Yamaha XJR1300 Skullmonkee

Rajongók ezrei előtt Párizsban mutatta be az XJR1300 „Skullmonkee” átépítését a Wrenchmonkees. A Yamaha XJR1300 és az XJR1300 Racer 2015-ös változatai kiváló kiinduló pontot jelentenek a Custom motorok kedvelőinek. A rövidített és sima hátsó rész, a keskenyebb üzemanyagtartály és a kisebb fényszóró az egyedi motorokat idézi, ezért további finomítás marad „csak” a tulajdonosoknak.

A Yamaha folytatta a megkezdett sorozatot, hogy néhány kiválasztott tervező, a Yard Built projekt keretein belül az XJR1300-as motort egyéni elképzeléseiknek
megfelelően átalakítsa.

A kreatív elképzelések megjelenése a csavarral rögzített alkatrészektől, a vágott és hegesztett vázig sok mindenben testet ölthet. Az első, aki találkozott az XJR 1300 kihívással, két ismert személy volt Koppenhágából. A Wrenchmonkees az együttműködés során értékes impulzusokat adott a legújabb XJR modell megalkotásához. – mondta Shun Miyazawa, a Yamaha Motor Europe termék menedzsere. A Yard Built XJR1300, „Monkeefist” volt az egyik, ami a 2015-ös XJR kialakítása során jelentős inspirációt adott a modern megjelenéshez. Mivel a drasztikus változtatásokat a motorkerékpáron már végrehajtottuk gyárilag, így az utólagos finomhangolás maradt „csak” a tulajdonosoknak.

Nagy hangsúlyt fektettünk rá, hogy alapvető változásokat hajtsunk végre a külső megjelenésen. – kommentálta a motort Per Nielsen a Wrenchmonkee-tól. Mi a világos stílusra és a sima sziluettre helyeztük a hangsúlyt anélkül, hogy vágásokat és hegesztéseket kelljen eszközölni a vázon. Nicholas Bech hozzátete: Amit elvettünk az összképből, azt úgy kellett megcsinálnunk, hogy úgy nézzen ki, mintha soha nem is lett volna ott. Azt is szerettük volna a kezdetektől fogva, hogy más cégekkel együttműködve megtaláljuk alkatrészeink saját stílusát. A Wrenchmonkees már a legmenőbb, legfinomabb és legmegfelelőbb kiegészítőket szereli a motorra. Ilyen például a CNC megmunkált alumínium villahidak, vagy a motor deklik, amik magukon hordják a tipikus „Monkeefist” stílus jegyeket.

A kormány fekete alumínium befogói az LSL-től származnak és Biltwell markolatok kerültek fel, kis digitális MMB sebességmérő sárga háttér világítással informál, az egyedi sárga WM fényszóró felett. A fékrendszert teljesen átdolgozták, sport motorról származó Beringer féktárcsákat, féknyergeket kapott elöl és hátul, a főfékhenger és a kuplung munkahenger is új. Fekete fékcsövek, rozsdamentes acél fonata adja az utolsó simítást a fék rendszernek. A matt fekete LSL alumínium lábtartókkal még sportosabb vezetési pozíciót értek el, a verseny szenvedélyt tovább fokozza a hátsó 36 STX Öhlins lengéscsillapító. A felnik a standard változatról származnak, de Michelin Pilot Road 4 gumikat szereltek fel rájuk. Az LSL Titan kormány csillapító mindig biztos irányításról gondoskodik,  a LED-es hátsó lámpa az ülés alsó részébe került.

A szemet gyönyörködtető négy a kettőben rozsdamentes acél kipufogórendszer Wrenchmonkees / Spark fejlesztés. A kész motort fényes fekete felületű Skullmonkee embléma díszíti a benzintartályon, és pár egyszerű arany dísz teszi méltóvá az átdolgozást a 20. születésnapját ünneplő legendához. Az XJR-hez megrendelhetők a Skullmonkee alkatrészek közvetlenül a készítőktől: www.wrenchmonkees.com.

Szöveg: Buny

Kép: Yamaha

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes