Az SH150i alapjai nem változtak, megmaradt a masszív, könnyen kezelhető futómű és a közvetlen, hatékony erőforrás, de a módosított PGM-FI befecskendezésnek hála nőtt a teljesítmény és az EURO4 előírásoknak megfelelő szintre csökkent a károsanyag-kibocsátás. Bárhogy is változnak a trendeknek, az SH150i-nek hűnek kell maradnia a kipróbált és bevált formulához: szép, de mindig készen áll a munkára. Ennek tudatában végezték el munkájukat a tervezők is, oly’ dinamikus, egyszersmind gömbölyded megjelenéssel ruházva fel a modellt, ami nemcsak modernné teszi, hanem a magasabb minőségérzethez is hozzájárul. Szintén ezt a célt szolgálja a LED-es fényszóró, hátsólámpa és irányjelző garnitúra, amellett természetesen, hogy javítják a láthatóságot és naplemente után is kiváló fényviszonyokat garantálnak.
Bár a forma is lenyűgöző, az SH125i még mindig kiemelkedő használati értékével tűnik ki riválisai közül. A természetes, egészséges üléspozíció, a kiváló időjárás-védelem és a széles, le- és felszállást megkönnyítő lábtartófelület páratlan menetkomforttal kecsegtet, miként a Honda által fejlesztett Smart Key rendszer is igen hasznos. Ez a speciális, rádióhullámokat kibocsátó kulcs jelet küld aHonda SH 150i robogó vezérlésének a pilóta zsebéből, nem kell tehát a kulcsnyílásba helyezni ahhoz, beindítható legyen a motor vagy kinyitható az ülés alatti tárolórekesz és az üzemanyagbetöltő-nyílás. A Smart Key szükség esetén kikapcsolható, illetve arra is képes, hogy egy pillanatra „megvillantsa” az irányjelzőket, ha érzékeli a kulcs jelenlétét. Szintén rendkívül praktikus a megnövelt méretű, 12 voltos elektromos aljzattal ellátott kesztyűtartó és a hagyományos poggyászrögzítő kampó, amelynek segítségével biztonságosan szállíthatók a zacskók, táskák stb. A 7,5 literes üzemanyagtartály és az alacsony fogyasztás révén a hatótávolság jócskán felülmúlja a 300 kilométert, amit akár egyhuzamban is megtehet a vezető, hiszen a gondosan formázott ülés nagy és kényelmes, s a lábtartó is kellőképpen széles. Mivel sokan utaznak párban, az SH150i nyerge két személy számára is bőséges helyet kínál, a hátsó lábtartó pedig teljes értékű. Tekintélyes befogadóképességéből fakadóan az ülés alatti tárolórekeszbe akár egy zárt bukósisak is behelyezhető, és ha ez nem volna elegendő, a tervezők két sisaktartót is elhelyeztek az ülés két oldalán. Emellett szupererős hátsó tartókonzolt kap a modell, amire nagyobb túradobozok is felszerelhetők. Az analóg műszeregység a sebesség mellett az üzemanyagszintet és a hűtőfolyadék hőmérsékletét is kijelzi. Maga a sebességmérő Honda SH 150i kifejezetten nagy, így egy szempillantás alatt leolvasható az aktuális érték.
A 153 köbcentis, négyütemű, folyadékhűtésű, kétszelepes erőforrás a tömeg-középpontosítás mintapéldánya. A hűtőradiátor például nem a motor elejére került, hanem magába az erőforrásba, méghozzá sokkal egyszerűbb, könnyebb formában. Kisebb és könnyebb a radiátorhoz társított hűtőventilátor is, magát a hőcserefolyamatot pedig úgy szabályozták a Honda mérnökei, hogy igazodjon az égés sebességéhez, s ezáltal tökéletes nyomatékleadási karakterisztika alakuljon ki. Az SH150i motorja kompakt, kiemelkedően megbízható egyeség, s pont ott adja le teljesítményét, ahol a robogósoknak a legnagyobb szüksége van rá: az alsó és a középső fordulatszám-tartományban. A PGM-FI injektor módosításával a – 8250 f./percnél jelentkező – csúcsteljesítmény 15 lóerőre, a legnagyobb forgatónyomaték pedig 13,9 Nm-re (6500 f./perc) nőtt, az üzemanyag-fogyasztás mégis rendkívül alacsony, csupán 2,28 l/100 km. Mindemellett a károsanyag-kibocsátás is megdöbbentően visszafogott, ezt bizonyítja, hogy az SH150i az EURO4-es környezetvédelmi előírásoknak is megfelel. Ez azt jelenti, hogy a kipufogógáz szén-monoxid-, nitrogén-oxid- és szénhidrogén-tartalma megközelítőleg felére esett vissza az EURO3-hoz mérten.Honda SH 150i
Az SH150i nagy szakítószilárdságú, acél csővázának kidolgozásakor a merevség és a strapabíróság volt a legfőbb szempont, míg a kis tömegű, présöntésű, 16 colos felnikre a kátyútűrő-képesség és a stabil úttartás okán esett a választás. Újdonság, hogy a 2017-es évben belsőmentes Michelin City Grip abroncsokkal kerül a kereskedésekbe az SH125i, a kompakt, 1340 millis tengelytáv, a 26 fokos villaszög és a 85 milliméteres utánfutás viszont nem változott. Az ülésmagasság csupán 799 milliméter, s igen meggyőző a 137,3 kilós menetkész tömeg, valamint a 180 kg-os terhelhetőség is. A hátsó rugóstagok előfeszítése öt lépésben állítható, rugóútjuk 83 milliméter, míg elöl 33 milliméteres csúszószár-átmérőjű, 89 milliméteres rugóúttal felvértezett teleszkópok felelnek a kiváló menetkomfortért. Komoly fegyvertény, hogy a fékrendszer 240 millis, elöl három-, hátul egydugattyús nyereggel társított tárcsákra épül, a blokkolásgátló pedig az alapfelszereltség része. A 2017-es SH150i négyféle színben rendelhető: Pearl Nightstar Black, (gyöngyházfekete), Pearl Cool White (gyöngyházfehér), Lucent Silver Metallic (ezüstmetál), Pearl Splendor Red (gyöngyházpiros)Feláras kiegészítőként nagy befogadóképességű túradobozt és extra időjárás-védelmet nyújtó, a formavilághoz tökéletesen igazodó túraplexit rendelhetnek az SH150i vásárlói. Az Eredeti Honda Kiegészítők műszakilag és esztétikailag egyaránt tökéletesen passzolnak a modellhez, így éppoly’ kiváló minőséget képviselnek, mint maga a motor.
Szöveg és kép: Honda Hungary