A G 450 X a BMW Motorrad nyolcvan évre visszanyúló terepmotor történelmének legújabb,
meghatározó állomása. Minden kompromisszumot mellőző, hamisítatlan sport endurónak készült, és mint ilyen, a 450 köbcentis géposztályban képviseli a márkát az enduró sport legjelentősebb nemzetközi versenyein.
Már az eddigiekben is számos nemzetközi sportsikert ért el a BMW Motorrad a G 450
X-szel. Valamennyi közül az volt a legemlékezetesebb, amikor Juha Salminen agyári csapat egész évi kemény munkájának köszönhetően második helyen végzett az Enduro világbajnokságban (WEC), az E2 kategóriában.
Ezenkívül a Német Cross Country Bajnokságban (GCC) is kimagasló eredményeket ért el a BMW Motorrad Motorsport offroad csapata, gondoljunk csak az Erzberg Rodeo-ra vagy a Red Bull Romaniacs-ra. Utóbbi versenyen, amelyet Erdélyben rendeztek, pompás városi prológon utasította maga mögé a világ extrém endurósainak krémjét a G 450 X-szel versenyző Andreas Lettenbichler. Utána négy napon át fölényesen állta a Kárpátok meredek kaptatói és lejtői, a ralikéhoz hasonlatos gyors etapok, valamint a sötét erdőkön át vezető technikás és nehéz pályák jelentette kihívásokat. Teljesítménye megkoronázásaként vakmerő motorozást mutatott be Nagyszeben belvárosában, egy ötemeletes épület tetején.
A 2010-es modellévre számos részletében megújult a sikeres BMW G 450 X. Új programot kapott a digitális motorvezérlésében található ECU (engine control unit), aminek eredményeként csökkent a motor fogyasztása és féknyomatéka, továbbá kedvezőbb indítási tulajdonságokra és érzékletesebb gázadási reakcióra tett szert, főleg a terhelésváltások vonatkozásában. A már ismert alapfelszereltségen kívül a gyárinál mintegy 1 kilogrammal könnyebb, kiegészítőként megvásárolható, „slip on” rendszerű
versenydob (általános és közúti használati engedéllyel nem rendelkezik) hangsúlyozza a G 450 X kompromisszumot nem tűrő, hamisítatlan sport enduró jellegét. A reflexió és az abszorpció együttes elvén mûködő nemesacél hangtompító megfelel a FIM szabályzatának,
ráadásul könnyen felszerelhető, és 110 kilogrammra csökkenti a G 450 X száraz
versenysúlyát. A G 450 X futóművét is tökéletesítették a BMW Motorrad konstruktőrei: a
semlegesebb viselkedés és az optimális iránytartás érdekében 2,5 milliméterrel
csökkentették az első kerék tengelye és a teleszkópvilla szárak függőleges középtengelye közötti távolságot.
Ezen túlmenően erősebb csillapítási progresszió segíti a fordított teleszkópvillát a lökések hatékonyabb feldolgozásában, még kemény terephasználat alkalmával is. Szintén új beállítást kapott a hátsó rugóstag: a finomabb reakció érdekében
ennek is progresszívebb a csillapítása. A G 450 X ergonómiájának kedvez az ülőkényelmet
fokozó és a motor hatékonyabb irányítását elősegítő, az eddiginél puhábbra párnázott és a
combok vonalában erőteljesebben ívelt ülés. Az új G 450 X fordított teleszkópvillájának aranyszínűre eloxált külső csövei a BMW Motorrad Motorsport csapat sikeres versenymotorjait idézik. Az új BMW G 450 X piaci bevezetése, 2009. októberében veszi kezdetét.
BMW G 450 X, 2010-es modellévi változat.
|
|
BMW G450 X |
|
Motor |
|
|
|
Hengerûrtartalom |
cm3 |
449,5 |
|
Furat/löket |
mm |
98/59,6 |
|
Névleges |
kW/LE |
fojtás |
|
x |
min–1 |
9000 |
|
Maximális |
Nm |
42,8 44 |
|
x |
min–1 |
6500 7800 |
|
Sûrítési |
|
12:1/ |
|
Szelepvezérlés |
|
DOHC |
|
Keverékképzés |
elektronikus |
||
Kipufogógáz-tisztítás |
|
háromutas |
|
|
|
|
|
Elektromos rendszer |
|
|
|
Generátor |
W |
280 |
|
Akkumulátor |
V/Ah |
12/7 |
|
|
|
|
|
Erõátvitel |
|
|
|
Tengelykapcsoló |
|
többtárcsás olaj fürdős, mechanikus |
|
Váltó |
|
a forgattyús házba integrált körmös |
|
Primer |
|
lánc |
|
|
|
|
|
Váz |
|
|
|
Váz |
|
acélcső hídváz |
|
Elsõ |
|
fordított mm |
|
Hátsó |
|
kétágú öntött alumínium |
|
Rugóstag |
|
Öhlins gyártmányú |
|
Rugóút |
mm |
300/320 |
|
Tengelytáv |
mm |
1475 |
|
Fék |
elöl |
szimpla tárcsa, |
|
|
hátul |
szimpla |
|
Felni |
|
küllõs |
|
|
elöl |
1,60 x 21“ |
|
|
hátul |
2,15 x 18“ |
|
Gumiabroncs |
elöl |
90/90-21 |
|
|
hátul |
140/80-18 |
|
|
|
|
|
Méret- és tömegadatok |
|
|
|
Teljes |
mm |
2200 |
|
Teljes |
mm |
806 |
|
Teljes |
mm |
1475 |
|
Ülésmagasság |
mm |
995 |
|
Száraz |
kg |
111 |
|
Saját |
kg |
121 |
|
Megengedett |
kg |
280 |
|
Üzemanyagtank |
ECE |
||
|
|
||
Menetteljesítmények |
|
||
Fogyasztás |
|||
90 km/h |
l/100 km |
4,3 |
|
120 |
l/100 km |
6,4 |
|
Végsebesség |
km/h |
kb. 145 |
Kép és szöveg: BMW Magyarország