Az Africa Twin visszatér

A Honda örömmel jelentette be egyik leghíresebb modelljének visszatérését a motorkerékpár piacra. A “True Adventure” névre hallgató 2014-ben Milánóban bemutatott prototípus adta a fejlődési irányt. Most már hivatalosan is megerősítette a gyár, az új CRF1000L Africa Twin néven érkezik az Európai Honda kereskedőkhöz.

Kevés gép rendelkezik az összes olyan tulajdonsággal, amely egy tökéletes kaland motorkerékpárra jellemző. Az első Honda Africa Twin XRV650 – 1988-ban mutatkozott be, miután győzelmet aratott egymás után a Paris-Dakaron.

CRF1000L Africa Twin

Ami képes győzni szinte bármilyen terepen, legendás a megbízhatósága, könnyű kezelni és akár egész nap a nyeregben ülve, kényelmesen lehet utazni, akkor az nem lehet más, mint az Africa Twin, ami tökéletes társ felfedezni a világot. Az
Africa Twin bizonyította, hogy a motorkerékpárok között szükség van egy új szegmensre, amely mára az egyik legnépszerűbbé nőtte ki magát a világon. Az új Africa Twin tulajdonságai és képességei az eredeti Honda XRV650 és a később megjelent XRV750 modelleket idézi, de az elmúlt évtizedben az on- és off-road
versenyek során nyert tapasztalatokat is szem előtt tartották az új motor megalkotása során. Az új Africa Twin az első motorkerékpár a szegmensben, ami kettős tengelykapcsolóval szerelt sebességváltóval (DCT) lesz elérhető. Ezt a technológiát jelenleg csak a Honda kínálja, és a legújabb verzió kifejezetten
off-road használatra készült. A teljesen új fejlesztésű CRF1000L Africa Twin célja, hogy új mércét állítson a nagy hengerűrtartalmú kaland motorok között.

2015 CRF1000L Africa Twin


Az 1989 végén bemutatott Africa Twin XRV750 vízhűtéses, 6 szelepes V motorja 742 köbcentis volt, teljesítménye 45 kW (61 Le), nyomatéka: 62,7 Nm volt. A hosszú rugóúttal rendelkező felfüggesztés, a nagy üzemanyagtartály, 21 colos első kerék terep gumiabronccsal, dupla tárcsafék elől, ezek voltak jellemző tulajdonságai. Kétszer módosították ezt a modellt, lényegében azonban változatlan maradt 2003-as nyugdíjba vonulásáig. A magas árak, a szép
állapotban megőrzött példányok mutatják a használt piacon, hogy az Africa Twin még mindig nagyon kedvelt típus. A 24 éves szünet után a Honda ismét elkötelezte magát a HRC csapattal, hiszen 2013-ben a Dakar Rallyn saját motorral szállt újra versenybe. Erre a versenyre a speciálisan kifejlesztett CRF450 RALLY készült el, ami az egyhengeres CRF450X modellre épült. Kockázatos volt három pilótával neki vágni a versenynek, de az elsődleges
céljukat már ekkor elérték, hiszen mind a három gép áthaladt a célvonalon. 2014-ben egy teljesen új CRF450 RALLY -val indultak öt versenyzővel, és a spanyol Joan Barreda nyert öt szakasz győzelmet. Idén még közelebb kerültek céljukhoz, a portugál Paulo Goncalves második helyen futott be a Buenos Aires-i célba. A HRC csapat szerezte a legtöbb szakasz győzelmet, és a verseny
körülmények között szerzett tapasztalatokat a Honda az Africa Twin megjelenésével kívánja a közúti közlekedés résztvevőinek rendelkezésére bocsátani.

Szöveg: Buny

Kép: Honda

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes