Az MT-09 alap koncepcióját folytatva, de teljesen új alapokra helyezve, alkották meg a család új tagját az MT-07 névre keresztelt modellt. A cél nem a csúcs teljesítmény elérése volt, hanem a mindennapi motorozás adta öröm közvetítése. A könnyű kezelhetőség és a maximálisan kihasználható forgatónyomaték kaptak nagy hangsúlyt a motor tervezésekor.
Ehhez a legtöbbet az új két hengeres soros motor adja. A 689 köbcentis négyütemű motor, folyadékhűtést és két felülfekvő vezérműtengelyt, 270 fokos
gyújtás eltolást és kiegyensúlyozó tengelyt kapott.
A könnyű és kompakt méretű motor csúcsteljesítménye 55 kW (75 LE) 9000-es fordulaton. Ugyanakkor erőteljes nyomaték értéket produkál az alacsony és közepes fordulatszám tartományban, így rendkívül széles nyomatéksávban használható, amellyel sportos vagy nyugodt vezetési stílus mellett is elégedettek lesznek a tulajdonosok a karakterisztikával. Ez a koncepció már bizonyított a TDM900 és az XT1200Z modellek esetében. Az MT-07 blokkjának rendkívül kis súlya meglepő, és ez kifejezetten jót tesz a menet dinamikának. Annak érdekében, hogy az erőforrás teljes potenciáljának kihasználása megvalósuljon hatfokozatú váltót illesztettek a tengelykapcsoló mögé.
Hatékony üzemanyag befecskendezés gondoskodik az alacsony fogyasztásról és a tiszta működésről. Az egy darabból álló kipufogórendszer dinamikus megjelenést kölcsönöz, és a rövid hangtompító háromutas katalizátort rejt, amellyel megfelel az EU3 kibocsátási normáknak. Az európai piacra 35 kW-os változat is készül az A2 kategóriához igazodva. Az új motor könnyű és vékony acél csővázat kapott. Ez nagy mértékben hozzájárul a mozgékonyság és irányíthatóság érzéséhez. Számos konfigurációt teszteltek, az optimális tengelytáv, ideális súlyeloszlás és a megfelelő egyenes futás érdekében. Az 530 mm hosszú lengőkar felelős azért, hogy a vezető érezze a hajtóerőt a hátsó keréken gyorsításkor. A hátsó lengőkarra támaszkodó központi rugóstag gondoskodik az útegyenetlenségek kiszűréséről.
Az első hagyományos teleszkópvillák 41 mm átmérőjű csövekkel készülnek, 130 mm-es rugóúttal. A 17 colos alumínium öntvény kerekek 10 küllővel kerülnek beépítésre. A 180/55-ZR17 széles hátsó radiál abroncs biztosítja a jó tapadást gyorsításkor, elöl 120/70-ZR17 méretű támogatja a precíz kormányzást. Az összes új MT- kéthengeres nem csak technikailag jól felszerelt, de kivételesen is néz ki. A modern Roadster külalak sportos megjelenést eredményez. A 805 mm-es ülésmagasság, az alacsonyabb vezetőknek is biztonságos helyet kínál. A karcsú benzintartály lehetővé teszi a jó térd elhelyezést. Az alumínium oldalsó fedél a vázon további optikai kiemelése a stabilitás érzésének. Az első fényszóró és a LED-es hátsó lámpa tökéletesen illik a modern megjelenéshez, de nem feltétlenül megszokott a megfizethető árkategóriában.
Az új MT- 07 azt mutatja, hogy komolyan kell venni a Yamaha bejelentését, a magas színvonalú technológia és a vonzó ár kapcsolatában. Ezt bizonyítja a jó minőségű fékrendszer első két 282 mm-es tárcsájának hullámos kialakítása, és a négydugattyús féknyergek. A hátsó fék is hullámos tárcsával rendelkezik, és megfelelő fékerőt biztosít. Az MT-07 rendelhető ABS-es vagy a nélküli változatban. A kompakt új LCD kijelzős műszerfal a kormány bilincsre került közel a vezetőhöz, így egy pillanat alatt áttekinthető. A motor sebessége, az üzemanyagszint, a sebességi fokozat könnyen leolvasható.
Szöveg: Buny
Kép: Yamaha