Honda CRF 1000L Africa Twin

A CRF1000L Africa Twin fejlesztése során arra törekedtek a Honda mérnökei, hogy éppoly könnyen kezelhető, kiegyensúlyozott és funkcionális legyen, mint felmenője, az XRV750 Africa Twin. A legendás előd mára ikonná nemesedett, neve egyet jelent a végtelen és gondtalan túrázással, a szabadsággal. Az új nemzedék műszaki alapjai teljesen újak, de ugyanez a szellemiség hatja át őket, mindent megadva a kalandvágyó bukósisakosok számára.

A „bármikor, bárhová” megközelítés már a hajtóműnél tetten érhető, hiszen a 998 köbcentis, soros, kéthengeres motor terepezéshez, napi használathoz és hosszú távú utazáshoz egyaránt passzol.

16YM CRF1000L Africa Twin

Konstrukcióját a páratlanul sikeres CRF250R/CRF450R versenygépek erőforrásaitól örökölte, beleértve a négyszelepes, Unicam hengerfejet is. A pehelysúlyú, öntött vezérműtengely azonos anyagokból épül fel, mint a CBR1000RR Fireblade esetében, az üzemanyag-levegő keverék begyújtásáról pedig hengerenként két-két gyújtógyertya gondoskodik. Erős, egyenletes teljesítmény- és nyomatékleadásával, valamint – a teljes fordulatszám-tartományra jellemző – gyors gázreakcióival igazán kellemes partner az új Africa Twin, különleges személyiségéhez a mély, karakteres kipufogóhang is hozzájárul. Utóbbi a 270 fokban elékelt főtengelynek köszönhető, csak úgy, mint a hátsó kerék kiváló tapadása. A motor elsődleges rezgéseit két kiegyensúlyozó-tengely „szűri ki”. Az erőforrás alacsony építésmódjából fakadóan egyedülállóan nagy szabad hasmagasságot alakíthattak ki a mérnökök, tovább fokozva a dinamikus megjelenésű, kifejezetten szép modell sokoldalúságát.

16YM CRF1000L Africa Twin

Érdekes technikai megoldás, hogy az üzemanyag szivattyú a kuplungfedél alatt bújik meg, s ugyanaz a kiegyensúlyozó-tengely hajtja, mint az – alacsony profilú forgattyúházban elhelyezett – olajpumpát. A kis tömegű, hatfokozatú váltó tengelyének felépítése azonos a CRF250R/450R modelleknél használttal, így rendkívül precízen kapcsolható és nyomatékhatárolós tengelykapcsolóval is társítható. A CRF1000L Africa Twin futóművének fejlesztésekor az a három cél lebegett a Honda szakembereinek szeme előtt, mint anno az XRV750-nél: kompromisszumok nélküli terepképesség, túrázáshoz is passzoló menetkomfort, valamint könnyű mindennapi, városi-elővárosi használat. A bölcsőváz – megpakolva, nagy tempónál is – tökéletes kiegyensúlyozottságot nyújt, amiben nagy szerepe van a középtájon kettéváló, kettős merevítőként funkcionáló alsó szelvényeknek. Ez a megoldás nem csak a tömegcsökkentést segíti elő, hanem a gyors, magabiztos terepes használatot is, hiszen agilissá és könnyeddé teszi a modellt.

16YM CRF1000L Africa Twin

Figyelembe véve a tömeg-középpontosítás szempontjait, az akkumulátort a hátsó hengersor mögé építették be, méghozzá a lehető legközelebb a talajhoz, hogy a súlypont is a lehető legalacsonyabban legyen. A nagy rugóúttal büszkélkedő, fordított Showa első teleszkópok húzó- és nyomófokozati csillapítása egyaránt szabadon állítható, a csúszószárak végéről pedig 310 milis, hullámos, úszóágyazású tárcsák és radiálisan rögzített, négydugattyús Nissin féknyergek kacsintanak a szemlélőre. A központi hátsó rugóstagot szintén a Showa szállítja, itt a rugó-előfeszítést kalibrálhatja a pilóta. Akárcsak a CRF450R Rally, a CRF1000L Africa Twin is 21, illetve 18 colos kerekeken gördül, az első abroncs mérete 90/90 R21, a hátsóé 150/70 R18. Igazodva az „unlimited adventure”, azaz végtelen kaland filozófiához, az Africa Twin csak minimális idomzatot kapott, amely nem zavarja a pilótát a mozgásban. Persze a gondosan formált elemek kiváló időjárás- és szélvédelmet nyújtanak, s az összeszerelési minőség is elsőrangú.

16YM CRF1000L Africa Twin

Az elődmodellekre utaló, dupla fényszóró a legmostohább időjárási viszonyok közepette is láthatóvá teszi az utat, a 850 és 870 milliméteres magasságban rögzíthető
ülés pedig hosszú távon is kényelmes. Hála a méretes, 18,8 literes üzemanyagtartálynak és a kedvező fogyasztásnak, az új Africa Twin hatótávolsága akár 400 kilométer is lehet.
A többcélúság egyik legfőbb záloga a Honda Selectable Torque Control (HSTC – Honda választható nyomatékszabályozás)* névre keresztelt, három üzemmódban ha
sználható teljesítményszabályozó, valamint a – hátsó keréken szükség esetén kikapcsolható –
blokkolásgátló*.
A Honda CRF1000L Africa Twinhez négyféle szín összeállítás közül
választhatnak a vásárlók: CRF Dakar Rally, trikolor, ezüst és fekete.
A teljes körű biztonság érdekében és az utóbbi évek hagyományainak megfelelően, Magyarországon kizárólag a blokkolásgátlóval szerelt változatot kínálják a márkakereskedők. A modell indulóára várhatóan 4.098.000 forint lesz, amely már tartalmazza a regisztrációs adót is.

Dual Clutch Transmission

Duplakuplungos automatikus váltó (Dual Clutch Transmission – DCT)
A Honda egyedülálló dupla kuplungos automatikus váltója extraként lesz rendelhető a CRF1000L Africa Twinhez, háza megegyezik a hagyományos, lábbal kapcsolható váltóéval.
Standard üzemmódban a vezető szabadon válthat a kormányon elhelyezett gombokkal, míg
D (Drive) és S (Sport) állásban automatikusan kapcsol a nyomatékelosztó. A
sportosabb habitus érdekében a mérnökök három „alüzemmódot” (S1, S2 és S3) hoztak létre az
S-en belül. A DCT váltó szintén képes az aktuális körülményekhez alkalmazkodni. Ha a vezető megnyomja a műszeregység jobb oldalán elhelyezett, G feliratú gombot, a beállítások terepes használathoz igazodnak, csökkentve például a váltások közötti kuplungcsúsztatást. További előrelépés, hogy a DCT figyeli a motor hosszanti dőlésszögét,
s annak megfelelően működik, hogy emelkedőn vagy lejtőn halad a pilóta.

Főbb műszaki adatok:

Motorkonstrukció

Folyadékhűtésű, négyütemű,
nyolcszelepes, soros, kéthengeres, 270 fokos főtengely-elékeléssel és
Uni-cam vezérléssel

Összlökettérfogat

998 cm3

Csúcsteljesítmény

70 kW/7500 f./perc (95/1/EC)

Legnagyobb forgatónyomaték

98 Nm/6000 f./perc (95/1/EC)

Furat x löket

92,0 x 75,1mm

Tengelykapcsoló

Nedves, többtárcsás,
spirálrugóval, alumínium rásegítés, nyomatékhatároló

Szekunder hajtás

O-gyűrűs lánc

Váltó típusa

Homlokkerekes, hatfokozatú,
lábbal kapcsolható vagy hatfokozatú DCT közúti és terepes üzemmóddal

Teljesítményszabályozó (Honda Selectable
Torque Control System – HSTC)

* Három üzemmód +
kikapcsolási lehetőség (*csak az ABS és a DCT modellváltozatok esetén,
a belépőmodellnél nem alapfelszereltség)

Váz típusa

Acél bölcsőváz nagy
szakítószilárdságú, kettős alsó merevítővel

Fordulókör sugara

2,5 méter

Száraz tömeg

208 kg (belépőmodell),
212 kg (ABS), 222 kg (DCT)

Menetkész tömeg

228 kg (belépőmodell),
232 kg (ABS), 242 kg (DCT)

Üzemanyagtartály befogadóképessége

18,8 liter

Hosszúság x szélesség x magasság

2335 x 875 x 1475 mm
(belépőmodell),
2335 x 930 x 1475 mm (ABS/DCT)

Tengelytáv

1575 mm

Ülésmagasság (alaphelyzet/alsó pozíció)

870/850 mm

Szabad hasmagasság

250 mm

Blokkolásgátló típusa

* Kétcsatornás, a hátsó
keréken kikapcsolható (*csak az ABS és a DCT modellváltozatok esetén, a
belépőmodellnél nem alapfelszereltség)

Első fék

310 mm átmérőjű, dupla,
hullámos, úszóágyazású féktárcsák, alumínium csapokkal, négydugattyús,
radiálisan rögzített, hidraulikus működtetésű féknyergekkel (*ABS) és
szinterezett fékbetétekkel

Hátsó fék

256 mm átmérőjű, hullámos
tárcsák, kétdugattyús féknyergekkel (*ABS) és szinterezett
fékbetétekkel. A DCT modelleknél rögzítőfék is a felszereltség része.

Első kerék

Fűzött küllős,
alumíniumráffal

Hátsó kerék

Fűzött küllős,
alumíniumráffal

Első felni mérete

21 M/C x MT2,15

Hátsó felni mérete

18 M/C x MT4,00

Első abroncs mérete

90/90 R21, belsős

Első abroncs mérete

150/70 R18, belsős

*
A HSTC és az ABS nem elérhető az alapmodellnél, viszont az ABS és a DCT modell változatoknál az alapfelszereltség része. Magyarországon kizárólag ABS-sel kerül forgalmazásra.

Szöveg és kép: Honda Hungary

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes