MV AGUSTA TURISMO VELOCE 800

A Turismo Veloce célja, hogy az ívek és kanyarok, a több órás békés túrázás közben a legélvezetesebb módon érje el tulajdonosa a végcélt. Tervezése során a közép és hosszú távú motorozást kedvelők által elvárt értékeket ötvözték a hagyományos sportos értékekkel. Ezt tükrözi a kompakt méret , a kiegyensúlyozott forma. Ebbe kitünően illeszkedik a csomagtartó rendszer, amely jól alkalmazkodik a teljes koncepcióhoz. A táskák eltávolításával igazi sport motorkerékpárrá változik a motor, ami illik az MV Agusta névhez. A farokidomba és a fényszóró egységbe LED technológiás fényforrások kerültek, és a kipufogócső elrendezéssel azonnal felismerhető az új modell.


VÁZ ÉS FELFÜGGESZTÉS
A váz az MV Agusta bevált koncepciójára épül – acél cső és alumínium oldalsó elemek -, de áttervezték , hogy megfeleljenek a túra követelményeknek. Ennek eredménye, hogy szélesebb a középső rész és speciális az egyedi oldalsó vázrész. A Turismo Veloce a vezető és az utas kényelme és a csomagok terhének viselése érdekében könnyű alumínium ötvözet segédvázzal készül.

A felfüggesztési rendszert a maximális kényelem és a dinamikus teljesítményhez igazították. A Sachs első villák és hátsó lengéscsillapító, kifinomult elektronikus rendszeren keresztül szabályozható, amely folyamatos beavatkozást tesz lehetővé, hogy minden feltételhez a legoptimálisabb beállítást lehessen választani. Az ECU kiegészült egy újabb rendszerrel, mely hat hidraulikus nyomó-és húzó fokozati értéket figyel, ha a motorkerékpár mozgásban van.

MOTOR
A háromhengeres 800 köbcentis motorra építve az MV Agusta tovább bővíti a modell választékát. Az erőforrás már ismerős az előd F3 675-ből, és a nemrég bemutatott 800-as szériából. Az ellenkező irányba forgó főtengely, és a már-már hagyományos víz és olajpumpa megoldások ebben a formában is tovább erősítik az olasz tervezők leleményességét.

A második generációs MVICS 2.0 ( Motor & Vehicle Integrated Control System) lehetővé teszi, hogy sokoldalúan legyen használható a motor teljesítménye, és talán ez a legerősebb pontja az új rendszernek. Három előre beállított mód közül választhat a pilóta. A Tourismo lehetőséget kínál az üzemanyag fogyasztás csökkentésére a túra során, és korlátozza a teljesítményt 100 lóerőre. A Sport beállítás
megnöveli a maximális teljesítményt 125 lóerőre, míg a Rain opció a biztonságos haladás érdekében elvesz még a teljesítményből a tapadási értékek figyelembe vételével, és a kipörgésgátlót automatikusan a maximális szintre állítja. A negyedik lehetőség egyéni, amellyel a motoros önállóan kiválasztja a különböző paraméterekből a számára lehető legjobb beállítást. Az említett testre szabás paraméterei közé tartozik a motor nyomaték görbéje, teljesítménye ( két szinten), fojtószelep érzékenység ( három szint ), motorfék ( két szinten) és természetesen a kipörgésgátló (nyolc szint). Az
elektronikai rendszer tempomattal is rendelkezik.

Az EAS 2.0 ( elektronikusan támogatott váltó) rendszer lehetővé teszi a magasabb vagy alacsonyabb sebességfokozatba kapcsolás során a kuplung nélküli váltást. A Turismo Veloce és Turismo Veloce Lusso csak ABS-szel elérhető. A kormányon elhelyezett vezérlőkkel egy tovább fejlesztett rendszert kezelehetünk, amely lehetővé teszi útközben a beállítások megváltoztatását. A műszerfal megjeleníti a legfontosabb információkat, és kifejezetten ehhez a modellhez készült. A panel tartalmaz egy 5 “-os TFT színes kijelzőt, a Lusso verzió fejlett GPS- rendszerrel fokozza a túrás jelleget. A GPS megjeleníti az útvonal információkat, az üzemanyag fogyasztást. Köszönhetően a műszerfal tökéletes elhelyezésének, a vezető soha nem veszíti szem elől az utat. Bluetooth kommunikáció révén lehetőség nyílik a vezető és az utas közötti folyamatos kommunikációra.

Szöveg: Buny

Kép: MV Agusta

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes