Honda NT 1100

Kényelmes, fürge és élvezetes – így jellemezhetjük dióhéjban az NT1100-at. A modell elegáns, visszafogott stílusban kialakított idomzata elsőosztályú időjárás-védelmet nyújt a laza, kényelmes üléshelyzetben túrázó motorosnak. 5 lépésben állítható a plexi magassága és dőlésszöge, ráadásul alsó és felső légterelőkkel egészítették ki, hogy se a menetszél, se a légörvények kialakulása ne zavarja az utazást. Szintén a gondtalan túrázást szolgálja a teljesen személyre szabható, 6,5 hüvelykes, színes TFT-műszeregység, mely Apple CarPlay- és Android Auto csatlakozási lehetőséget is felkínál a pilótának. Az NT1100 gazdag alapfelszereltségének része – egyebek mellett – a sebességrögzítő automatika, a nagy méretű oldaldobozok, illetve a fűtött markolat is.

Az NT1100-at annak jegyében tervezték, hogy sportos, fürge, zsúfolt nagyvárosokban is otthonosan mozgó motorkerékpár legyen, ugyanakkor üléshelyzete és időjárás-védelme hosszú, egész napos túrákra is alkalmassá tegye. Az újdonság nyergéből körbetekintve egyértelműen látszik, hogy a „fedélzeten” minden egyes részlet a vezető és az utas kényelmét szolgálja.

2022 HONDA NT1100


Az NT1100-at kifinomult, egyszerűségében szép formavilág jellemzi, az első keréktől, a hátsó lámpáig dinamizmust sugárzó, elegáns vonalak határozzák meg karakterét. Persze karcsú felépítése nem csak azt szolgálja, hogy magára vonzza a tekintetet – ez a kialakítás nagyban fokozza a vezetési élményt is. Meghatározó elem a két kiegészítő légterelő, mely hatékonyan óvja a vezető karját és testét a széltől, illetve esőtől. Hogy testalkattól függetlenül optimális legyen az időjárás-védelem, a plexi 5 lépcsőben, 164 mm-es tartományban mozgatható fel s alá. Ennek köszönhetően szabadon beállítható a „szellőzés” mértéke – legalacsonyabb állásban a vállakra, legmagasabb helyzetben pedig a sisak fölé tereli a menetszelet.

2022 HONDA NT1100

Összességében olyan benyomást kelt a motor, mintha a pilóta köré rajzolták volna az idomzatot, ami gondoskodóan körülöleli a vezetőt és persze utasát. A kimondottan széles, gazdagon párnázott nyereg egyaránt fejedelmi kényelmet nyújt a vezetőnek és utasának, s az átlagos magasságúak is könnyen talajt érnek megálláskor, ugyanis az ülésmagasság mindössze 820 mm. Szintén az NT túraalkalmasságát fokozza, hogy nagyméretű, masszív kapaszkodót alakítottak ki a hátul ülőnek Honda szakemberei. Tudatos tervezésről árulkodik az alacsonyan elvezetett kipufogódob is, ami lehetővé tette a legnagyobb méretű oldaldoboz felszerelését.

2022 HONDA NT1100

Ha valaki utas vagy csomagok nélkül motorozna, akár le is veheti az NT1100 oldaldobozait. Jól tudták a mérnökök, hogy a túl széles oldaldoboz zavaró lehet városi közlekedés során, ezért karcsú kialakítás elérését tűzték zászlajukra. Lelkiismeretes munkájuk gyümölcseként a 32, illetve 33 literes, jobb és bal oldali dobozzal együtt is csak 901 mm széles az NT1100. A motor nagy fényerejű, 6,5″-os, érintőképernyős TFT műszeregysége három üzemmódban használható: GOLD állásban minden lényeges információ megjelenik, SILVER-re váltva letisztultabb lesz a kijelző és a sebességmérő-fordulatszámmérő párosa uralja a képet, míg BRONZE-ra kapcsolva a fordulatszámmérő válik a leghangsúlyosabb elemmé.

2022 HONDA NT1100

Ezen túlmenően személyre szabható a TFT háttérszíne is, az alapértelmezett beállítás mellett választhatunk egyszerű fehér vagy fekete hátteret is. A műszer Apple CarPlay®- és Android Auto®-funkciójának, továbbá Bluetooth-kapcsolatának köszönhetően okostelefonunk szolgáltatásai a TFT-kijelzőn keresztül is elérhetőek. A prémiumszintű alapfelszereltséget nappali menetfénnyel (DRL) kiegészített LED-világítás, önállóan kikapcsolódó irányjelző és Automatikus Vészvillogó (Emergency Stop Signal) teszi teljessé. Emellett a vezető és utasa kényelmét szolgálja az alapáras USB- és szivargyújtóaljzat, valamint középállvány is. A vadonatúj NT1100 az alábbi színekben elérhető: Matt Carbonium Grey Metallic (metálszürke), Pearl Glare White (gyöngyházfehér), Graphite Black (fekete).

2022 HONDA NT1100

Bátran kijelenthetjük, hogy az NT1100 megbízható, strapabíró alapokra épül, hiszen a CRF1100L Africa Twin vázát és csavarkötéssel rögzített segédvázát kapta meg. Természetesen a felfüggesztés merőben más felépítésű és hangolású, mint a CRF1100L-ben, hogy tökéletesen passzoljon az NT1100 sokoldalúságához és sportos személyiségéhez. Showa első villáját 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, patronos, fordított teleszkópokból állították össze, rugóútja 150 mm és állítható a rugó-előfeszítés.

2022 HONDA NT1100

Akárcsak az első villa, a központi hátsó rugóstag is 150 mm-es függőleges mozgást engedélyez a keréknek, továbbá kiemelték az alkatrész kapcsán, hogy belsejében masszív, 14 mm-es átmérőjű dugattyúrúd kapcsolódik a csillapításért felelős dugattyúhoz. Hogy minél egyszerűbb legyen a pillanatnyi terheléshez – például utas- és csomagszállításhoz – igazítani a futómű beállítást, a központi rugóstag előfeszítése hidraulikusan, szerszám nélkül módosítható. A kerekek alumíniumból, présöntéssel készültek, és az első kerékagy – a homokmag alkalmazásának köszönhetően – üreges kialakítású.

2022 HONDA NT1100

A felni úgynevezett keresztküllős szerkezetű, vagyis az öntött ágak nem derékszögben, hanem átlósan kapcsolódnak a ráfhoz. A megoldás kettős előnnyel kecsegtet, ugyanis csökkenti az úthibákból adódó rezgéseket, egyben rendkívül merev konstrukció, tehát nagyban növeli a kanyarstabilitást. A kerekeken feszülő abroncsok mérete 120/70 R17, illetve 180/55 R17. Sokat elárul a motorról, hogy szabad hasmagassága 175 mm, ehhez társul az 1535 mm-es tengelytáv, a 26,5º-os villaszög és a 108 mm-es utánfutás. Menetkész tömege 238 kg, míg a DCT-vel felszerelt változaté 248 kg.

2022 HONDA NT1100

Nagyban csökkenti a rugózatlan tömeget, hogy könnyű, négydugattyús, radiálisan rögzített féknyergek fogják közre a 310 mm-es átmérőjű első tárcsákat, míg a hátsó féktárcsa átmérője 256 mm, és egydugattyús féknyereg „harap rá”. A fékrendszer működését természetesen blokkolásgátló felügyeli.
Az NT1100 1084 cm3-es, SOHC-vezérlésű, nyolcszelepes erőforrása azonos a CRF1100L Africa Twin jól bevált, kiforrott kéthengeresével. Ugyan nem változott a csúcsteljesítmény, de a legnagyobb forgatónyomaték 1 Nm-rel csökkent: 75 kW, azaz 102 LE 7250-es percenkénti fordulatszámnál, és 104 Nm 6250-nél. Közös még a 270º-os főtengely-elékelés és a sajátos gyújtásidőzítés, a sűrítési viszony pedig eltér, azaz 10,1:1.

2022 HONDA NT1100

Hogy minél könnyebb legyen kiaknázni a motorban rejlő erőt, elektronikus gázmarkolattal (Throttle By Wire – TBW) adhatunk parancsokat a kifinomult PGM-FI üzemanyag-befecskendezőnek. Noha a két erőforrás ránézésre azonos, már az első métereken feltűnhet a vezetőnek, hogy az NT1100-é merőben más hangolású. Mivel változtattak a légbeömlőcső hosszán és a kipufogódob belső kialakításán, még egyenletesebb és határozottabb a gyorsulás részterhelésen, alacsonyabb fordulatszámon pedig jellegzetesen „pulzál, lüktet” a hajtómű. Ez összességében még gondtalanabbá teszi a cirkálást. Különösen autópályán, nagy sebességnél kiegyensúlyozottabb a motor, így a Honda kéthengerese tökéletesen illik a – sokoldalú felhasználásra tervezett – NT1100-hoz.

2022 HONDA NT1100

Érdekesség, hogy a forgattyúház függőleges osztású, és sajátos megoldásként a hűtőfolyadék-szivattyú a váltóházban, a termosztát pedig a hengerfejben kapott helyet, ezáltal még kompaktabbá vált a hajtómű. Ilyen tekintetben nincs különbség a hagyományos és DCT erőátvitelű NT1100 között, mindkettő azonos felépítésű, és további közös pont, hogy a hűtőfolyadék- és a kenőanyag-szivattyú is a kiegyenlítőtengelyről kapja a hajtást. A másodlagos rezgéseket a dugattyúk ellentétes irányú mozgása hivatott kioltani, míg az elsődleges – tehetetlenségi erők és kapcsolódások keltette – vibrációkat két kiegyensúlyozó-tengely csillapítja. A főtengelyen elhelyeztek egy – 10°-os osztásokkal tagolt – jeladót, mely érzékeli az esetleges gyújtáskimaradást.

