A Yamaha T-MAX indította néhány évvel ezelőtt útjára az X-MAX fejlesztését. Megjelenésével ötvözte a gépkocsik kényelmét és a robogó praktikumát. A nagy
teljesítmény miatt megváltozott a robogó használat, és sok autóhoz szokott ember is rájött, hogy ez a robogó komoly alternatívája a közlekedésnek. A T-MAX és X-MAX modelleket tehetjük ma már felelőssé a maxi robogó piac átalakulásáért, amely folyamatosan növekszik és fejlődik.
A megjelenő robogók új lehetőségeket kínálnak, az igények és az elvárások az európai piacon is megváltoztak, a középkategóriájú robogó tulajdonosok
szeretnének nagyobb motorteljesítményt kapni, de a kompakt méretről és a sportos megjelenésről nem kívánnak lemondani, ezért választották az új X-MAX alap koncepciójának ezeket a szempontokat.
A tervezés során egy új, dinamikus külsőt kapott az X-MAX 400, amely magán hordja az elődök stílusát is. A karcsú és kifinomult új karosszéria azonban tovább hangsúlyozza a sportos potenciálját a robogónak. A „bumeráng”-ra emlékeztető oldal idomok minden géposztályban jellegzetességei ennek a családnak, itt sem lehetett ez másként. Erőteljes dupla fényszórók elől, amelyek tovább hangsúlyozzák az elegáns és sportos külcsínt, az új LED-es helyzetjelző fényekkel és a LED-es hátsó lámpával lesz igazán teljes a világító berendezés.
A fényűző, lépcsős, két személyes ülést úgy kivitelezték, hogy egy rendkívül kényelmes utazást tegyen lehetővé a vezető és az utas számára. Emellett figyeltek a vezető ülés pozíciójára, amellyel városi közlekedés során tud közvetlenebb kapcsolatot kialakítani járművével. Annak ellenére, hogy rendkívül kompakt, 250-es robogókra jellemző méretekkel rendelkezik, az ülés alatti tárolórekesz képes befogadni két teljes méretű sisakot.
A hatékony első idom és plexi fokozott védelmet nyújt a kéznek, és a tágas lábtartó részen jól elfér a vezető lába. Az X-MAX 400 a minőség és
a részletek kidolgozottsága terén is első osztályú. Az ülésen helyet foglalva az autókhoz hasonló stílusú műszereket, és egy analóg fordulatszám mérőt láthatunk elegáns kivitelben, amely már-már prémium osztályú gépkocsikra emlékeztet. Az egyhengeres, folyadékhűtéses, üzemanyag befecskendezéses, 4
ütemű, DOHC 4 szelepes motor, a bevált és népszerű Majesty 400 alapjaira épül. Fejlesztések eredménye 23,2 kW (31,5 LE) teljesítmény, 7500-as fordulaton.
A kompakt és rugalmas motor több mint 54%-kal többet nyújt a jelenlegi X-MAX 250-nél. Ez a jelentős különbség észrevehető a forgatónyomaték terén is, ahol több mint 60%-kal nagyobb értéket mértek. Ezzel a modellel új, és a már 250-es vagy 300-as robogóval rendelkező ügyfeleknek szeretnének kedvezni. A gyorsulás és a nagyobb végsebesség – eléri a 150 km/órát – tükrözi azokat az elvárásokat, amelyeket az érdeklődők megfogalmaztak. Ugyanakkor, a
nagyobb maxi robogó tulajdonosoknak is kellemes meglepetés lehet, a könnyű
kezelhetőség és a kompakt méretek.
Így a városban, hosszabb távú ingázásnál, hétvégi kiruccanások alkalmával, de egy sportos körre is társ lehet az X-MAX 400. A jelentősen megnövelt teljesítmény és nyomaték az X-MAX 250 és a TMAX. Közé pozicionálja az új 400-ast. A motorkerékpárokról ismert teleszkópos első villa, valamint a dupla úszó ágyazású első féktárcsák, könnyű 15 colos első és 13-as hátsó könnyűfém keréktárcsák, a széles gumikkal nagy sebesség mellett is kellő stabilitást adnak. ABS-szel szerelt verzió is érkezik majd a kereskedésekbe, ahol előreláthatólag 1.748.000,- Ft körüli összegért lesz kapható (reg. Adóval).
A gyár készült az egyedi sportos igények kiszolgálására sport lábtartókkal, plexivel, utas háttámlával Akrapovic kipufogóval, míg egy másik körnek hátsó 50 literes doboz, túra plexi szerepel az ajánlatban. A vásárlók fehér, matt szürke és éj fekete színekből választhatnak majd.
Szöveg: Buny
Kép: Yamaha