A Yamaha tavaly indította útjára MT-09 és MT-07 típus jelzéssel új modelljeit, olyan európai motorosok számára, akik szeretik az izgalmas kalandokat. Most a Yamaha tovább bővíti az MT kört, egy 125-ös kerül a boltokba, az első Streetfighter stílusú modell a 125-ös kategóriában, amelynek célja, hogy megnyissa az MT világát a fiatalabbak számára is. A szupersport technológia a 2014-es YZF- R125-től érkezett, ehhez társítottak egy csupasz vázat.
Mint a nagyobb MT modellek, az új MT-125 ergonómiája is egy sportos és viszonylag felegyenesedett vezetési pozíciót kínál a motorosoknak.
A rövidebb tartály 42 mm-rel közelebb hozza a vezetőt a kormányhoz, az ülésmagasság 820 mm. A kúpos kormány nagy alumínium bilincsekkel van rögzítve, szélessége és 35 mm-rel hátrébb nyúló szárai miatt szintén stressz mentesebbnek érezhető a vezető ülés pozíciója. Összehasonlítva az YZF- R125 szupersport modellel, a MT-125 egy kevésbé szélsőséges pozíciót kínál mind a vezető és az utas számára. Ennek köszönhető, hogy az új MT kiválóan alkalmas a mindennapi motorozásra a városban és azon kívül egyaránt. A 41 mm átmérőjű fordított első villa kiváló merevséget és pontos, magabiztos kormányzást tesz lehetővé. A 130 mm-es első és a 114mm-es hátsó rugóút tovább növeli a komfortot.
Az első fékrendszer az egyik legfejlettebb az osztályban, 292 mm átmérőjű tárcsa, radiálisan szerelt féknyereggel kiváló kombináció a rendkívül hatékony fékezés eléréséhez. Az új kerekeken 100/80-17-es első és 130/70-17-es hátsó gumi kínál jó tapadást, a széles hátsó gumi tovább erősíti a motor Streetfighter-ekhez fűződő rokonságát. Impozáns megjelenéséhez az alacsony, szögletes fényszóró, LED-es nappali fény és agresszív légbeömlő kialakítás társul. A megjelenés az LCD műszerekkel válik egésszé, amelyet az okos telefonok esztétikája ihletett. A farokidom az előre lejtő vonalakba illeszkedik az üzemanyagtartállyal és a légbeömlővel. A motorkerékpár izmos és kompakt megjelenését támasztja alá a LED-es hátsó lámpa a farok alatt.
Az MT-125 motor és az üzemanyag tartályát úgy tervezték, hogy amennyire lehetséges erősítse a szemlélődőben az érzést, hogy a motor által biztosított erő megfelel az agresszív sziluettnek és a dinamikus vonalaknak. Az egyhengeres, 125 köbcentis, négy ütemű, négy szelepes motorra egy szorosan illeszkedő alsó blokk védőkerült, az előre álló henger tovább harmonizál a felső vonalakkal. A légcsatorna oldalait és a matt fekete motort szorosan körül öleli a Deltabox váz. A motor teletankolva összesen 138 kg-os tömeggel büszkélkedhet. Kapható színek: matt vörös, matt szürke és Race Blue (Yamaha verseny kék). További információ a forgalmazó oldalán.
Szöveg: Buny
Kép: Yamaha