A hosszú, kemény és rendkívül izgalmas Triumph Street Triple Kupa sorozat záró futamára került sor szeptember végén Brünnben. A címre méltán büszke új bajnok: Gabriel Noderer. A győztes a hörcsögök taktikáját követve gyűjtögette a pontokat egész évben. Tim Holtz kettős győzelemmel kezdte az évet, majd a végső küzdelemben kettejük között dőlt el a bajnoki cím sorsa.
A rossz gumiválasztás miatt Tim elbukta a harmadik futamot Hockenheimben. Végül is a végső elszámolásnál a hét pont különbséghez kellet Tim hibája mindjárt a szezon elején.
Talán Gabriel Noderer a bajnoki cím birtokában elgondolkodik azon, hogy a Triumph Challenge-ben kellene folytatnia a versenyzést. Ahogy Thomas „ketchup” Rothmund egyfajta Challenge nagykövetként ténykedett, és erőfeszítéseinek köszönhetően mára 30 fős állandó, szerződött versenyzője lett a Triumph motorokkal vívott verseny sorozatnak. A nézők természetesen nem csalódtak, hiszen azonos feltételekkel indultak a részt vevők neki a nyolc futamos idénynek. A Bridgestone slick és a félig verseny blokknak köszönhetően a pilótákon múlik mindig az adott versenyen. Ebben a sorozatban a döntőt követően a rokonszenves Matthias „Maddin” Neukirch nyerte a bajnokságot Michael Kunz és Uwe Geist előtt. A negyedik helyen Thomas Roth végzett, 20 éve tartó motorsport karrierje megkoronázását egy futam győzelemmel ünnepelte, amely különösen értékes, ha figyelembe vesszük, hogy már elmúlt 50 éves.
A siker kovácsai: egy szépen karbantartott Daytona 675, 2006-ból (!), a gumiabroncsok, a környezet, a fejben eldöntendő kérdések, és a kipörgésgátlót vissza kellett venni egy kicsit, és élvezni az egyedülálló pályát 100 százalékig. Ezek után felmerül a kérdés az emberben: Hová tart a két verseny sorozat 2015-ben? A szervező Motorrad magazin kívánság listáján öt verseny hétvége szerepel egy-egy versennyel a T-Cup és a T-Challenge sorozatokban. A szponzorok a hűség minta képei, az LSL 2008 óta partnere mindkét sorozatnak, a Bridgestone szintén a kezdetektől fogva jelen van, és cégek remélik, hogy sikeres lesz a 2015-ös szezon is. A pontos dátumok csak idén decemberben dőlnek el, de nagyon valószínű, hogy a nyitány május közepén a Lausitzringen lesz, az előzetes képzéssel együtt. A listán szerepel még a Hockenheimring, Oschersleben, Most és Brno. A legfontosabb a versenyzés szempontjából a költségek kordában tartása. Ezekről részletesen a www.triumph-cup.de oldalon tájékozódhatnak az érdeklődők, de néhány információ előzetesen: A Triumph Challenge résztvevők 15% -os kedvezményt kapnak a Triumph Daytona / R modellek árából, természetesen ehhez a versenyre a szabályszerű jelentkezés elengedhetetlen. A nevezési díj minden résztvevőnek Bridgestone regisztrációval 1990,- anélkül 2390 Euró.
A nevezési díj mindazok számára, akik már rendelkeznek a szabályoknak megfelelő Triumph Street Triple motorral, szintén 1990 Euro. És itt jön a népszerű all-inclusive új motor ajánlat, ami 2015-re csak 9990 euró. Ez tartalmaz egy teljesen új Triumph Street Triple Rx motort(különleges Daytona hátsó és szabványos gyújtás), LSL alkatrészeket (lábtartók, karok, bukógombák, stb), Castrol kenőanyagot csomagot, X-lite 802 R sisakot (díszítést lehet választani), minden nevezési díjat, és végül, de nem utolsósorban: a nagyon népszerű Bódis T-Cup kipufogórendszert. Minden versenyző nagyra értékelte eddig a Bridgestone által nyújtott szolgáltatásokat, ez ingyenes az összes eseményen, és az induláshoz szükséges gumikat különleges kedvezményekkel kínálják majd jövőre. Lars Sanger (Motorradtke Gera) továbbra is rendelkezésre áll a felfüggesztéssel kapcsolatos kérdések megválaszolására.
Dietmar Franzen (Sport Evolution Koblenz) nemcsak technikai, hanem minden más felmerülő probléma esetén áll a pilóták rendelkezésére. Ezenkívül a profi versenyző, Arne Tode edzőként ad tanácsokat a résztvevők számára. Újdonság a 2015-ös szezonban, hogy a Triumph egy profi fotóst delegál a pályákra, hogy megörökítse az aszfalton és az azon kívül zajló eseményeket, remélhetőleg a legjobb színben tüntetve fel a képeken szereplőket.
Szöveg: Buny
Kép: Triumph