Alföldi kezdet – Tiszaörs

Eljött a nap, az idei év első túrájára gyülekeztünk. Az időpontot úgy választottuk, hogy ne éjszaka kelljen sátrat verni végre. A Pünkösd hétfői szabad nap lehetőségével élve, három napos kirándulásra készültünk, és kora délelőtt megindult a csapat Tiszaörs felé. Kerülve az autópályát a 3-as úton haladtunk, Gyöngyösön tartottuk első pihenőnket. Folytattuk a vonulást a 33-as úton, majd Tiszafüreden rövid bevásárlás. Itt Magush-sal találkoztunk, és már mentünk is a cél állomás felé. Tiszaörsöt elhagyva, néhány kilométer múlva megpillantottuk a „fürdő” feliratot. A bevezető út kritikán aluli, ráférne egy felújítás. A fürdő körül néhány ház áll csak, azok is inkább nyaralók. A strand területén kaptunk szállást, készülve a napos időre a fák árnyékában állítottunk sátrat. Míg a többiek a kicsomagolással voltak elfoglalva, egy véletlen mozdulat következtében Hajnal leverte a sisakomat, és a plexi azonnal önálló életet kezdett. Sajnos ezzel együtt két rugó is a fű „martaléka” lett, így a plexi visszahelyezése után teljesen nem lehetett felnyitni a plexit, mert azonnal ledobta magát. Hajnalnak elment a kedve mindentől, Tike kisegített pillanatragasztóval (kettővel, gondolt a következő túrára is), de az sem oldotta meg a problémát. Három napig fokozottan kellett ügyelnem a plexi nyitásra. Megnyugtató, hogy még így is funkcionál.
Berendezkedés után a termálvizes fürdő jót tett. Este tábortűz mellett beszéltük át az „élet nagy dolgait”. Éjszaka nagyon hideg volt, sokat próbált szervezettel megáldott túrás kollégák is panaszkodtak reggel. Mikor már nem bírtam hajnalban a didergést, egy ötlettől vezérelve a 40 fokos vízben próbáltam eredeti köpeny hőmérsékletemet visszanyerni.
A másnapi túra első állomása a kilenc lyukú híd megtekintése volt, és Győző bőr kalapjának megvásárlása is belefért a programba, ezk után időnk már nem maradt a madár kórház meglátogatására. Második állomás Kenderesen a Horthy-kastély megtekintése volt. Egy telefonszám található a bejáratnál, a ferlhívása után egy fiatalember érkezett, és kalauzolt minket végig az épületen, amelyet ma kollégiumként használnak. Egy szoba berendezése idézi a rég múlt időket, sajnos az eredeti bútorokat a háború idején elégették. A kastély mögött egy kis tangazdaság üzemel, ahol lovak, birkák, sertések tartásával foglalkoznak. Czövi felfedezte az új házörzőt, egy kis birkában, az állatka kutyákra jellemzően terült el az istállóban. Néhány traktor is áll az udvaron, emlékeztetve az idelátogatót a rég múlt időkre. Megtekintettük még a Horthy család sírboltját is, ahol érdekes köszönő szalagokkal is találkoztunk a koszorúkon. Az előkertben díszes kopjafák, illetve a Portugáliában elhunyt, egykori kormányzó eredeti síremléke is látható.
Szálláshelyünk felé motorozva kellemetlen élményben volt részünk a Tisza partján álló étteremben. Az asztalunknál szolgálták fel a helyi „nevezetességet”, a halízű Hortobágyi palacsintát, ami sokat látott vendéglátós kollégánk gyomrát is érzékenyen érintette.
Visszatérve, megmártóztunk a medencében, és Beától rövid helytörténeti áttekintést kaptunk a fürdőről, illetve jövőjéről. A kemping elnyerte tetszésünket, csöndes hely, visszafogott árakkal, a szállás mellett külön fizetendő a fürdőjegy. Aki nem mártózott meg mindkét nap, nem is kellett fölöslegesen kifizetnie a díjat. Sötétedés után ismét a tábortűz köré gyűltünk, de néhányan az előző éjszakai didergéstől fáradtan, inkább az alvás mellett döntöttek. Volt olyan, aki nem bízott semmit a véletlenre, és a tűz mellett hunyta le a szemét.
Reggel komótosan felkeltünk,- a második éjszaka mindig melegebb, mint az első,ki érti ezt?- reggeli, és a szokásos rend rakás. Meg is dicsértek minket, hogy milyen „szolíd, rendes társaság” a miénk. Biztos éjszakai tombolásra , hangoskodásra készültek, és lesz, ami lesz alapon bevállaltak minket a bevétel érdekében. A strand látogatottsága napközben sem volt nagy, szabad törülköző helyet bárhol találhat az ember, ha betéved.
Haza felé két részre szakadtunk, Czöviék a 4-es úton közelítettek Budapest felé, mi a bevált 33-as, 3-as kombináció mellett tettük le a garast.
Sajnálom, hogy a „törzs tagok” közül nem tudtak többen eljönni. Közel 700 kilométerrel gazdagabban az órában érkeztünk haza.

Szöveg:Buny

Kép: Győző, Czövi

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes