A Moto Guzzi Eldorado a múltból a jövőbe vezető út, a technológiai fejlődés és a stilisztikai folytonosság megtestesítője. A visszaemlékezést a küllős kerekek, az üzemanyagtartály króm díszítése, a nagy méretű nyereg, a hátsó sárvédő, a hátsó lámpa, a kormány, és az utas kapaszkodó is segíti. Az új tizenhat colos, küllős kerekek fehér oldalfalú gumit kaptak (130/90 elől, 180/65 hátul), és külön figyelmet érdemelnek a sárvédők.
Az elülső egy különösen „tiszta” megjelenést sugároz, amelyet fokoz a blokk alatti végződés. A sima, hátsó kerék burkolat alakjához illeszkedik a teljesen zárt lengéscsillapító, a hátsó lámpa és a klasszikus kerek irányjelzők.
Az Eldorado, a Touring és a Custom modellekhez hasonlóan megkapta a polieliptikus fényszórót, LED-es nappali fénnyel. A digitális technológiák sora itt nem áll meg, egy 150 mm átmérőjű, kör alakú panel jeleníti meg az analóg fordulatszámmérőt, amelynek skálája a műszer külső kerületén fut végig. A multifunkciós kijelző középen van, és akár egy karóra, fényes króm házban helyezkedik el. A földtől 724 mm-re lévő új nyereg, valamint a méretes lábtartó trepnik és a széles kormány, szinte felkérik az embert, hogy foglaljon helyet, nyomja meg a start gombot, és hagyja, hogy az aszfalt a lábak alatt fusson legalább 300 kilométert, mert ilyen hatótávolságot garantál a 21 literes tank. Ha az út, egy soha véget nem érő autópálya, akkor aktiválni kell a sebesség tartó automatikát egy gomb nyomással, és hallgatni a lüktető nagy blokk csöndes morgását.
Az előzés miatti gyorsítások miatt sem kell aggódni, már 2750-es percenkénti fordulaton rendelkezésre áll a 120 Nm forgatónyomaték, ami több, mint elég. Mit sem változott, a kéthengeres monumentális építési módja, a polírozott szelep fedélen a Moto Guzzi embléma, és csiszolt hűtőbordák fokozzák a látványt. A motor a keresztben elhelyezkedő hengerekkel igazi védjegye lett mostanra az olasz motornak. A kategóriájában a verseny társakhoz képest hengerűrtartalom-teljesítmény-fogyasztás szempontjából is jelentős előrehaladásról számolhatunk be, köszönhetően a kiváló termodinamikai teljesítménynek, és a fejlett Ride-by-wire multimap rendszernek. Ez a technológia lehetővé teszi a vezető számára, hogy válasszon egyet, a három motorvezérlő térkép közül: Turismo, Veloce és Pioggia. Ezzel még nem ért véget az újítások sora, a legújabb generációs kipörgésgátló (MGCT) garantálja a nyugodt perceket hirtelen gázadáskor, vagy nedves útfelületen.
Három szinten szabályozható annak érdekében, hogy növelje az aktív biztonságot, a teljesítmény csökkenése nélkül, és a vezetés élményét megtartva.
Szöveg: Buny
Kép: Piaggio