Harley-Davidson CVO Street Glide bemutató

A hétvégén tartott Mobilitás 2014 Autó-kiállítás és Vásár közel 10 éves kihagyás után az első nagyszabású autószalon Budapesten, amely a meghatározó szerepet betöltő, több évtizedes múlttal rendelkező, hazai vállalkozások összefogásával, a gyártók, és szakmai szervezetek támogatásával valósulhatott meg. Összesen 20 kiállító, valamint 24 autó- és motormárka képviseltette magát, köztük a Harley-Davidson Budapest.

A Harley-Davidson látványos show keretén belül mutatta be a legújabb, 2015-ös modelljeit. A „legkisebb trónörökös” Street 750, az Európában újdonságnak számító Road Glide Special, és a csúcs kategóriás CVO Street Glide központi szerepet kapott a felvonultatott kétkerekűek között.

Rapkay Zoltán szervizvezető ismertette a kiemelt modellek technikai jellemzőit, és különlegességeit. A kép és videó bejátszásoknak köszönhetően a márkát eddig kevésbé ismerők is rövid betekintést nyerhettek a Harley világába. A kiállított modellek közül az egyik legnagyobb érdeklődést, figyelmet az ikonikus Harley-Davidson Forty-Eight kapta, amely ez által is bizonyította a klasszikus forma és stílus időtálló értékét. A Dark Custom család legfiatalabb tagja, a Street 750 egy már egyedi kiegészítőkkel felszerelt példánya – nem meglepően – leginkább a fiatalok érdeklődését keltette fel. A túramotor szegmens újdonsága, a Road Glide Special már inkább a tapasztalt ridereket csábította a standon. A limitált kiadású, luxus felszereltségű CVO Street Glide mellett pedig egyszerűen nem lehetett „csak úgy” elmenni. A CVO varázslatot szabadon alkalmazták az örök népszerűségnek örvendő Street Glide-ra, különösen az audio rendszerére.

Az ámulatba ejtő, tiszta hang most egy pár 300 wattos erősítőből indul, majd áthalad egy testre szabottan hangolható ekvalizeren és négy darab, kétcsatornás, háromutas, hangszóróból tör elő, amelyek elöl és a hátul helyezkednek el. Ez jól hangzik, de a 2015 Street Glide rendelkezik még extreme festéssel (Scorching Yellow/Starfire Black Flames, Ultraviolet Blue/ Molten Lava Flames, Hard Candy Mercury/Smoky Quartz Flames, Starfire Black/Gold Dust Flames – nem fordítom le, mindenki nézze meg!), új 5 küllős, fényesre krómozott “Aggressor’ kerekekkel, új custom visszafogott üléssel és kibővített oldaldobozokkal, ami hosszabb távokra is tökéletes.

A más CVO modelleknél már alkalmazott 1800 köbcentis (110-es)motor gondoskodik a kétkerekű meghajtásáról. Mivel az utóbbi időben teljesítmény adatot nem közöl a gyár, kénytelen mindenki beérni a forgatónyomaték értékkel, ami 3750-es főtengely fordulatnál 156 Nm. A 380 kg száraz tömegű motor elől 19-es, hátul 18-as Dunlop abroncsokon gördül, ha feltöltjük a 22,7 literes üzemanyagtartályt, akkor a menetkész tömeg tovább növekszik. Ezt a tömeget meg is kell tartani, ehhez nagy segítség a 690 mm magas ülés, valamint a 130-as első és 180-as gumik, amelyek menet közben stabilan tartják az úton a gépet.

Aki elindult, annak meg is kell állni, ezt az ABS-szel szerelt fékrendszerre bízták, amelyben 4 db 32 mm átmérőjű dugattyú szorítja a betétet a tárcsákhoz fékezés közben. Valószínűleg ez inkább a „régebb óta fiatal” korosztálynál lesz sláger.

Szöveg: Buny

Kép: Harley.hu

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes