Az új BMW S 1000 XR – 2020

Az új BMW S 1000 XR a 2019-es EICMA kiállításon tartja világpremierjét. A bestsellernek számító, drasztikus tömeglefaragáson átesett Adventure Sport motorkerékpár a korábbiaknál is agilisabbá vált, mindemellett eddig példátlanul magas szinten ötvözi egymással a hosszú utakhoz ideális kényelmet és a sportos képességeket. Teljesen új fejlesztésű motorjával és futóművével, valamint a 226 kilogrammnyi DIN szabvány szerinti saját tömegével – ami azonos felszereltségnél10 kilogrammal könnyebb elődjénél – az S 1000 XR egy merőben új dimenziót tár fel az Adventure Sport szegmensben.

Az új S 1000 XR a maga sajátos, egyedi módján egyesíti a sport- és a túramotorkerékpárok előnyeit – nem kis részben gazdag alapfelszereltségének köszönhetően, amely a következőket foglalja magában: Dynamic ESA, Pro menetprogramok, ABS Pro és DTC, Pro emelkedőasszisztens, tökéletesen leolvasható, 6,5” méretű, Connectivity funkciókkal ellátott TFT kijelző és tisztán LED-es világítási rendszer.

BMW S1000XR – 2020

Az 5 kg-mal könnyebb, az S 1000 RR erőforrásából továbbfejlesztett és annál a középső fordulatszám-tartományban még nagyobb teljesítményt leadó motorja módosított sebességváltó-áttételekkel, valamint Motornyomaték-határolóval (MSR) felszerelt.
Az új, soros 4 hengeres motor 165 LE (121 kW) legnagyobb teljesítményét 11000-es percenkénti fordulatszámon adja le. 114 Nm-nyi maximális nyomatéka 9250 fordulat/percnél jelentkezik. A lineáris nyomatékgörbére alapozva szélesebbre tudták venni a hasznos fordulatszám-tartományt, ami harmonikusabb járást és ezzel még kellemesebb motorozást tesz lehetővé.

BMW S1000XR – 2020

A 4., 5. és 6. fokozat a korábbiaknál hosszabb áttételezésű, ami pozitív hatással van a zajszintre, a fogyasztásra, valamint – különösen normál országúti sebességnél – a fordulatszámra. A simább működésű, csúszókuplungos (anti-hopping), többtárcsás nedves tengelykapcsoló mellett az új S 1000 XR-t immár Motornyomaték-határolóval (MSR) is ellátják. Az elektronikus vezérlésű MSR hirtelen gázadáskor vagy visszaváltáskor megakadályozza a hátsó kerék megcsúszását. Teljesen új, közvetlen felfogatású rugóstag, valamint Dynamic ESA/Dynamic ESA Pro elektronikus futóműállítás.

BMW S1000XR – 2020

A motorkerékpár egészéhez hasonlóan a futóművet is jelentős fogyókúrának vetették alá. Míg a váz és a lengőkar együttesen 2,1 kilogrammal könnyebb, a motor teherviselő szerepe minden eddiginél hangsúlyosabbá vált. Az új, kétágú lengőkar 1,6 kilogrammal csökkenti a rugózatlan tömeget – az ily módon közvetlenebbé tett kapcsolat jóvoltából különlegesen pontossá válik a jármű irányítása. Az új S 1000 XR-hez már alapfelszereltségként jár a legújabb generációs BMW Motorrad Dynamic ESA elektronikus futóműállítás.

BMW S1000XR – 2020

A legmodernebb szeleptechnológiának köszönhetően a sokoldalú Adventure Sport motorkerékpár rendkívül dinamikus, magas szintű menetkényelemmel párosított motorozási élményt nyújt. Az opcionális Dynamic ESA Pro kétféle csillapítási módot (Road, Dynamic), valamint automatikus terheléskiegyenlítést kínál. Az S 1000 XR motorosát immár a Dinamikus fékasszisztens (DBC) is segíti a fékezési manőverek során.
Az új S 1000 XR négyféle menetprogramot – „Rain”, „Road”, „Dynamic” és „Dynamic Pro” – kínál. Az S 1000 XR esetében a most első ízben teljesen szabadon konfigurálható „Dynamic Pro” mód a beállítások széles skáláját kínálja.

BMW S1000XR – 2020

A gázreakciókon, a motorfék erősségén, az ABS és a vonóerő-szabályozás beavatkozási küszöbén túl az egykerekezés paraméterei (rendelkezésre áll például az új „Power Wheelie” beállítás is) újdonságként külön-külön állíthatók az új S 1000 XR esetében. A részben integrált, feladatát remekül ellátó BMW Motorrad ABS rendszer eleve rendkívül magas szintű biztonságot szavatol egyenes vonalú fékezés közben. A modellbe most bekerülő ABS Pro pedig még egy lépéssel tovább megy azzal, hogy a motor döntött helyzetében való fékezéskor fokozza a biztonságot.

BMW S1000XR – 2020

Az új S 1000 XR műszeregysége szintén új fejlesztés eredménye. Amellett, hogy több funkcióval látták el és növelték az általa megjelenített információk mennyiségét, a mérnökök kiemelt hangsúlyt helyeztek a lehető legjobb leolvashatóságra. A zavaró fényviszonyok közepette is optimális láthatóság érdekében a képernyőt nagy felületűre tervezték.

BMW S1000XR – 2020

A műszeregység által kijelezett tartalmak – a különféle céloknak megfelelően – változtathatók. A Pure Ride kijelzés például a közúti motorozáshoz szükséges információkat mutatja, míg a Core kijelzés a döntéspozíció, a fékezési paraméterek, valamint a vonóerő-szabályozás megjelenítését teszi lehetővé.

BMW S1000XR – 2020

Rendelkezésre áll egy további kijelzés is, amely a járműstátusz áttekintésére szolgál. Az alapfelszereltség tartalmazza a praktikus, applikáción keresztüli, nyilakat alkalmazó navigációs rendszert is. A TFT kijelző kényelmesen, a kormánymarkolatokon elhelyezett MMC-vel (Motorcycle Multi Controller) vezérelhető.
Az európai piacokra kerülő új S 1000 XR motorkerékpárok mindegyik fényforrásában a legmodernebb LED technológiát alkalmazzák. Az irányjelzők és a hátsó lámpa mellett a rendszer a nagy intenzitású fényt kibocsájtó, két szimmetrikus elrendezésű LED-es világító egységet – a tompított, távolsági és parkolófényekhez – tartalmazó főfényszórót foglalja magában. Az új LED-es első lámpa még hatékonyabban világítja meg az utat. A gymeg az utat. mtó, két szimHeadlight Pro első fényszórókba integrált adaptív kanyarfények éjszakai motorozás során, kanyarodás közben jelentenek biztonsági bónuszt.

BMW S1000XR – 2020

Az opcionális Headlight Pro első fényszórók mindemellett tartalmazzák a nappali menetfényt, amelynek jóvoltából a motor könnyebben vehető észre nappal. A szintén gyári extra LED-es kiegészítő fényszórók hozzájárulnak a még biztonságosabb éjszakai motorozáshoz és a láthatósághoz.A főváz, az üzemanyagtank-borítások, valamint az ülőfelület közelében lévő idomok újfajta kialakításának köszönhetően a motoros optimálisabban tudja megtámasztani testét és jobban a motorhoz szoríthatja térdét. Ezen felül a test és a motor optimalizált érintkezési felületei, valamint az új, a kormány, az ülőfelület, valamint a lábtartók által bezárt, átrajzolt háromszög optimális ergonómiát szavatol.

BMW S1000XR – 2020

Az új S 1000 XR dinamikus arányaival érzékletesen hangsúlyozza ki erőteljes karakterét, míg dizájnnyelvének továbbra is meghatározó részei a különleges megformálású felületek. Az, hogy a túra és a GS szegmensekből érkező megoldások sportos elemekkel keverednek, erőteljes fellépéssel ruházza fel a modellt, egyszersmind ráirányítja a figyelmet annak sokoldalú használhatóságára.

BMW S1000XR – 2020

Az új S 1000 XR összetéveszthetetlen karaktere híven tükröződik a hozzá elérhető két különböző fényezésben is: az egyik az alapfelszereltséghez tartozó szürke, a másik pedig a feláras piros/alumínium.

Szöveg és kép: BMW Magyarország

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes