Több mint három évtizede már, hogy a Honda Africa Twin megjelent Európában, s a modell neve mára gyakorlatilag a kaland szinonimája lett, egyben arra is emlékeztet, hogy a legendás típus milyen fontos része a Honda gazdag történetének. A CRF1100L Africa Twin és földrészek átszelésére született testvére, a CRF1100L Africa Twin Adventure Sports is új köntösben, valamint még kifinomultabb műszaki tartalommal folytatja pályafutását 2022-ben.
A fejlesztések gyümölcseként kifinomultabbá vált a DCT-erőátvitel működése, a látványos fényezés pedig messziről felismerhetővé teszi a Honda kalandmotorjait. Összességében praktikusabb és sokoldalúbb lett a 2022-es Africa Twin és Africa Twin Adventure Sports.
A CRF1100L Africa Twin esetében alapáras kiegészítő az alumínium csomagtartó, míg a CRF1100L Africa Twin Adventure Sports új, 110 mm-rel alacsonyabb, öt lépcsőben állítható légterelője felett kényelmesen ellát a vezető, ugyanakkor a kisebb plexi jottányit sem rontja a típus kiváló időjárás-védelmét. A 2022-es Africa Twin és Africa Twin Adventure Sports DCT-változata egyaránt továbbfejlesztett erőátvitellel kerül a szalonokba. A még pontosabban működő szerkezet révén simábbak a fel- és visszakapcsolások első-második fokozatban, ami nagyban javítja a kezelhetőséget elinduláskor és lassú manőverezés közben.
Érdekesség, hogy több mint egy évtizede, egészen pontosan 2009-ben jelent meg a dupla kuplungos erőátvitel a Honda VFR1200F-en, s azóta már több mint 200 ezer DCT-vel felszerelt Hondát adtak el Európában. Ez a tény is bizonyítja, hogy mennyire elfogadott és népszerű a dupla kuplungos erőátvitel a motorosok körében. A technikai fejlesztések mellett változott a motorok megjelenése is – új fényezések és grafikák ékesítik a 2022-es modelleket. A CRF1100L Africa Twin Adventure Sports-ot látványos „Cracked Terrain” grafika teszi vonzóbbá, a CRF1100L
Africa Twinen pedig újdonság a „Big Logo” dizájn, valamint az átdolgozott fényezéshez illő, piros segédváz és a kontrasztos, fekete alumíniumburkolat.
Szöveg és kép: Honda