XSR700 a Bunker Custom Motorcycles műhelyéből

A ténylegesen beköszöntött tavasz lendületével a Yamaha Isztambul felé veszi az irányt, hogy a Yard Built család új tagjával, a Bunker Custom Motorcycles csapatával
dolgozhasson. Can és Mert Uzer nem hétköznapi motorépítők: Can komoly gördeszkás a Vans törökországi gördeszkacsapatánál, Mert pedig az online marketinges karrierjéről nyergelt át a teljes munkaidős motorépítésre. A testvérek először egy 1982-es Yamaha SR500-as jellegzetes átépítésével keltette fel a Yamaha Motor Europe figyelmét –
és érdeklődését.

Nem lehetett nem észrevenni a szuper letisztult, klasszikus Yamaha kézzel készült és nyers jellegét, amely egyértelműen motorozásra termett.

Létrejött tehát az együttműködés a Yard Builttel, így az Uzer testvérek az elmúlt hónapok során azon dolgoztak, hogy hozzátegyék a Bunker Custom stílusát a Yamaha XSR700-hoz, melynek eredménye egy zord, tracker stílusú gép, amely készen áll, hogy szembeszálljon a partokkal, a hegyi utakkal és valójában mindennel, amivel szembe kerül.
„Can és Mert elképesztő munkát fektetett a motorba” – emelte ki Cristian Barelli, a Yamaha Motor Europe marketing koordinátora. „Én azt találom a legfontosabbnak, hogy
megtartották az XSR700 meghatározó fürgeségét és erejét. E köré illesztették saját, rendkívül jellegzetes stílusukat, az XSR700 teljesen új arcát mutatva ezzel.”


„Azért a tracker stílust választottuk, mert a lehető legerősebben meg szerettük volna ragadni a szabadság érzését” – tették hozzá az Uzer testvérek. „Az ikerblokk
motorjellemzői tökéletes alapot jelentettek, a váz pedig könnyű, fürge és szabad kialakításra inspirált.”

Hogy a Sport Heritage széria tagját saját tracker stílusával gondolhassa újra, a Bunker Customs csapata az ülést feljebb helyezte, valamint helyet szabadított fel a motor elején, így nagyobb mozgásteret biztosíthattak a motorosnak. Céljuk volt a nagyobb szabad magasság is, ezért a kipufogót áthelyezték, és a terepfüggetlenség érdekében az első kereket 19″ méretűre cserélték. Az igazi Bunker-külsőhöz minden eredeti vázpanel helyére kézzel kidolgozott, 2 mm-es alumíniumelem került, beleértve az üzemanyagtartály fedőit, az oldalpaneleket, az első és a hátsó sárvédőket, a hűtővédőket és az üléspanelt is.

A lenyűgöző látványt felülről is megerősíti az üzemanyagtartály fedőit tartó CNC megmunkálású, polírozott alumínium gerinc. A motoros megváltozott pozíciójához Renthal csövek adják a magasságot, amelyet a 6 cm-rel megemelt ülés is támogat. A csapat ezt egy bármilyen XSR700 gyári vázára felcsavarozható kiegészítővel valósította meg.  A velúr bőr borítás pedig stílust ad az ülésnek – amelyen megmaradt az eredeti zárómechanizmus. Hogy az irigylésre méltó külső mellett a kényelem és a kezelhetőség is megmaradjon az egyenetlen utakon, a konstrukció a gyári villák helyett felfordított MT-09 Tracker villákat használ. A gyári keréktárcsák helyett pedig a laza Super Ténére küllős kerekek kerültek fel, Goldentyre GT201 gumival – 19″ elöl és 17″ hátul.  Az egyedi rögzítéseken ülő 5,5″-os halogén fényszóró kiegészíti a szintén egyedi első sárvédő rögzítőjét, amely a fényszóró rögzítőjéhez hasonlóan 8 mm-es acélcsőből készült.

A minden talajra felkészült motorra a 14 cm-ről 20 cm-re emelt szabad magasság és az áthelyezett tompító és kipufogócsonk teszi fel a koronát. A kipufogórendszer rozsdamentes acélból készült, továbbá a tompító és a 2-1 csatlakozásánál az Akrapovič katalizátort alkalmazza.  A Bunker Customs számos eredeti Yamaha tartozékkal bővítette a motort, többek között mart kuplung- és fékkarral, lábtartókkal és oldalsó támaszemelőkkel – a festést pedig a 80-as évek messze alulértékelt stílusa inspirálta. További információk a Bunker Custom Motorcycles műhelyről: www.bunkercustomcycles.com.

Szöveg és kép: Yamaha Motor Magyarország

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes