Nem hivalkodó a CB1100 RS megjelenése, ami a hetvenes éveket idéző látvány koncepcióval és Café Racer elemeket is felhasználva alkottak meg. A végrehajtott változtatások legszembetűnőbb képviselője a tank, ami a nagy kerek fényszóróval és szabadon álló műszerfallal kihangsúlyozza az időtlen klasszikus szép vonalait. A felújított modellen beépített LED világítástechnikai elemek képviselik a modern technikát, természetesen harmonikusan illeszkedve a többi alkatrész stílusához.
Amellett, hogy a stílus adott a váz geometria és a felfüggesztés beállításai a kornak megfelelő alkatrészekkel egészültek ki. Sportosra hangolt Showa felfüggesztés 43 mm átmérőjű csővel nyomó és húzó csillapítási funkcióját két szelep segíti, ezzel a a speciális
kialakítással különösen jó lineáris csillapítási tulajdonságokat értek el.
A felső villa híd öntött alumíniumból készült, ragyog a magasfényű polírozott lakktól. Az alsó konzol szélessége stabilabb rögzítést eredményez. A sugárirányban szerelt négydugattyús első Tokico féknyergek négy dugattyús féknyergek 310 mm-es dupla, hátul 256 mm-es szimpla tárcsával két csatornás ABS rendszerrel gondoskodik a megállásról. A 17 colos öntött kerekeken 120/70 R17 első és 180/55 R17 hátsó abroncsok feszülnek, előnyük a könnyebb irányváltoztatás, javított tapadás gyorsításkor és 3% -kal jobb gyorsulás.
Az L-alakú szelep kialakítás megkönnyíti a gumiabroncs légnyomás ellenőrzését. A vezető előrehajló üléspozíciója révén nagyobb súly kerül az első kerékre. Az impozáns DOHC motorral szerelt CB1100 RS meggyőző erővel és bársonyos simaságával hódít. A csúcsteljesítménye 66 kW (89,7 LE) 7500 percenkénti fordulatszámon, maximális nyomatéka 91 Nm 5500 / perces fordulatnál. A PGM-FI üzemanyag-befecskendezés 32 mm-es fojtószelepekkel szabályozza a rövidített szívó nyíláson és új légszűrőn beáramló levegőt.
A új kipufogórendszer csövei rövidebbek (70 mm), kisebb átmérővel rendelkeznek ( 7% -kal) és 2,4 kg-mal kevesebb a tömegük, mint az előd modellen, ezáltal nagyobb nyomatékot produkál a motor alacsony és közepes fordulatszámon, és a kipufogógázok összetétele megfelel az EURO 4-es normának. Az új csúszó kuplung a hátsó kerék megcsúszását egy-egy visszaváltás alkalmával, de abban is segít, hogy a működtetéséhez szükséges kézi erőt csökkentse.
A vizuálisan és technikailag átdolgozott futóművel rendelkező CB1100 RS tökéletes retro álom megvalósulás, elegáns túrázó, partner a városi közlekedésben, de kanyargós útakon is otthon érzi magát. A CB1100 RS piros, gradfit fekete színben lesz kapható.
Szöveg: Buny
Kép: Honda