Teljes elkötelezettség a versenyzés mellett

A terepen való versenyzés és a Yamaha mindig is elválaszthatatlanok voltak egymástól, és ez ma sincs másképp. A Yamaha gyári versenyzői megnyerték a 2015-ös MXGP világbajnokságát, valamint a neves MXGP gyártói világbajnokságát, ezzel is bizonyítva a vállalat fordított hengerfejű YZ-F modelljeinek műszaki felsőbbrendűségét. Az innovatív, modern gondolkodás filozófiáját követve a Yamaha az off-road világ egyik legdinamikusabb és sikeresebb márkájává vált, a 2017-es motocross és enduro modelljeink pedig minden terep motoros számára elérhetővé teszik a gyári szintű teljesítményt.

A 2017-es szezonban a Yamaha Motor büszkén mutatja be új off-road versenymotorjainak kínálatát, amelynek legfőbb eleme a 2017-es, magasabb teljesítményű YZ250F, de a többi YZ-F, YZ és WR-F modell is számos részletben módosult.

A 2017-es YZ250F

Az innovatív fordított hengerfejes motorral felszerelt forradalmian új Yamaha YZ250F már bebizonyította, hogy megvan benne, amire a legkeményebb versenytársak legyőzéséhez szükség van. Ez a formabontó motocross motor segítette Jeremy Martint 2014 után 2015-ben is az AMA 250 motocross-bajnokság megnyerésére, míg a szintén YZ250F modellel versenyző Cooper Webb az AMA 250 SX West első díját nyerte el 2015-ben és 2016-ban egyaránt. A 2017-es évjáratú YZ250F motort számos fontos műszaki újítás (például a vadonatúj fordított hengerfej) teszi különlegessé, amelyek célja, hogy a modell még nagyobb teljesítményt, és még jobb vezetési élményt nyújtson.

A 2017-es motor komoly fejlesztéseken esett át, amelyek olyan teljesítményt tesznek lehetővé, amellyel nem nehéz versenyeket nyerni: jelentősen növeltük a légbeömlő és a kipufogó hatékonyságát, valamint könnyedebbé tettük a sebességváltást, és továbbfejlesztettük az ECU egységet.
Vadonatúj, magasabb teljesítményű hengerfej
Előre néző beömlőnyílásával és hátsó kimenetes kipufogójával az YZ250F innovatív fordított hengerfeje számos előnyt kínál a hagyományos kivitelhez képest. Ezek közé
tartozik a légbeömlő és a kipufogó hatékonyságának növelése, a felülre szerelt légszűrő és az ülés alatt elhelyezett üzemanyagtartály pedig a jobb súlyeloszlásról gondoskodik.

A 2017-es évjáratnál a Yamaha mérnökei új szintre emelték ezt az egyébként is hipermodern technológiát, és új fordított hengerfejet dolgoztak ki, amely közepes és magas fordulatszámon még erősebb húzóerőt biztosít az YZ250F vezetőjének.
Megemelt légbeömlőnyílás és magasabb emelésű vezérműtengelyek
A légbeömlőnyílás magasabb pozícióba került, míg a légbeömlő szelep átmérője csökkent, így a négyszelepes fejbe jobban áramlik a friss levegő. Az új, magasabb emelésű légbeömlő és kipufogó-vezérműtengelyek révén a szelepemelés is magasabb,
így a motor élvezetesebb vezetési élményt kínál a közepes és magas fordulatszám-tartományban. A légbeömlő vezérműtengely működési szögét is szűkítettük, így az új modell az alacsonytól a közepesig terjedő tartományokban is jobb teljesítményt nyújt.
Erősebb szeleprugók és új hajtókar
A motort erősebb légbeömlő- és kipufogószelep rugókkal láttuk el, amelyek remekül illeszkednek az új, magasabb emelésű vezérműtengelyekhez. A nagyobb teljesítményű motor elvárásainak kielégítése érdekében pedig új kialakítású nikkel-króm-molibdén-acél hajtókart szereltünk be a 2017-es modellbe.
videbb beszívótorok és új fojtószelepcsukló
A beszívótorkot megrövidítettük, így kevesebb a veszteség a szivattyúzásnál, ami szintén hozzájárult a közepes-magas fordulatszám tartományban elért teljesítmény növeléshez. Az üzemanyag befecskendező és a légbeömlőnyílás közé körülbelül 5%-kal nagyobb keresztmetszeti területű fojtószelepcsukló került, amelynek új belső kialakítása a jobb üzemanyag porlasztáshoz is hozzájárul.

Átalakított kipufogónyílás és új, nagy furatú elülső cső
A beömlés/kipufogás optimális egyensúlyának fenntartása érdekében átalakítottuk a kígyózó kipufogócső pedig nagyobb átmérőjű elülső részt kapott. Ezt az elülső részt nem
csupán szélesebb furatú csőből alakítottuk ki, de szélesebb sugarú kanyarokat is kapott, így az egész szerelvény nagyobb belső kereszt metszettel rendelkezik, ami erősebb, lüktetőbb kipufogóhatást biztosít.
Új, átalakított ECU egység
Az átalakított hengerfej és a hatékonyabb légbeömlési és kipufogórendszerek által lehetővé tett magasabb motor teljesítményhez a 2017-es YZ250F modellnél új fejlesztésű ECU egység társul, amely átdolgozott gyújtásidőzítést és üzemanyag befecskendezést tartalmaz.

Az új ECU egység magasabb fordulatszámon kapcsol be, valamint új gázhatárolót is tartalmaz, amely jobb túlpörgetési élményt kínál.
Yamaha Power Tuner
A Yamaha Power Tuner akár a legtapasztaltabb motorosoknak is segíthet az YZ250F teljesítményjellemzőinek beállításában. Ez a kompakt eszköz közvetlenül, számítógép igénybevétele nélkül rászerelhető a motorra, így a vezető vagy a szerelő másodpercek alatt a versenypálya jellemzőihez igazíthatja a motor teljesítményét.
Erős forgattyúsházak
A magasabb teljesítményű motort az YZ250F modellben módosított, erősebb forgattyúsházak egészítik ki. Habár külső alakjuk és konstrukciójuk megegyezik a 2016-os modellben használttal, a 2017-es, alumíniumból prés öntött forgattyúsházakat hővel kezeltük, amely körülbelül 5%-kal növeli erősségüket, így még megbízhatóbbá és tartósabbá váltak.
Egyenletesebb sebességváltás
A nagyobb teljesítményű motor által kínált jobb hajtóerő kiszolgálása érdekében a 2017-es YZ250F új sebességváltót kapott, amely szélesebb fogakkal rendelkezik a második és harmadik fokozat között. Ezenfelül módosítottuk az első, harmadik és
ötödik fokozatok fogaskerekeinél elhelyezett körmök alakját, ezek a változások, valamint az átalakított váltóbütyök és a tengelykapcsoló tolókarját és a tengelyt érintő változások komolyan hozzájárultak az egyenletesebb és gyorsabb sebességváltáshoz. Végül a sebességváltó kar is merevebb lett, így a vezető határozottabban végezheti el a váltást. A fordított hengerfejes motor lehetővé tette, hogy az YZ250F modellt felülre szerelt légszűrőházzal és az ülés alatt elhelyezett üzemanyagtartállyal lássuk el, amelyek hozzájárultak a dinamikus és agilis vezetést támogató jobb súlyeloszláshoz.

A vázat érintő 2017-es módosítások között megtalálható a váz merevségének átalakított egyensúlya, valamint az alacsonyabb súlypont és a továbbfejlesztett felfüggesztés.
Finomhangolt kereszttartós alumíniumváz
A Yamaha gyári csapataitól kapott visszajelzések alapján további finomhangolást végzett a vázon, hogy biztosítsa, hogy az YZ250F vezetői a lehető legteljesebben kihasználják a 2017-es modell nagyobb motorteljesítménye által nyújtott lehetőségeket.
A 2016-oshoz képest a 2017-es váz körülbelül 12 milliméterrel szélesebb lett a lengővilla mögötti részen, az így elért nagyobb torziós merevség stabilabb kezelhetőséget tesz lehetővé.
Acélból készült motorrögzítő konzolok
Az YZ250F speciálisan kialakított elülső és felső motorrögzítő konzolokkal kerül forgalomba, amelyeket úgy alkottunk meg, hogy tökéletesen kiegészítsék a szabadon
pörgethető 250 köbcentis motort. A két elülső konzol 8 milliméter, a felső konzolok pedig 6 milliméter vastag acélból készültek, így az YZ250F új váza általánosságban jobb
egyensúlyú merevséget garantál, ami hozzájárul az egyszerűbb kezelhetőséghez, és az élvezetesebb vezetéshez.


Áthelyezett lábtartók
A tágasabb, különböző testalkatú versenyzők számára egyaránt kényelmes vezetői pozíció kialakítása érdekében a 2017-es YZ250F esetében 5 milliméterrel alacsonyabbra helyeztük a lábtartókat. Ez hozzájárult a súlypont alacsonyabbra helyezéséhez is, ami jobb vezethetőséget biztosít a kanyarokban.
Optimalizált felfüggesztés-beállítások
A 2017-es YZ250F az első és a hátsó felfüggesztést érintő különböző módosítások révén jobb vezethetőséget és magasabb fokú kényelmet kínál. A kategóriájában vezető KYB
elkülönített levegő-olaj (AOS) rendszerű első villák új, nagyobb merevségű külső csővel és némileg kisebb olajkapacitással rendelkeznek. Ezek a változások az új gyári
felfüggesztés beállításokkal együttesen kitűnő visszajelzéseket biztosítanak a vezetőnek, ami hozzájárul a jobb vázteljesítményhez, valamint nagyobb stabilitást biztosít az árkokon, bukkanókon és kanyarokban való haladás esetén.
Új anyagból készült hátsó tárcsafék
A jobb fékezési teljesítmény érdekében a 245 milliméteres hátsó tárcsa ugyanabból a hőálló acélból készült, mint az első 270 milliméteres tárcsa, így még a leggyorsabb pályákon is magabiztosan versenyezhet.
Új grafikus elemek
A 2017-es modell megtartotta a vagány fekete keréktárcsákat, azonban a burkolatokat és a sárvédőket professzionálisabb, „gyári” megjelenést biztosító új grafikus elemekkel
láttuk el

A 2017-es YZ450F

A Yamaha YZ450F teljesítményére mi sem nagyobb bizonyíték, mint hogy ez a motor nyerte az MXGP világbajnokságot. Nem csoda, hogy a modellt a világ vezetői 450 köbcentis motocross motorjai között tartják számon. A Yamaha hipermodern technológiai megoldásokat alkalmazó fordított hengerfejes kialakításával rendelkező terepmotor minden motoros számára lehetőséget kínál a gyári teljesítmény megtapasztalására. A 2017-es YZ450F új grafikus elemeket kapott a burkolatokon és a
sárvédőkön, a 245 milliméteres hátsó tárcsa pedig ugyanabból a hőálló acélból készült, mint a 270 milliméteres első tárcsa, ami jobb fékezési érzést és teljesítményt biztosít.

2017-es kétütemű YZ250/YZ125/YZ85

A kétütemű YZ250 és az YZ125 könnyű kezelhetőséget és azonnali teljesítményfröccsöt kínál, ezzel is bizonyítva a Yamaha teljes elkötelezettségét a terepmotorosok felé. Ezen
fajtiszta terepmotorokat rengetegen kedvelik egyszerű karbantartásukért és különleges karakterükért. 2017-es kiadásuk nagy méretű 270 milliméteres tárcsafékkel rendelkezik,
illetve új grafikus elemeket kapott a burkolatokon és a sárvédőkön. Nagyobb testvéreihez hasonlóan az YZ85 az egyik legkedveltebb terepmotor, amelyet valaha építettek. Számos mai bajnok ezzel a legendás Yamaha motorral kezdte pályafutását. A 2017-es YZ85 új grafikus elemeket kapott.

2017-es WR250F/WR450F Enduro modellek

A versenyek királyának számító YZ-F modellekkel megegyező innovatív fordított hengerfejes motorelrendezéssel és kompakt alumíniumvázzal ellátott WR250F és WR450F újra felhelyezi a Yamahát az enduro világ térképére. A Yamaha elkötelezett az enduro csúcsok meghódítása mellett. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a 2016-os, az E2 és az E1 világbajnokságon véghezvitt csúcstámadás, amelynek részeként 2016 első két E1 Enduro futamán kétszer is a dobogóra álhatott csapatunk, az E2 osztályban pedig
győzelmet is arattunk. A Yamaha WR-F modelljei a legmagasabb csúcsokat célozzák. 2017-ben a WR250F nagyobb, 270 milliméteres első tárcsaféket kapott, és mind a WR250F, mind a WR450F burkolatait és sárvédőit professzionálisabb, „gyári” megjelenést biztosító új grafikus elemekkel láttuk el.

GYTR terep versenyekhez készült alkatrészek

2017-től kezdve a Yamaha off-road termékeket forgalmazó kereskedői az YZ450F, YZ250F és YZ125 modellekhez készült GYTR  (eredeti Yamaha versenytechnológiás) alkatrészek széles választékát kínálják a versenyzőknek.  Az YZ450F és YZ250F
modellekhez egyedi GYTR teljesítménynövelő alkatrészek kaphatók, míg az YZ125 esetében GYTR YZ125 készlet szerezhető be, amely az optimális teljesítmény eléréséhez szükséges összes alkatrészt tartalmazza.

Yamaha YZ125 kupa – Keressük a jövő MXGP-sztárjait

A 2016-os YZ125 kupa minden ambiciózus motocross versenyző előtt nyitva áll, aki 2000 és 2004 között született. A versenysorozat célja, hogy bevezesse a jövő bajnokait a nemzetközi motocross világába.

Az YZ125 kupa első részeként országos válogatót tartunk, amelynek keretében tizenhárom országban negyvenkét versenyző mérkőzik meg az országos YZ125 bajnokság első helyéért – a győztesek pedig bekerülnek a Németországban, 2016. október 8-án rendezett szuper döntőbe. A szuper döntőben hat legjobb helyezést elérő versenyző, plusz két különdíjas a 2008-as MX1 világbajnok, David Philippaerts vezetésével tartott többnapos tanfolyamon vehet részt, amelynek végén egyiküket kiválasztjuk a Yamaha hivatalos, 2017-es EMX125 gyári versenyzőjének! A versenyzőkről, a helyszínekről és a dátumokról további információt találsz a következő címen: www.yamaha-racing.com/yz125-cup/about

Szöveg és kép: Yamaha

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes