A dinamikus kinézetű 2014-es PCX híven képviseli azokat a fejlett technológiákat ami a gyártással, és a megannyi apró részlet változtatásával emeli a használhatóságot és a komfortot. A testre szabott forma segíti a közlekedést a legnagyobb forgalomban is. A vezető továbbra is szinte benne ül a robogóban, a kis deréktámasz eltávolítása tovább növeli a vezető szabad mozgásterét. A kettős LED fényszórók a jármű sportosságát hangsúlyozzák, kiváló fényterítést biztosítva mind a tompított, mind a távolsági fény használata esetén. Az index, a hátsó lámpa és a rendszámtábla világítás is LED alapú, csökkentve a generátor terhelését. A motort vészvillogóval is felszerelték.
A homlokidom belső oldalán baloldalon található rakodó rekesznagyobb lett, lehetővé téve egy üveg víz vagy frissítő elhelyezését. Itt található egy kifejezetten hasznos kiegészítő, a 12V-os csatlakozó a telefon töltéséhez, vagy a navigáció üzemeltetéséhez. A motoron az ülés alatt található egy teljes sisakot befogadni képes rakodó tér. A lépcsőzetes kialakítású ülés nyitását és nyitva tartását egy rugós kitámasztó segíti. Az ülés magasság csak 760mm, a távolsága a taposótól pusztán 540mm.
Mind az ülés, mind a tanksapka egy gomb megnyomásával nyitható, ami a gyújtáskulccsal reteszelhető. Takaros és zömök központi műszeregység mutatja a vezetéshez szükséges információkat. A sebességmérő óra megvilágított mutatója egy LCD panel fölött mozog, ami tájékoztat a megtett útról, üzemanyag mennyiségről, a fogyasztásról, de megtalálható benne egy napi km számláló és egy óra is. Elérhető színek: Gyöngyház fehér, Metál fekete, Ezüst metál, Gyöngyház piros, Matt szürke, Havanna barna.
Motorblokk
A könnyű és kompakt vízhűtéses 2 szelepes SOHC 125 cm3-es (153cm3) elnyűhetetlen blokk gondoskodik a PCX mozgatásáról. Kiváló teljesítményét igazolja, hogy a lámpától elindulva az első 50 m-t 5,4s (4,9s) alatt teszi meg, csendesen, rángatás nélkül,csökkentett CO2 kibocsájtással. (A PCX150 100km/h feletti végsebességre képes) A csökkentett belső súrlódású blokk, a kicsi áram felvétel, a beépített benzinpumpa, az alacsony gördülési ellenállású kerekekkel kombinálva hihetetlenül kedvező 47,4 km/literre (2,1 liter/100 km) mérsékelte a PCX125 fogyasztását, ami a Start/Stop rendszer használatával tovább javítható. Ennek eredményeként a motorral több mint 375 km (350km) távolság tehető meg egy tankolással, köszönhetően a 2,1 literrel megnövelt térfogatú 8 literes tanknak.
A motor működése egy sor, a súrlódás csökkentését célzó technológia tökéletes ötvözésén alapszik. A forgattyús tengely középvonalától eltolt henger csökkenti a súrlódást a dugattyú és a hengerfal között, hatékonyan közvetítve az égés energiáját a főtengelyhez. Az áttervezett égéstér a PGM-FI befecskendező rendszerrel közösen gondoskodik az égés hatékonyságáról, abban a fordulatszám tartományban szolgáltatva a motor nyomaték maximumát, amit leggyakrabban használnak a125-ös robogósok. Az optimális gyújtási idő kombinálva az égéstér hatékony hűtésével eredményezi a motor kopogás mentes működését. A kipufogó dobban 400 cellás katalizátor ügyel a égéstermék tisztaságára. Az apró felszíni kiemelkedésekkel bíró ‘tüskés” öntött vas persely gátolja a henger furat kopását. Ezzel a megoldással csökkenthető a dugattyúgyűrű feszítő ereje is tovább csökkentve a súrlódást. A forgattyú csapok tűgörgős csapágyazásúak, míg a himbák kicsi és könnyű görgőkön billenve mozgatják a szelepeket.
A kicsi de hatékony vízhűtő – a forgattyúsház jobb oldalához szerelve – egy kicsi könnyű ventilátorral tovább csökkenti a veszteségeket. A gördülési veszteségek csökkentésében nagy szerepe van a váltóműben alkalmazott alacsony súrlódású csapágyaknak. Az elektromosan szabályzott kefe nélküli generátor/indító motor egység a főtengely végére került és gondoskodik a motor indításáról valamint a töltésről is. Közvetlenül forgatja meg a motort bármilyen zajos fogaskerék közvetítése nélkül. A kikapcsolható Start/Stop rendszer automatikusan leállítja a motort 3 másodperc alapjárati működés után, de késedelem nélkül újraindít, amint a motoros elfordítja a gázkart. Ez a speciális generátoron kívül az úgynevezett swing-back rendszernek is köszönhető, amely indításhoz a legkedvezőbb – szívóütem előtti – pozícióban állítja meg a főtengelyt és a dekompresszornak, ami sűrítési nyomás csökkentésével segíti a főtengely átfordulását. A 2014-es modellnél a Start/Stop rendszer figyeli az akkumulátor töltöttségét és automatikusan kikapcsol, ha az akku gyenge. Az akkumulátorokat az eddigi YTZ7S típusról új, nagyobb kapacitású, hosszabb élettartamú YTZ8V-re cserélték. A V-Matic rendszerű széles tartományban dolgozó folyamatosan változó áttételű váltóműben egy csendes, hosszú élettartamú, nagy rugalmasságú gumiból készült szíj továbbítja a motor nyomatékát a hátsó kerék felé.
Felépítmény
A PCX125 elég könnyen kezelhető ahhoz, hogy a legnagyobb közlekedési dugók is könnyen leküzdhetők legyenek vele, mellette elég stabil és komfortos a két személyes utazáshoz is minden körülmények között. A tartós acélcső gerincváz, a rövid 1,315mm-es tengelytáv és a kormánygeometria – 27° villaszög, 86mm utánfutással – változatlan. A jármű tömege 130kg. A fordulási kör sugara szűk 2m, ami könnyed manőverezést tesz lehetővé a legkisebb helyeken is. Az 5 küllős 14” öntött alumínium kerekek stabil és magabiztos vezetési élményt nyújtanak még rossz utakon is. A speciális Dunlop gumik a kis fogyasztású LED világítás mellett
jelentősen hozzájárulnak az üzemanyag fogyasztás csökkentéséhez. Elöl 90/90-14, míg hátul 100/90-14 méretű abroncsokon gördül a motor. A 100mm rugó úttal rendelkező 31mmes teleszkópok hatékonyan emésztik el az út egyenetlenségeit és tovább növelik a motoros önbizalmát. A 75mm-es úton dolgozó dupla hátsó rugós tagok alumínium lengőkarra támaszkodnak.
A Honda kombinált fékrendszere (Combined Brake System – CBS) adagolja az első fékre is a fékerőt a hátsó fék használata közben, rövidebb féktávot és biztos fékhatást biztosítva még a tapasztalatlanabb pilótáknak is. Elől a 220mm féktárcsát 3 dugattyús féknyereg szorítja, hátul 130mm dobfék lassítja a kereket.
Kiegészítők
A PCX125-höz kiegészítők széles választéka érhető el, beleértve a Honda riasztó rendszert, a szélvédőt, a csomagtartót és a 26 literes hátsó dobozt, az U-zárat, a motor takarót és a kerék matrica szettet.
Szöveg és kép: Honda Hungary