Az új BMW G 450 X

A G 450 X a BMW Motorrad nyolcvan évre visszanyúló terepmotor történelmének legújabb,
meghatározó állomása. Minden kompromisszumot mellőző, hamisítatlan sport endurónak készült, és mint ilyen, a 450 köbcentis géposztályban képviseli a márkát az enduró sport legjelentősebb nemzetközi versenyein.

Már az eddigiekben is számos nemzetközi sportsikert ért el a BMW Motorrad a G 450
X-szel. Valamennyi közül az volt a legemlékezetesebb, amikor Juha Salminen agyári csapat egész évi kemény munkájának köszönhetően második helyen végzett az Enduro világbajnokságban (WEC), az E2 kategóriában.

Ezenkívül a Német Cross Country Bajnokságban (GCC) is kimagasló eredményeket ért el a BMW Motorrad Motorsport offroad csapata, gondoljunk csak az Erzberg Rodeo-ra vagy a Red Bull Romaniacs-ra. Utóbbi versenyen, amelyet Erdélyben rendeztek, pompás városi prológon utasította maga mögé a világ extrém endurósainak krémjét a G 450 X-szel versenyző Andreas Lettenbichler. Utána négy napon át fölényesen állta a Kárpátok meredek kaptatói és lejtői, a ralikéhoz hasonlatos gyors etapok, valamint a sötét erdőkön át vezető technikás és nehéz pályák jelentette kihívásokat. Teljesítménye megkoronázásaként vakmerő motorozást mutatott be Nagyszeben belvárosában, egy ötemeletes épület tetején.

A 2010-es modellévre számos részletében megújult a sikeres BMW G 450 X. Új programot kapott a digitális motorvezérlésében található ECU (engine control unit), aminek eredményeként csökkent a motor fogyasztása és féknyomatéka, továbbá kedvezőbb indítási tulajdonságokra és érzékletesebb gázadási reakcióra tett szert, főleg a terhelésváltások vonatkozásában. A már ismert alapfelszereltségen kívül a gyárinál mintegy 1 kilogrammal könnyebb, kiegészítőként megvásárolható, „slip on” rendszerű
versenydob (általános és közúti használati engedéllyel nem rendelkezik) hangsúlyozza a G 450 X kompromisszumot nem tűrő, hamisítatlan sport enduró jellegét. A reflexió és az abszorpció együttes elvén mûködő nemesacél hangtompító megfelel a FIM szabályzatának,
ráadásul könnyen felszerelhető, és 110 kilogrammra csökkenti a G 450 X száraz
versenysúlyát. A G 450 X futóművét is tökéletesítették a BMW Motorrad konstruktőrei: a
semlegesebb viselkedés és az optimális iránytartás érdekében 2,5 milliméterrel
csökkentették az első kerék tengelye és a teleszkópvilla szárak függőleges középtengelye közötti távolságot.

Ezen túlmenően erősebb csillapítási progresszió segíti a fordított teleszkópvillát a lökések hatékonyabb feldolgozásában, még kemény terephasználat alkalmával is. Szintén új beállítást kapott a hátsó rugóstag: a finomabb reakció érdekében
ennek is progresszívebb a csillapítása. A G 450 X ergonómiájának kedvez az ülőkényelmet
fokozó és a motor hatékonyabb irányítását elősegítő, az eddiginél puhábbra párnázott és a
combok vonalában erőteljesebben ívelt ülés. Az új G 450 X fordított teleszkópvillájának aranyszínűre eloxált külső csövei a BMW Motorrad Motorsport csapat sikeres versenymotorjait idézik. Az új BMW G 450 X piaci bevezetése, 2009. októberében veszi kezdetét.


BMW G 450 X, 2010-es modellévi változat.

 

 

BMW G450 X

Motor

 

 

Hengerûrtartalom

cm3

449,5

Furat/löket

mm

98/59,6

Névleges
teljesítmény

kW/LE


30/40,8

fojtás
nélkül 38/51,7

x
percenkénti fordulaton

min–1


7000

9000

Maximális
forgatónyomaték

Nm

42,8

44

x
percenkénti fordulaton

min–1

6500

7800

Sûrítési
viszony/üzemanyag

 

12:1/
ólommentes szuperbenzin (95 oktán)

Szelepvezérlés

 

DOHC
(double overhead camshaft)

Keverékképzés

 

elektronikus
szívócsõ-befecskendezés, Keihin gyártmányú digitális motorvezérlés

Kipufogógáz-tisztítás

 

háromutas
szabályozott katalizátor

 

 

 

Elektromos rendszer

 

 

Generátor

W

280

Akkumulátor

V/Ah

12/7
gondozásmentes

 

 

 

Erõátvitel

 

 

Tengelykapcsoló

 

többtárcsás olaj fürdős, mechanikus
működtetésű,
közvetlenül a forgattyús tengelyen van a primer
tengelykapcsoló

Váltó

 

a forgattyús házba integrált körmös
kapcsolású, ötfokozatú váltó

Primer
hajtás

 

lánc

 

 

 

Váz

 

 

Váz
fajtája

 

     acélcső hídváz

Elsõ
futómû

 

fordított
Marzocchi-teleszkópvilla, külsőcső-átmérő: Ø 45

mm

Hátsó
futómû

 

kétágú öntött alumínium
lengővilla

Rugóstag

 

Öhlins gyártmányú
hidraulikus rugóstag

Rugóút
elöl/hátul

mm

300/320

Tengelytáv

mm

1475

Fék

elöl

szimpla tárcsa,
kétdugattyús úszó ágyazású féknyereg / Ø 260

 

hátul

     szimpla
tárcsa, egydugattyús úszó ágyazású féknyereg / Ø 220

Felni

 

küllõs

 

elöl

1,60 x 21“

 

hátul

2,15 x 18“

Gumiabroncs

elöl

90/90-21

 

hátul

140/80-18

 

 

 

Méret- és tömegadatok

 

 

Teljes
hossz

mm

2200

Teljes
szélesség tükrökkel együtt

mm

806

Teljes
magasság tükrök nélkül

mm

1475

Ülésmagasság

mm

995

Száraz
tömeg

kg

111

Saját
tömeg feltankolva

kg

121

Megengedett
össztömeg

kg

280

Üzemanyagtank
térfogata

 

ECE
8, amerikai változat 7

 

 

Menetteljesítmények

 

Fogyasztás

90 km/h

l/100 km

4,3

120
km/h

l/100 km

6,4

Végsebesség

km/h

kb. 145

Kép és szöveg: BMW Magyarország

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes