BMW K1600 GT

Több mint nyolcvan éve a hathengeres, soros motorok alapvető részét képezik a BMW személyautók történelmének és a márka identitásának. A BMW K 1600 GT és GTL típusok 2010-es bevezetésével a BMW Motorrad nem csupán mesteri módon ültette át ezt a hagyományt a motorkerékpárok területére, hanem egyúttal a piac legkönnyebb és legkisebb,ezer köbcentiméternél nagyobb lökettérfogatú, soros, hathengeres erőforrását mutatta be.


Kiemelkedően kulturált járás és szuverén erő jellemzi a 160 lóerő teljesítményű és 175 newtonméter forgatónyomatékú motort.

A típus fényűző kényelmet, illetve közel tökéletes időjárás elleni védelmet kínál, valamint a kategóriában egyedülálló menetdinamikát. Az új K 1600 GT típussal a BMW Motorrad minderre rátesz még egy lapáttal, és a teljesítményadatok szempontjából változatlan, azonban immár az Euro 4 károsanyag kibocsátási szabványoknak is megfelelő nagy teljesítményű, hathengeres túramotort még kifinomultabb, dinamikusabb és kényelmesebb formában mutatja be.

Bár már az előd is új mércéket állított a túramotorok szegmensében menetstabilitás, menetdinamika és kezelhetőség tekintetében, ám az új BMW K 1600 GT még ennél is egy lépéssel tovább megy.

A Dynamic ESA elektronikus futóműszabályzásnak, illetve annak „Road” (közúti) és „Dynamic” (dinamikus) beállításainak köszönhetően az aktív motorozási élmény, valamint a kényelem az elődhöz képest ismét jelentősen nőtt. A
„Road” alapbeállítással a lengéscsillapítás szabályzása immár az egész tartományban teljesen automatizált, és így a lehető legnagyobb kényelmet és a lehető legjobb tapadást nyújtja szinte minden útfelületen.

A rendszer minden menethelyzetben és minden terheléshez az optimális csillapítóerőt állítja be. Az ügyfél kérésére a rugó előfeszítés gombnyomásra és a csillapítástól függetlenül hozzáigazítható az aktuális terheléshez. Hasonlóképpen gombnyomásra – kényelmesen a kormányról és akár menet közben is – válthat a motoros a „Dynamic” csillapítási karakterisztikára, amely feszesebb alapbeállítású lengéscsillapítókat biztosít. Még kényelmesebb tolatást tesz lehetővé az új K 1600 GT esetében az új hátrameneti segéd, amely egyszerű gombnyomással aktiválható a bal oldali kormányvégről. Magát a mozgást a motoros az önindító indítógombjának megnyomásával kezdeményezheti.

A gyári extra felszerelésként elérhető Váltóasszisztens Pro a tengelykapcsoló használata nélküli felváltásokat és visszakapcsolásokat tesz lehetővé, ezzel pedig nemcsak fokozott kényelmet, hanem nagyobb dinamikát is biztosít. A váltások nagy része a váltóasszisztens segítségével végezhető. Az új K 1600 GT sebességmérője és fordulatszámmérője új kialakítású számlapokat kapott. A fordulatszámmérőben ezentúl hangsúlyos K 1600 GT felirat olvasható. Balesetek, illetve vész- és veszélyhelyzetek esetén a lehető leggyorsabb segítségnyújtást teszi lehetővé a gyári extra felszerelésként elérhető Intelligens Segélyhívás rendszer.

Az intelligens segélyhívó rendszer automatikus vagy akár manuális aktiválása esetén vészhelyzetben vagy egy baleset esetén elküldi a pozícióadatokat, vagyis a motorbaleset koordinátáit, és ezzel a szakképzett BMW ügyfélszolgálaton keresztül értesíti a mentéssel foglalkozó szerveket. Bár a K 1600 GT motorkerékpárt már
eddig is kitűnő szél- és időjárás elleni védelem jellemezte, e jellemzőket az új K 1600 GT esetében az új kialakítású oldalsó burkolatok és a megnövelt méretű légterelő szárnyak jóvoltából sikerült még tovább fokozni. Az összességében még dinamikusabb dizájn jól illik az új K 1600 GT három új színkoncepciójához, amelyek jól kiemelik az új
nagy teljesítményű túramotor különböző karakterjegyeit. Míg a piros (Mars Red metallic) és a fekete (Blackstorm metallic) fényezések, valamint a matt aszfaltszürke metál színű váz, a fényes fekete színben csillogó keréktárcsák, illetve a matt platinaszínű motor kontrasztja egyszerre nemesnek és agilisnak láttatják a BMW K 1600 GT típust, addig
a „Sport” változat dinamikus képességeket jelez. Itt a kék (Lupine Blue metallic) és a fekete (Blackstorm metallic), valamint a feketére fényezett hajtáslánc kombinációja – az aranyszínű féknyergekkel együtt – a hathengeres túramotor sportos karakterét hangsúlyozzák ki.


Szöveg és kép: BMW Magyarország

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes