Stílus vegyítve technológiával és értékkel

Nyári este. A nagyvárosok központjában emberek százai igyekeznek az elegáns
szórakozóhelyek felé. A lüktető neonfények közt a tömeg hirtelen megáll, mikor meghallják a V-motor erős torokhangjának felbőgését. Ez az Intruder M 1500. A hosszú, alacsony építésű teljesítmény-motor. A gép, ami zsigerből tetszik, korra és nemre való tekintet nélkül mindenkinek.
Ha a Gladiusra azt írtuk, hogy feltűnő, akkor az Intrudernél biztosan a hang az első, amit észreveszünk.

Ahol megjelenik az 1500 köbcentis, folyadékhűtéses, négyütemű, kéthengeres V motoros óriási cirkáló, ott az autósok szinte akaratlanul is utat engednek neki, a járókelők pedig többnyire elismerő bólogatással nyugtázzák: igen, ez a legnagyobb Suzuki.

A fejlesztők számos újítás révén elérték, hogy a motor mechanikai zaja minimális legyen, meghagyták viszont a kipufogó tekintélyparancsolóan duruzsoló hangját. Ezt is el lehetne fojtani, de az méltatlan lenne egy cirkálóhoz. Az üzemanyag ellátásról csakúgy, mint a Gladius és a GSX-R esetében a Suzuki saját fejlesztésű SDTV (Suzuki Douple Throttle Valve) rendszere felel, csökkentve a károsanyag kibocsátást és hatékonyabbá téve az üzemanyag felhasználást. Az 1500-as Intruder gyönyörű látvány: a chopper felépítés, a különleges ívekből álló felnik, a ránézésre is kényelmes bőrfotel kanyarvadászatra, túrázásra csábít: hív az országút. A 328 kilós önsúly mellé erő is párosul, hiszen az Intruder lóerő/tömeg, illetve nyomaték/tömeg aránya a legjobb ebben a járműosztályban. Az ülés széles, és csússzunk rajta egészen hátra vagy teljesen előre, a kezelőszervek kézre esnek, átgondoltak.

A kétkerekű Suzuki teljesítménye egy autóéval vetekszik, mégis kezes bárányként irányítható. A vonzalom az első pillantás után sem múlik: a részletek kifogástalanok. A Bridgestone-nal például külön ehhez a típushoz terveztettek egy egyedi abroncsot. Hibátlan a krómozás, különösen a dupla kipufogó mutat jól. Az Intruder komoly motor: csak fekete, bordó és kék színben szállítják.
Műszaki adatok
Motor típusa: 4 ütemű, 2 hengeres, vízhűtéses, OHC, furat x löket: 96,0 X 101,0 mm,
hengerűrtartalom: 1.462 köbcentiméter, sűrítési arány: 9,5:1, keverékképzés: benzin befecskendezéses, olajmennyiség: 4,0 liter. Gyújtás: elektronikus (tranzisztoros), indító rendszer: elektromos. Kenés: nedves olajteknő, erőátvitel: 5 sebességes mechanikus váltó, primer áttétel: 1,407, végáttétel: 2,667.

Váz típusa: dupla acél bölcsőváz, villaszög / utánfutás: 32 fok / 129 mm. Felfüggesztés elöl: fordított teleszkóp tekercsrugóval, felfüggesztés hátul: központi rugóstag tekercsrugóval, olajcsillapítással. Kerékabroncs elöl: 18M/C x MT3,50, kerékabroncs hátul: 17M/C x MT6,00. Fékek elöl: két dugattyús féknyergek, 290 mm-es dupla tárcsával, hátul: két dugattyús féknyereg, 275 mm tárcsával. Gumiabroncs elöl: 120/70ZR18M/C (59W), hátul: 200/50ZR17M/C (75W). Üzemanyagtartály: 18,0 liter. Hosszúság: 2.410 mm, szélesség: 870 mm, magasság: 1.100 mm, tengelytáv: 1.690 mm, ülésmagasság: 716 mm, önsúly: 328 kg.

Kép és szöveg: Amargo Motor

 

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes