Lélegzet elállító fékezés, félelmetes gyorsulás a város utcáin, országúton, autópályán, így jellemzi az MV Agusta most bemutatott több funkciós motorkerékpárját. A Stradale 800 átírja a szabályokat, mert minden helyzethez tökéletesen alkalmazkodik, és mindegy milyen környezetben használják, mindenhol megállja a helyét.
A Stradale 800 az MV Agusta különböző típusú modelljeivel szerzett tapasztalatokat felhasználva készült, hogy az utca motorosának a legjobbat tudja adni.
Az acél rácsos váz, az egyoldalas lengőkar, a könnyű alumínium ötvözet központi váz kombinációja már ismert az elődöktől. Annak érdekében, hogy Stradale 800 számára ne jelentsen kihívást a tulajdonosok eltérő igénye, úgy tervezték a felfüggesztést, hogy annak kialakítása ne legyen akadálya a szélsőséges felhasználásnak. Az első, fordított Marzocchi villa – állítható nyomó, húzó fokozattal – 150 mm-es rugó úttal gondoskodik az út egyenetlenségek kiküszöböléséről. Az egyoldalas, hátsó lengőkar, egy központi rugóstaggal szintén 150 mm-es csillapítási úttal gondoskodik az utazás kényelméről. A vázat is át kellett alakítani az új koncepcióhoz, így az eredeti 1460 mm-es tengelytáv 30 mm-rel hosszabb lett. Természetesen a hátsó lengőkar mérete is ehhez igazodik. Az üléspozíció teljesen új, a 870 mm magas ülés (-10 mm) lehetővé teszi a motor könnyebb kezelését, kényelmesebb a vezetőnek. A szélvédő plexi
magassága könnyen állítható, nem köti le a motoros mindkét kezét, ha változtatni kíván.
Az üzemanyag tartály 16 literes (+4 liter tartalék), a nagyobb hatótávolság elérése érdekében növekedett a térfogata. A kuplung hidraulikus kiemelésének köszönhetően, nem igényel nagy kézi erőt a kormányon elhelyezett kar működtetése. Ezekkel a funkciókkal a használat közbeni komfort érzet javul, amellyel fokozni kívánták a látható stílus jegyek által mutatott egyedi képet. Az alapfelszereltséghez tartozik a két oldalsó, tökéletesen illeszkedő túra doboz. A dobozokba épített lámpák előnye, hogy hátulról teljes szélességét mutatja a motorkerékpárnak, ezzel is javítva észlelhetőségét a mögötte érkezőknek. A 798 köbcentis, három hengeres soros motort a maximális teljesítmény és forgatónyomaték elérése érdekében módosították, az eredmény 115 lóerő 11000-es fordulaton és 78,5 Nm forgatónyomaték 9000-es fordulatszámnál. A testvér modellekről már ismert, ellenkező irányban forgó főtengely csökkenti a tehetetlenséget, ezzel javul az irányváltási képessége a motornak. A hűtő folyadék és az olaj áramlását biztosító pumpák elhelyezése a blokkban nagyban hozzájárult az erőforrás kis befoglaló méretének kialakításához.
Az MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System) rendszer ellenőrzése teljes körű. A kopogás mentes működést is figyelő szenzoroktól érkező jelekből, négy befecskendezési változat közül lehet választani, teljesítmény és nyomaték görbék alapján. A Sport fokozatban 115 lóerő áll rendelkezésre a klasszikus MV Agusta sport motorkra jellemző stílusban. A normál fokozatnál 90 lóerő a teljesítmény és simább fojtószelep reakciókkal dolgozik a gép, ideális rövid távú túránál és a mindennapi ingázás során. Eső funkcióban elsősorban a biztonság a fontos, ezért a leadott nyomatékot és teljesítményt úgy szabályozza, hogy az aszfaltra átvitt meghajtó erő fokozatosan jelenjen meg. A Bosch 9 Plus ABS egység – a kerekek fordulatszámán kívül – figyeli a hátsó kerék emelkedését, hogy az mindig az úton maradjon, ezáltal javítva a biztonságot. Az EAS 2.0 gyorsváltó elektronikus segítséget nyújt a sportos használat során, ha a vezető nem kívánja váltásoknál a tengelykapcsolót használni. Kényelem és sport teljesítmény együtt, ezt kínálja a Stradale 800 13.990 Eurós áron (országoktól függően egyéb költségek adódhatnak). Elérhető színek: piros / ezüst, gyöngy fehér / szürke, bronz / gyöngy fehér.
Szöveg: Buny
Kép: MV Agusta