Innovatív részleteivel és ikonikus formatervezésével a Superveloce 800, a márka dicsőséges sporttörténetének modern átirata. A múlt és az élvonalbeli technológia eredeti kombinációjaként tervezett újdonság jellemezhető extrémnek, mert merész formája forradalmasítja a klasszikus ihletésű motorkerékpárok megjelenését.
A San Marinó-i CRC Stílusközpont ismét exkluzív vonalakkal hozott innovációt a klasszikus motorkerékpár szegmensbe. Ez egy olyan piac, amely ugyanazokat a stílusokat láttatja újra és újra hosszú évek óta.
Az elképzelés az volt, hogy teljesen el kell rejteni az összes csavart és az elemek rögzítési pontjait, anélkül, hogy megváltozna a felületek harmóniája. A hosszúkás felső burkolat, valamint a nagy oldalsó idomok bármilyen szögből háromdimenziós szoborra emlékeztető minőséget teremtettek. A Superveloce 800 különösen könnyű és ellenálló hőre lágyuló műanyagokból készült idomokkal rendelkezik, minden anyagvastagságot méreteztek a tömeg csökkentése érdekében. Nagy gondot fordítottak a festésre, amely sok színrétegből áll és átlátszó lakk réteg fedi.
Az első lámpatest ellipszoid és a nappali menetfénnyel együtt LED technológián alapul. Ez jellemzi a hátsó kör alakú lámpát is, amelyet kifejezetten a Superveloce 800-hoz terveztek. A műszerfal a Brutale 1000 Serie Oro-ról származik, egy kompakt, 5 ”-os TFT színes kijelzővel. A menü azonnal elérhető a bal oldali kezelőszervek többfunkciós kezelőjével. A készülék számos funkciót képes megjeleníteni, beleértve a bejövő hívásokat, üzeneteket és zenét, mindezt a Bluetooth okostelefon-kapcsolatnak köszönhetően.
Ezen keresztül igénybe vehető a fejlett navigáció az MV Ride App által kínált funkciókkal. Az alkalmazás telefonon keresztül hozzáférést biztosít a motorkerékpár használatra, a megtett útvonalakra vonatkozó adatokhoz, amely bármilyen multimédiás tartalommal javítható, és megosztható. Céljai pedig nem csupán társadalmi jellegűek, az elektronikus beállítások (térképek, kipörgésgátló és elektronikus gyorsváltó) az MV Ride App-ból is módosíthatók.
Az Superveloce 800 soros, háromhengeres motorja továbbra is kiválóan testesíti meg a sportos stílusú motorokat, köszönhetően a kiváló teljesítménynek, a hihetetlen termodinamikai hatékonyságnak és az alacsony tömegnek.
A két felső vezérműtengely kezeli a 12 titán szívó- és kipufogószelepet. A furat- és lökethossz (79×54,3 mm) 798 cm3 hengerűrtartalmat eredményez, teljesítmény- és nyomatékértéke megegyezik az F3 800-as értékével: 148 LE (108 kW) 13 000 fordulat/percnél, és 88 Nm (8,97 kgm) 10 600 fordulat/perc fordulatszámon. A választható kettős kipufogó a pálya használatához készült, azzal a Superveloce 800 1350 fordulat/percnél 153 LE-t teljesít. Az utcai változathoz három kipufogócső jár, amelyek a jobb oldalon helyezkednek el, ez az összes háromhengeres MV ismertető jegye. Az Superveloce 800-nál a motort teljesen átalakították, azzal a céllal, hogy fokozni lehessen a teljesítmény leadás rugalmasságát.
Az elektronikus csomag frissítése révén a négy motorbeállítás séma mellett (Sport, Race, Rain és egy testre szabható Custom), az Superveloce 800 alapfelszereltségként megkapta az MV EAS 2.1 Up & Down elektronikus sebességváltó és kipörgésgátló rendszert. Ebben nyolc szint és deaktiválási lehetőség segíti a tulajdonost kiaknázni a motorjában lévő lehetőségeket.
A Superveloce 800 alapja az F3 800, amelynek főbb méreteivel megegyezik. Természetesen a vezetési helyzetet úgy állították be, hogy kényelmesebbé tegye az újdonságot. A villa és a lengéscsillapító beállításának lehetőségei bővültek, lehetővé téve a rugó előterhelésének, valamint a hidraulikus nyomásnak és csillapításának a beállítását.
Az első Marzocchi villa 43 mm átmérőjű, míg a hátsó lengéscsillapító a Sachs-tól származik. A funkcionalitás és verseny megjelenés jellemzi a Brembo fékrendszert, amely egyesíti a négy, egyenként 34 mm-es dugattyúval ellátott féknyerget 320 mm átmérőjű tárcsákból áll. A hátsó féknyereg 2 dugattyúval egy 220 mm átmérőjű tárcsán keresztül fékezi a járművet. A Bosch ABS 9 Plus rendszer verseny-móddal rendelkezik, az RLM-mel megakadályozza, hogy a hátsó kerék fékezéskor felemelkedjen a talajról. A típushoz tartozó kiegészítők között található a korábban említett nyitott háromutas kipufogót, amelyhez külön vezérlőprogram jár.
Ezen kívül szénszálas hátsó sárvédő, együléses nyereg is kapható. Különösen figyelemre méltóak az extraként elérhető alumínium küllős kerekek.
Szöveg: Buny
Kép: MV Agusta