2022 HONDA NT1100

Erre azért volt szükség, hogy a modell megfeleljen az Euro5 és az OBD2 előírásainak. Ezen túlmenően a leömlőcsövekben elhelyezett légáramlás-érzékelők (LAF) biztosítják, hogy a levegő/üzemanyag arány mindig tökéletes legyen, ami szintén az Euro5-ös minősítés feltétele. Több vezetéstámogató segédlet, így például Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) és Egykerekezésgátló (Wheelie Control) segíti a pilótát, hogy a motor mindig megőrizze stabilitását. A kipörgésgátló esetében három előre beállított üzemmód közül választhatunk, attól függően, hogy milyen tapadási és útviszonyok várhatóak a következő kilométereken, emellett a teljesítmény és motorfék mértékét is három lépcsőben szabályozhatjuk.

2022 HONDA NT1100

Hogy minél egyszerűbb legyen kezelni, mindegyik segédlet 1-es szinten avatkozik be legkevésbé, itt érhető el a maximális teljesítmény, illetve motorfékhatás, és értelemszerűen 3-as szinten a „legszigorúbb” az elektronika. Az egyes üzemmódok elérése is roppant egyszerű, hiszen elég kiválasztani a megfelelőt a kormány bal oldalán elhelyezett gombbal, és a műszeregységen máris felvillan a HSTC-felirat.
VÁROSI (URBAN): ez az alapbeállítás, ekkor a teljesítményleadás és a motorfék mértéke is közepes szintű.
ESŐ (RAIN): jelentősen csökken a teljesítmény és a motorfék mértéke, hogy nedves, csúszós úton se veszítsen tapadást a hátsó kerék.
TÚRA (TOUR): a maximális teljesítmény és motorfék rendelkezésre áll, ezáltal utassal, valamint csomagokkal is dinamikus a motor.
FELHASZNÁLÓ (USER) 1 és 2 mód: szabadon beállítható bármelyik paraméter.

2022 HONDA NT1100

Természetesen a pilóta korábbi beállításait elmenti a rendszer, és minden induláskor felajánlja azokat, tehát elegendő egyszer beprogramoznia a segédletek működését. A DCT egyik legnagyobb előnye, hogy tulajdonképpen a teljesítményleadás megszakítása nélkül, végtelenül kifinomultan kapcsol, alig befolyásolja tehát a hátsó kerék forgását, a motor pedig éppoly közvetlennek érződhet, mint a hagyományos váltóval felszerelt gépek. Mindemellett tartósabb is a klasszikus, lábbal kapcsolható szerkezeteknél, mert a felhasználó nem tud félreváltani és a kuplungtárcsák „megégetésére” sincs lehetősége. Az már csak hab a tortán, hogy DCT-vel sokkal kevésbé fárasztó a motorozás, ezáltal a vezetőnek több ideje, energiája marad az útra és a kanyarokra összpontosítani.

2022 HONDA NT1100

A dupla kuplungos erőátvitel további erénye, hogy a pilóta bármikor használhatja automatikus (AT) vagy manuális (MT) üzemmódban. Előbbinél a gyárilag programozott váltási séma és a jármű sebessége, fordulatszáma, valamint az éppen használt fokozat alapján dönt az elektronika a váltás időzítéséről. Ezzel szemben MT üzemmódban minden a vezetőn múlik, aki a kormány bal oldalán elhelyezett gombokkal válthat fel és vissza. Természetesen az AT üzemmódon belül is többféle beállítás áll rendelkezésre, melyből a ’D’ kedvező fogyasztást és könnyed irányíthatóságot szavatol. ’S’, azaz Sport állásban három alprogramot kínál föl a motor: 1. szint a „legóvatosabb”, itt már közepes fordulatszám-tartományban felkapcsol a motor; a 3. szint a legdinamikusabb, ekkor a lehető legmagasabb fordulatszámon kapcsol fel a rendszer, míg a 2. szint jelent átmenetet a kettő között.

2022 HONDA NT1100

A kiválasztott beállítás ez esetben is elmenthető.
Kimondottan hasznos, gyári kiegészítőket találunk az NT1100 extra listáján, hogy könnyen személyre szabhassuk a motort. Ilyen például az – automatikus gázadás révén – kuplung nélküli visszakapcsolásra is használható gyorsváltó vagy éppen a csomagtartó alumíniumborítása. Az egyes elemek külön-külön is megvásárolhatóak, illetve 3 előre összeállított csomag közül választhatnak a tulajdonosok: URBAN CSOMAG: 50 literes hátsó doboz belső táskával, kényelmes háttámlával és 4,5 literes tanktáskával. TOURING CSOMAG: Első-hátsó komfortnyereg, kényelmesebb utaslábtartó és ködlámpa.  VOYAGE CSOMAG: 50 literes hátsó doboz belső táskával, kényelmes háttámlával és 4,5 literes tanktáskával, első-hátsó komfortnyereg, kényelmesebb utaslábtartó és ködlámpa.

Szöveg és kép: Honda

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes