Az új PIAGGIO MP3 tovább halad az előd három kereke által kitaposott úton. Eddig 150000 példányt adtak el a típusból, ezért nem csoda, hogy a motor meg
kívánja tartani vezető szerepét a különleges robogók piacán. Az új blokknak köszönhetően agilis, könnyű vezetni, nagy teljesítmény leadással rendelkezik és a fogyasztása is alacsonyabb. Különösen kényelmes a vezetőnek és az utasnak
egyaránt, nagy raktér áll rendelkezésre vadonatúj és egyedi stílusban.
A Piaggio Mp3 300 mostani változata az Mp3 500 alapjaira épül. A vázat kettős céllal alakították át, hogy kiváló stabilitással rendelkezzen és szélesebb körű
felhasználást tegyen lehetővé.
Az idomok újraformázásával nagyobb lábtér áll rendelkezésre, a lapos ülés, két embernek is kényelmes utazást garantál. A kis autók alternatívájának szánják az új generációs Piaggio Mp3-at, ezért olyan kiegészítőkkel szerelték fel, mint a nagy csomagtartó az ülés alatt 12 V-os csatlakozóval, belső világítással, téglalap alakúra formázott térrel, hogy minden négyzet-centiméterét ki lehessen használni. A korábbi modellről átvették az ülés elektromos nyitó mechanizmusát, és a teleszkóp csillapítást. Az áramvonalas farok rész fölé könnyen szerelhető még egy doboz ha kevésnek bizonyulna a rakodó hely. Az Mp3 az első háromkerekű a világon, amely ABS fékrendszerrel és integrált ASR kipörgésgátlóval rendelkezik, mely kikapcsolható. A Continental vezérlőegység a három csatornás rendszeren keresztül, a kerekektől származó információk alapján szabályozza a fékerőt.
Az új verzión a tárcsafék került mindhárom kerékre, de az elsők mérete 258 mm-re nőtt. A teljesen új külső, most több modern és elegáns részletet kapott, amelyek nyilvánvalóan az autóiparból származnak. Az új, füst szürke szélvédő állítható és nagyobb védelmet biztosít. Az alatta lévő fényszóró nagy hatékonyságú nappali világítást kapott 7 LED-del. Az első pajzs hátsó oldalán kihúzható kampó alakítottak ki a táskának, fölötte a fiókban USB csatlakozó van, az okostelefon és egyéb eszközök töltésére. Piaggio Multimedia Platform segítségével összeköthető az okos telefon a fedélzeti elektronikai rendszerrel, és képes megjeleníteni olyan adatokat, mint a sebesség, fordulatszám, a motor teljesítménye és nyomatéka, valamint a gyorsulás, de ez a funkció csak egyenes haladás közben jelenik meg.
Adatok nyerhetők az átlagos és a pillanatnyi fogyasztásról, átlagsebességről és az akkumulátor feszültségéről. A Piaggio Multimédia Platform közreműködésével GPS-ként is lehet használni a telefont.
Piaggio Mp3 300 Business
A Business verzió, elegáns és város barát, a hátsó részen presztízs részleteket helyeztek el. Úgymint krómozott kipufogócső, új barna nyereg dupla béléssel, feliratozott visszapillantó tükrök és vörös-szürke központi alagút. Az elegancia két változatban kapható: Bianco Iceberg (fehér) illetve Nero Universo (fekete) – Grigio Pulsar (szürke).
Piaggio Mp3 300 Sport
A Sport változatot számos fényes fekete kivitelű idom, egyedi kipufogócső vég, az utas fogantyú, a kormány és a központi alagút színe különbözteti meg a Busieness-től.
A fekete nyerget, a Sport változatnál használt két különböző anyaggal kombinálták, hogy tovább fokozzák a látványt. Három szín közül lehet választani: Nero CARBONIO (fekete), Argento Cometa (ezüst) és a Blu Laguna (lagúna kék).
Tartozékok
A kiegészítők széles választékát kínálják az új motorhoz, amelyek megkönnyítik a mindennapi használatot. A hátsó csomagtartó doboz 50 literes, két teljes méretű sisak fér el benne. A listán szerepel, háttámla, szélvédő és az egyre
népszerűbb takaró, mellyel a lábakat lehet védeni az időjárás viszontagságaitól. A kéz védelmére, kormányra szerelhető „kesztyű-alagút” kapható, valamint elektronikus lopás gátló és zselés ülés is.
Szöveg: Buny
Kép: Piaggio