássuk a piaci viszonyokon felül még milyen tulajdonságok repíthetik ezt a modellt az eladási statisztikák élvonalába? A csupasz motorok megjelenéséhez már-már idősnek érzem magam, értem, hogy divat, meg fiatalok megnyerése, sportos kisugárzás és hasonlók, de ezért nagyjából fel is áldozza minden motorgyártó a hátsó ülést ennek oltárán. Nyilván a vékony szivacs némi műbőr bevonattal a vezető ülés mögött hivatott betölteni az utas szállítás funkcióját, de a lábtartó és a hely szűkössége erősen behatárolja a felhasználók körét.

Honda CB500F – 2019

Megfelelően alacsony, “sportos hátsóval” rendelkező utasokat egyre ritkábban látok nemtől függetlenül, így biztosan elég szűkös keresztmetszetet ad az utasok köre. Szerintem ezt el is kéne engednem, lassan visszatérünk a múlt század elején divatos egy személyes nyereg kialakításhoz. A hátsó ülésről tett megjegyzéseim után foglalkozzunk az elsővel, mégis ez az, ahol a legtöbbet tölti majd a tulajdonos. A vékony párnázás ellenére egész jó helyet találtam, a lábak nem túl felhúzottak, a kormány felegyenesedett testtartást tesz lehetővé, és egész sokáig lehet bírni a nyeregben. Ez kifejezetten kellemes csalódás volt az utazások során. Ismét a napi rutin közlekedési gondok megoldására használtam elsősorban a motort autópálya, országút és város kombinációjában.

Honda CB500F – 2019

A csupasz motorok nagy előnye, hogy nyári melegben nem takarja semmi a motoros dzseki szellőző részeit, cserébe minden szárnyas állat ezen a részen landol. Tehát jó időjárás elleni védelemről nem beszélhetünk ennél a motornál, bár a térdeket viszonylag jól takarják a tankra szerelt oldalidomok.

Honda CB500F – 2019

Menet közben könnyű irányítani a motort, alacsony tömege és jó súly elosztása miatt a kanyarodás könnyű, a felfüggesztés elemei észrevétlen teszik a dolgukat, a kinézet ellenére a hétköznapokban kiváló szolgálatot tesznek a közlekedésben. A fékekre sem lehet panasz, nyilván sokaknak tetszene még egy tárcsafék az első kerék bal oldalán, de fékezéskor nem éreztem hiányát. Sőt, ha a költségnövekedést veszem figyelemebe, egyenesen vétek lenne.

Honda CB500F – 2019

A blokk már ismerős, a sor kettes elrendezés, a csendes járás, a vaj puha váltó mind-mind bizalmat gerjesztő tulajdonságok. Könnyen járó kezelő karok, jól áttekinthető műszerfal, ezt egyaránt örömmel fogadja majd kezdő, újra kezdő vagy racionális döntést hozó motoros. Kicsit olyan érzésem volt néha, mintha valójában a gyártónál kifejezetten a hölgyek igényeire összpontosítottak volna a tervezés során. Egy sor olyan megoldást, kezelési tulajdonságot fedeztem fel, amit a nők értékelnek igazán, persze ettől még nem válik női motorrá a CB500F, de a kompromisszum jól sikerült.

Honda CB500F – 2019

A megtett néhány száz kilométeres táv alatt az átlagfogyasztás 4,1 liter volt 100 km-re, ami autópálya használatnál magasabb, sebességhatárokat betartó országúti cirkálás során alacsonyabb értékeket mutatott.  A felszerelés gyártók sem ültek tétlenül az elmúlt időszakban, az egyéni igényeknek megfelelő kiegészítők kínálatával szeretnék kiszolgálni a csomagszállítási és egyéb igényeket.

Honda CB500F – 2019

Akinek fontos a modern megjelenés, a megbízhatóság, az alacsony bekerülési érték, az olcsó üzemeltetés és beéri azzal, hogy ritkán fog utast szállítani, kevesebb, mint 50 lóerő áll a rendelkezésére, az a Honda CB500F modellel nem tud nagyot hibázni.

Szöveg és kép: Buny

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes