Yamaha YZF-R1 2012-re

A 2012-es évre az R 1-es modell a MotoGP-ben versenyeket nyerő gép fejlesztése során nyert tapasztalatokból építkezik. A motor és a futómű területén is magasabb szintre kívánnak lépni, de megtartani az új tulajdonosoknak a sport motor adta vezetési élményt. A legújabb generációs R1 új mércét állít a motor és a futómű beállítása terén mind a közúti és a versenypályán történő felhasználás esetén is.

Ben Spies 2009-ben Superbike Világbajnok lett ezzel a motorral, de még az idei szezonban is bizonyított a motor, hogy ő az egyik leggyorsabb gép a rajtrácson, és még számos nemzeti Superbike bajnokságban is sikereket ért el.

A szokatlan vízhűtéses, soros, négyhengeres motor hengerenként négy szeleppel és 998 köbcenti űrtartalommal kivételes kezelhetőséggel rendelkezik, különösen a kanyarokban. Mindezért az egyenetlen gyújtási sorrendje a felelős, amely  270° – 180 ° – 90 ° – 180 ° eltéréssel dolgozik. A nyomaték kiszámíthatóan és biztosan érkezik, így könnyen kézben tartható menet közben. Hála a hatalmas erőnek és a jó tapadásnak, az R1 hihetetlenül gyors – különösen kanyarodáskor-, és a motor hangja egyszerűen leírhatatlan. 2012-re, az R1 kipörgésgátló rendszert kap (TCS – Traction Control System), amivel a kevésbé tapasztaltak is könnyen ellenőrzésük alatt tudják tartani.

Emellett az új TCS mellé egy módosított motorvezérlő egységet szerelnek, amely nagyobb teljesítményt biztosít az alacsony és közepes fordulatszám tartományban. Az új Yamaha TCS 6 különböző közlekedési mód és a kikapcsolt állapot közötti választást kínál, így az adott környezeti feltételek között válogathat a vezető a rendelkezésre álló motorvezérlő  térképek között. Kombinálva a vezető által programozott további három móddal, összesen 21 különböző beállítás lehetséges. Hogy tovább javítsák a vezethetőséget, a 2012-es R1 motor vezérlő egységét (ECU) is átdolgozták.

A változtatások  a programozott térképekben a fojtószelep nyitást, a YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle), az üzemanyag befecskendezés mennyiségét és a gyújtás időzítését érintették. Ezeknek köszönhetően jobb szabályozást értek el az alacsony és közepes fordulatszám tartományban, és jobb teljesítmény leadás jellemzi a motort az alacsony fordulatszámokon. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy jobb gyorsulás érhető el a lassú kanyarokból kijövet, és nagyobb forgatónyomaték áll rendelkezésre előzések
alkalmával.

Az áttervezett agresszív első idom kiemeli az R1 verseny lelkületét. A központi „orr”  magasabban ül, és az oldal idomok formáit is áttervezték. Bár a változások viszonylag finomak, a vizuális hatás nem marad el. A felső villa hidat és a lábtartókat is újratervezték a YZR-M1-es mintájára, hogy még jobban összeforrjon a vezető és a motor.


Az új első idomba LED-es helyzetjelző fények kerültek, ezek alatt helyezkedik el a két
fényszóró, és olyan hatást kelt, mintha sze
mceruzával kihúzták volna a „szemét”. Az
átalakítással az új R1 jellegzetes „arccal” büszkélkedhet.
Az új modellen hatszögletű kipufogó végek vannak,ezáltal a hátsó rész könnyedebb és kompaktabb benyomást kelt. Akinek a gyári dob nem megfelelő, választhat hozzá Akrapovicot is.

Az 50. évfordulóra készített motor egyedi piros-fehér, míg a többi matt szürke, Yamaha kék és verseny fehér színekben kapható.

Szöveg: Buny

Kép: Yamaha

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes