APRILIA TUONO V4 R ABS

A Tuono V4R ABS-szel szerelt 2014-es verziója a hagyományokat követve még nagyobb teljesítményt , több élvezetet, és több biztonságot kínál. A cél az volt, hogy a sportos teljesítmény leadás mellett, megmaradjon a magas kormány és az ebből adódó üléshelyzet adta kényelem. Az ülő felület további párnázást kapott, ezzel a mindennapi használatot segítették elő. AZ RSV4 Factory és RSV4R modellekről már ismert felfüggesztő elemek állíthatóak, a normál utcai viszonyokhoz igazodva.

Az egész fejlesztés abba az irányba tolódott el, hogy hétköznapi közlekedésre alkalmas sport motor szülessen. A 18,5 literesre növelt üzemanyagtartály oldalsó részeit úgy képezték ki, hogy a motoros a legjobb test helyzetet tudja felvenni a kanyarokban és fékezéskor.

Elektronika
A Tuono V4 R ABS megkapta a fontos frissítéseket és finom hangolást, a már eddig is rendkívüli motorvezérlő egységében. Mint ismeretes, az Aprilia Performance Ride Control egy szabadalmaztatott rendszer, amely közvetlenül a Superbike világbajnokságon szerzett
tapasztalatokból merít, és a legteljesebb és kifinomultabb a piacon. Az egyetlen, amely egykerekezés ellenőrzéssel rendelkezik. Az új Tuono V4 R ABS-ben a Ride by Wire elektronikus térképét a V4-es motorhoz igazították. Az új elektronikai csomag magában foglalja a következőt :

– ATC : menet közben állítható a kipörgésgátló, anélkül, hogy visszavennénk a gázt, praktikus kezelő a bal kormány kapcsoló egységen, a megengedett százalékos megcsúszás változik a kanyar sebességtől.
– AWC : Aprilia Wheelie Control 3 fokozatban kalibrálható, hogy még sportosabb legyen a gyorsulás, garantálva a lágyabb első kerék érkezést a földre.
– ALC : Aprilia Launch Control, csak pályára ajánlott a legjobb rajtok eléréséhez.
– AQS : Aprilia Quick Shift , a rendszer rendkívül gyors sebességváltást tesz lehetővé a gáz, és a kuplung használata nélkül.
Emellett egy komoly technológiai újítás a blokkolásgátló rendszer, amely garantálja a maximális biztonságot az utakon vagy a pályán. Az ABS 9MP egység a Bosch
együttműködésével készült, és a legjobb technológia, ami ma elérhető.

A rendszer mindössze 2 kg-os, és az RLM kiegészítéssel (hátsókerék emelkedés csökkentése) tovább
növeli a biztonságot. Ezen kívül 3 beállítás közül választhatunk:
– 1. szint : elsősorban a pályára, de engedélyezett közúti használatra is. Működik a két keréken, és garantálja a maximális teljesítményt fékezéskor bármilyen sebességnél. Ez a beállítás semmit sem vesz el az örömből, de az RLM ki van kapcsolva .
– 2. szint : sportos motorozáshoz, az RLM-mel progresszíven emészti a jármű sebességét.
– 3. szint: rossz tapadással rendelkező utakra.
A Tuono V4 R ABS kapott egy új első fékrendszert, új Brembo M432 radiális monoblokk féknyergekkel és 320 mm-es acél tárcsákkal, aszimmetrikus perforációval a modulált fékhatás érdekében.

Motor
A V 65 °-os elrendezésű, négyhengeres motor egyedi jellemzője, hogy rendkívül kompakt hosszában. A monoblokk alumínium forgattyúsházba épített henger hüvelyek biztosítják a maximális merevséget és az egyenletes teljesítményt. A sebességváltó kivehető. A vezérműlánc csak a szívó szelepeket működtető tengelyt hajtja, ez adja át a „kipufogó” vezérműtengelynek a hajtást.

Ezzel a megoldással lehet csökkenteni a hengerfej magasságát, ez különösen a vázba építés miatt fontos. Előtét tengely csillapítja a rezgéseket. A teljes Ride by Wire a Marelli egységhez kapcsolódik, és vezérli a gyújtást és a négy injektort. Minden befecskendező két fojtószeleppel rendelkezik, amelyeket saját szervomotor működtet. Ez azt jelenti, hogy a fojtószelepek nyitásától függetlenül adagolható a befecskendezett üzemanyag mennyisége. Gyakorlatilag végtelen lehetőségeket nyit a teljesítmény leadás ellenőrzése, és a kéz mozdulatai közötti szabályozáshoz. A maximális teljesítmény és nyomaték is nőtt, 170 lóerő 11.500-as és 111,5 Nm 9500-as percenkénti fordulaton. Ebben része van az áttervezett kipufogó rendszernek, és az elektronikának. A három változatban – Track, Sport és közúti – megegyezik az új teljesítmény és nyomaték specifikáció, hogy még teljesebb és gazdagabb
teljesítmény álljon rendelkezésre.

Szöveg: Buny

Kép: Piaggio

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes