Continental egycsatornás ABS a Vespa Primavera és Sprint modelleken

A német autóklub, ADAC baleseti elemzése szerint a motoros balesetek ötödét lehetett volna megelőzni, ha a balesetben részes motorkerékpárok rendelkeztek volna blokkolás gátlóval. A motorkerékpárok biztonságának növelése érdekében a Continental egy csatornás ABS rendszert fejlesztett, amelyet 2014. tavaszától a Vespa Primavera és Sprint robogó modelleknél alkalmaznak először az olasz Piaggio csoportnál.


Az elmúlt tíz évben a Continental folyamatosan fejlesztette és gyártotta
blokkolásgátló rendszereit kétkerekű járművekhez, hogy folyamatosan javítsa az aktív biztonságot a motorkerékpároknál. Egy vezérlődoboznak lényegesen kisebbnek kell lennie a 300 köbcentiméteres robogó kategóriában, mint a nagyobb motorokon.

A most beépítésre kerülő 420 grammot nyom, így könnyen alkalmazható, a kisebb robogók széles körénél. A kerék fordulatszám érzékelő folyamatosan figyeli az első kerék forgási sebességét és ebből az algoritmusok alapján az egység kiszámítja, hogy a fékezés az első kerék megcsúszása nélkül, milyen intenzív legyen.  Az egy csatornás ABS kiegészíti a Continental motorkerékpárokhoz jelenleg sorozatgyártásban lévő rendszereit. A nagyobb motorok integrált fékrendszerei és blokkolásgátlói két és három csatornás ABS rendszerei már ismertek. A Piaggio Group mindig is úttörő szerepet játszott a
robogó és motorkerékpár biztonság terén is, és
további modellekhez is bevezetné a Continental technológiáját. Így a Vespa GTS 300, a Piaggio Beverly, a Vespa 946, a Piaggio X10 valamint a csoporthoz tartozó motorkerékpárok két csatornás ABS-szel szereltek. A Piaggio MP3 már három csatornás rendszerrel
elérhető. 
Egyre nagyobb igény van a blokkolásgátló rendszerekre, amelyet a World Health Organization (WHO) 2013-ban végzett kutatása is alátámaszt: a közlekedési balesetben elhunytak 23 %-a világszerte két és háromkerekű járművek vezetői voltak. Míg ez a szám Európában 12%, ez az érték 33%
Délkelet-Ázsiában.

Az ABS széles körben elterjedt használata motorkerékpárok és robogók esetében jelentősen hozzájárulhat a súlyos sérüléses és halálos balesetek számának csökkenéséhez. Európában is alacsony a blokkolásgátlóval felszerelt motorkerékpárok aránya. Az Európai Unió (EU) reagált erre a kérdésre és minden 125 köbcentiméternél nagyobb henger űrtartalmú motort kötelező lesz ABS-szel szerelni. Ez a rendelet érint minden új típus engedélyezett motorkerékpárt 2016-ban, és vonatkozik minden újonnan forgalomba helyezett
motorkerékpárra 2017-től.  A Continental a biztonsági fejlesztései révén, a Piaggio csoporttal közösen most bemutatott blokkolás gátló rendszerével szeretne hozzájárulni a motorkerékpárok biztonságosabb közlekedéséhez.

Szöveg: Buny

Kép: Continental

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes