Egy sikeres modellt a fejlődés jellemez, nem a forradalmi átalakítások sora. Konkrétan a T-Max-nál ez úgy történt, hogy a Yamaha hallgatott az ügyfelek igényeire, és ennek alapján módosította legnagyobb sport robogóját. Ezek alapján változott az első idom, a lámpák és a felszereltség. A változtatások az első idomon azonnal szembe tűnőek, az új, szögletes dupla fényszórók LED-es nappali világítást kaptak, és ahol egykor a lámpák voltak, most ott jelenleg a központi légbeömlő található.
Ezen felül a tükrök szár kiképzése is változott, így még könnyebb a mögöttes forgalom szemmel tartása. Ez az első alkalom a T-MAX 14 éves történetében, hogy LED-ekre bízzák a világítást.
Az új technika alkalmazása kevesebb villamos energia fogyasztással jár, és a tömege is jóval kisebb, mint a hagyományos világítótestté. Biztonsági szempontból fontos, hogy sokkal jobban bevilágítja az úttestet. A fényszórók magasabb elhelyezkedése is hozzájárul ehhez, és nem elhanyagolható az így kapott új megjelenés. AT-MAX-ról ismert tény, hogy szinte már motorkerékpár, és nem robogó. A következő évjárattól az új felfordított első villa tovább javítja a sportos menet tulajdonságokat. A teleszkópvilla belső csövei 41 mm átmérőjűek. A rugózatlan tömeg csökkenése révén gyorsabban reagál, és fokozott vezetési kényelmet biztosít. Összhangban a villával, az új első sárvédő stílusos, sportos kialakítást kapott.
Eredetileg a radiális féknyergeket a sport motorokra fejlesztették, de most itt van az első robogó, amely ezt a nagy teljesítményű fékrendszert kapta meg. Az újra tervezett négy dugattyús féknyergek 267 mm féktárcsákat fognak közre, ezzel javítva az eddig sem rossz fékhatást. Az új T-MAX kifinomult, sportos műszerfala két analóg kerek műszert foglal magába, a sebesség és a fordulatszám mérő órákat. A mutatók és a számok fehérek a fekete alapon, a háttér világítás piros. Kényelmet biztosító újdonság, a kulcs nélküli indítási rendszer. A vezetőnél csak ott kell lenni az intelligens kulcsnak, és amikor a jármű közelébe ér, az indításgátló automatikusan kikapcsol, a motor gyújtást ad, a kormányzár kinyílik, és az ülés is nyithatóvá válik. Ettől kezdve elég az önindító gombját megnyomni, és már lehet indulni.
Csak az első tárolórekeszek és az üzemanyag betöltő fedelét kell hagyományosan nyitni. A kiváló minőségű, hangvilla logóval ellátott intelligens kulcs még inkább a minőség érzetét sugározza a tulajdonosnak. A funkcionalitás növelése érdekében egy 12 Voltos hálózati csatlakozót is elhelyeztek az új modellen, hogy a személyes elektromos eszközök energia igényét ki lehessen szolgálni.
IRON MAX
Ha új T-Max, akkor a limitált széria sem maradhat el 2015- re. Az IRON MAX névre keresztelt különlegesség első villáinak külső csöve, valamint a féknyereg is arany eloxált bevonatot kapott. Ezekről ismerhető fel a robogó elölről, míg az amúgy sem kényelmetlen ülés, két tónusú felülettel hívja fel magára oldalról a figyelmet.
Ezen kívül a lábtartón, a műszerfalon és hátul alumínium betétek gondoskodnak az egyedi megjelenésről. Az IRON MAX műszerfalának háttér világítása fehér, a számok és a mutatók az alap modell színét örökölték. A legjelentősebb, a speciálisan csak erre a modellre készített Liquid Darkness fényezés, ami tökéletesen illeszkedik a matt fekete felnikhez.
Szöveg: Buny
Kép: Yamaha