Háromhengeresek dupla varázsa

A most bemutatásra kerülő Speed Triple S és Speed Triple R a nagyobb teljesítmény és nyomaték, a élvezetesebb vezetés és az új megjelenés révén további hívőket toboroz a csupasz, sportos motorokat kedvelők táborából. A Speed Triple modellek 1994-ben jelentek meg, és azonnal új mércét állítottak fel ebben a szegmensben. A teljesen új fejlesztésű Speed Triple S és Speed Triple R 2016-os kaidása folytatja ezt a hagyományt.

A karakteres motor mindig a nagy forgatónyomatékról volt híres, a pörgős, három hengeres motor összetéveszthetetlen hangja sok motorost megbabonázott már.

A mérnökök több, mint száz helyen változtattak az 1050 köbcentis erőforráson, hogy minden területen érezhető legyen a javulás. A fejlesztések újratervezett égésteret, új hengerfejet, főtengelyt és dugattyúkat eredményeztek. Ezen túlmenően csúszó kuplung, hatékonyabb, kisebb térfogatú hűtő és 70 százalékos áramlási sebességgel növelt kipufogórendszer teszi teljessé a képet. Természetesen, az új motor megfelel az Euro 4 szabványnak, és üzemanyag fogyasztása mintegy 10 százalékkal csökkent elődjéhez képest. Annak érdekében, hogy a teljesítmény mindig kontrollált körülmények között maradjon, a vezető öt különböző mód közül választhat (közúti, eső, sport, pálya,
valamint egy szabadon konfigurálható üzemmód).

A kikapcsolható ABS és a vezetési módok kombinációja, valamint a többlépcsős, állítható kipörgésgátló plusz vezetési élményt és biztonságot nyújt a pilótának. Végül, de nem utolsósorban: mindkét új modell első villája Brembo mono blokkos féknyergeket tart a hatékony lassítás érdekében. A „karosszéria” szinte minden részét átdolgozták, ügyes átalakítással a tipikus „Dühös Szemek” továbbra is jellegzetes képet mutatnak. A fényszórók fölötti áramvonalas szélterelőben kialakított légbeömlő háromszög, a márka logójára emlékeztet. Az oldalsó hűtő takaró elemek és az áttervezett hátsó rész, a Daytona 675 vonalait idézi. A fejlesztők a váz átszabásakor a kisebb hűtő, a keskenyebb motor mögötti vázrész kialakítással lehetővé tették, hogy az ülés magassága két centiméterrel csökkenjen.

A vezető így jobban kezelheti a járművet menet közben. A legújabb kiadású Speed Triple már a nyolcadik generáció ezzel a névvel. A sikertörténet 1994-ben kezdődött, a „T300” modellel, ami 98 lóerős, soros, háromhengeres, 885 köbcentis erőforrással került a szalonokba. Az első „Speedy” csökkentett, de mégis sportos formatervvel, nagy nyomatékú motorral, aktív vezetési élménnyel alapozta meg az értékeit, amit a sorozat összes későbbi generációjára átörökítettek. A folyamatos fejlesztése a modellsorozatnak növekvő kultuszt hozott létre, és egy új szegmenst eredményezett a motorkerékpárok piacán. Az erőszakos megjelenésű, csupasz motorkerékpárok ma már sok gyártó palettáján jelen vannak.

A Speed Triple tulajdonosok a világon mindenhol egyetértenek, hogy valami nagyon különleges kétkerekű birtokában vannak, ami maximális teljesítményt és vezetési élményt nyújt, valamint nagyon különleges karakterrel rendelkezik.

Szöveg: Buny

Kép: Triumph

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes