Honda VFR 1200 C Crosstourer

A VFR1200X Crosstourer 2012-ben mutatkozott be, és most elérkezettnek látták az időt, hogy átdolgozzák az elmúlt évek tapasztalatai alapján. Az átalakítások a kényelmi funkciókat, illetve a megjelenést érintették csak. A Crosstourer továbbra is a Honda bevált V4-es motorjával készül. Az 1237 köbcentis, 16 szelepes motor hátul keskenyebb, így a vezető lábainál keskeny
keresztmetszetet tudtak kialakítani a jobb kezelhetőség érdekében.


A PGM-FI üzemanyag befecskendező rendszer 44mm átmérőjű fojtószelepen keresztül szabályozza a keverék képzést a gázkar által adott parancsok alapján. Az erőforrás teljesítménye 95kW (129,2 Le) 7750-es percenkénti főtengely fordulatnál, de már 6500-as fordulatszámnál rendelkezésre áll a 126 Nm-es forgatónyomaték.

A motor járását annyira egyenletessé tudták tenni, hogy a kiegyensúlyozó tengelyeket el is hagyhatták, gyakorlatilag megszűnt a vibráció. A DCT váltó beváltotta a gyártó hozzáfűzött reményeit, az európai piacon az eladott Crosstourerek 55 %-a ilyen felszereltséggel kelt el. A váz alumíniumból készül, a villa szög 28 °, az első kerék utánfutása 107 mm, az 1595 mm-es tengelytávval és a 275 kg-os (DCT 285 kg) menetkész tömeggel a motor jól manőverezhető maradt. A felfordított 43 mm-es belső csőátmérővel rendelkező első villaszárak, és a Pro-Link hátsó felfüggesztés bőséges tartalékokkal rendelkezik, hogy minden útviszony mellett képes legyen megfelelő utazási komfortot biztosítani. Az ülés magasság 850 mm, az elől keskenyebb kialakítás alacsony motorosoknak is lehetővé teszi a biztonságos láb letételt megálláskor. A küllős kerekeken elől 110/80 R19, hátul 150/70 R17 méretű abroncsok feszülnek, amelyek durva útfelületen is megfelelő tapadást biztosítanak menet közben.

Kombinált (C-ABS) blokkolásgátló és kipörgésgátló rendszerek segítik a biztonságos közlekedést az alapfelszereltség részeként. A fekete és matt fehér szín mellett, különleges gyöngyház fehér és ezüst szín is rendelhető a következő modell évtől. A gyári kiegészítők között megtalálható a 20 mm-rel alacsonyabb ülés, vízálló hátsó doboz, markolat fűtés, közép állvány, LED-es ködfényszórók, 145 mm-rel magasabb túra plexi, 12 V-os fedélzeti csatlakozó az ülés alatt, motortakaró ponyva, tankpad és riasztó.

Szöveg: Buny

Kép: Honda

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes