Több mint 160 000 Európában értékesített darabszámmal – és az utóbbi 7 évben 3 Supersport világbajnoki címmel – az YZF-R6 méltán az egyik legnépszerűbb és legextrémebb szupersport motor, amit a Yamaha valaha is épített. Könnyű, agilis és gyors – ez az ikonikus 600 köbcentiméteres modell az első számú választás azoknak, akik izgalomra vágynak, és akik gyorsan akarnak előretörni a szupersport rangsorban.
A vállalat szupersport szegmens iránti teljes elkötelezettsége mindig is fontos volt, hiszen továbbra is ezek a modellek a Yamaha sportos, versenyre termett génjeinek alapelemei.
Éppen ezért a vezető japán gyártó 2017-ben egy radikális megjelenésű, új YZF-R6-ot mutat be, felhasználva a legutóbbi YZF-R1-nél használt váztechnológia elemeit és a csúcstechnológiájú elektronikát. Újonnan kifejlesztett, kis légellenállású forma és agresszív megjelenés, amely a Yamaha R-sorozatának összes jellegzetességét magán viseli – ez az új YZF-R6.
Minden YZF-R sorozatú modell teljes értékű belépő a mi R-világunkba, egy esély, hogy lényeges részévé válj a szupersport kategória egyik legelőkelőbb klubjának. A mi R-világunkban a verseny és a győzelem olyan életforma, ami mélyen beleivódott génjeinkbe. A mi R-világunkban minden egyes YZF szupersport modell vérvonala egyenesen visszavezethető a MotoGP-győztes YZR-M1 versenymotorunkra. A mi R-világunkban hiszünk abban, hogy mindenki számára meg kell adni a lehetőséget, hogy megtapasztalja a szupersport teljesítmény valódi jelentését.
Nincs még egy gyártó, amely képes lenne csúcstechnológiás szupersport modellek ilyen széles skáláját kínálni a 125 köbcentiméterestől egészen az 1 000 köbcentiméteres motorkerékpárokig. Az YZF-R1M típustól kezdve, az YZF-R1, YZF-R6, YZF-R3 és YZF-R125 típusig minden egyes R-sorozatú modell tervezése és gyártása a legkifinomultabb versenymotor technológián alapul. Az R-VILÁG minden motoros számára nyitva áll, aki értékeli a Yamaha versenygyőztes örökségét és elismert műszaki tapasztalatát. Az R-VILÁG esélyt teremt az YZF-R tulajdonosok számára, hogy kibontakoztassák motoros képességeiket az utcán és a versenypályán. Az YZF-R6 mindig élen járt az extrém szupersport modellek tervezésében. A bemutatkozása óta eltelt több mint egy évtizedben a jelenlegi modell még mindig kategóriájának legdinamikusabban kinéző motorja.
Ez az egyik ok, amiért rendkívül lojális és elszánt híveket szerzett eddig is. 2017-re a Yamaha tejesen átdolgozta ikonikus középsúlyú szupersport motorját, és az YZF-R6 esetében is alkalmazta a radikálisan új külsőt, melyet egyértelműen az YZF-R1 legújabb generációja inspirált. Az M1-re jellemző központi légbeömlőnek és süllyesztett LED ikerfényszórónak köszönhetően a motorkerékpár agresszív elölnézetéből és feltűnő megjelenéséből azonnal látszik, hogy az R-széria tagja. A tekintélyt parancsoló megjelenés hangsúlyozására az új YZF-R6 keskeny és íves helyzetjelző lámpákat kapott, melyek szinte életre keltik, és állatias személyiséggel ruházzák fel a dinamikus megjelenést.
A helyzetjelző fények stílusa és elhelyezése olyan izgalmas megjelenést nyújt, amely egyértelműen az R-családra jellemző, ugyanakkor mégis
egyértelműen azonosítható, hogy YZF-R6-ról van szó. Az új generációs R-sorozat génjei egyértelműen megmutatkoznak a stílusos formában, amelynek szélein a légcsatornák és az azokat követő vízszintes vonalak olyan átlapolt formát kölcsönöznek, ami hangsúlyozza a motorkerékpár aerodinamikai kiválóságát. Az új, YZF-R1 stílusú farokidom továbberősíti a versenymotor formát, és bár az erőteljes szupersport
kinézetet egyértelműen az ikonikus YZF-R1 inspirálta, az YZF-R6 saját, egyedi karakterrel és profillal rendelkezik. A Yamaha szupersport tervezőcsapata folyamatosan azon dolgozik, hogy minden területen magasabb teljesítményszintet érjen el, így a 2017-es YZF-R6 új fejidomot és plexit kapott, amely az eddigi leghatékonyabb
aerodinamikát biztosítja a modell számára. A kis légellenállású elülső légterelőt az YZF-R1 néhány kulcselemének felhasználásával tervezték meg, és a legújabb kialakítás jelentősen, 8%-kal növeli az aerodinamikai hatékonyságot. Az áttervezett fejidomhoz
és a plexihez hasonlóan a motor visszapillantó tükreibe integrált új LED irányjelzők is a turbulencia és a légellenállás csökkentését szolgálják. Az YZF-R6 az első motorkerékpárok egyike volt, amely olyan precíziós vezérlést biztosító fejlett elektronikákat alkalmazott, mint a Yamaha chippel vezérelt fojtószelep (YCC-T) és a Yamaha chippel vezérelt szívás (YCC-I). Hogy a motorkerékpár irányíthatósága még jobb legyen – a legkülönbözőbb körülmények között is -, az YZF-R6 fejlett kipörgésgátló
rendszert (TCS) kapott, ami a kormányon lévő kapcsolóval szabályozható. A Yamaha felismerte, hogy az YZF-R6 olyan teljesítmény-központú motorosok széles körét csábítja el, akik különböző képességekkel és tapasztalati szinttel rendelkeznek, ezért az új TCS beavatkozása 6 fokozatban szabályozható, valamint kikapcsolható. A TCS intelligens szoftvere úgy van kialakítva, hogy beavatkozása során ne legyen természetellenes érzés, és a rendszer kompenzálja a hátsó abroncs kopását is, biztosítva az egyenletes
teljesítményt. Az YZF-R6 emellett egy gyorsváltó rendszert (QSS) is kapott, amely gyorsabb sebességváltást tesz lehetővé. A rendszer hasonlít az YZF-R1 rendszerére, és felváltás észlelése esetén azonnal megszünteti a meghajtási nyomatékot, így tengelykapcsoló nélküli felváltást tesz lehetővé teljes gáz mellett, kihasználva a közeli
áttételes, 6-fokozatú sebességváltót a rendkívüli gyorsulás érdekében. Nem csak az YZF-R1 által inspirált arculat hangsúlyozza a motor kapcsolatát az ikonikus szupersport modellel, de a 2017-es YZF-R6-ot az YZF-R1-től kölcsönzött új, fordított KYB villákkal is felszerelték.
Ez a kiváló minőségű első felfüggesztés nagy, 43 mm átmérőjű csövekkel rendelkezik – a korábbi modellek 41 mm-es átmérőjével szemben -, ami még stabilabb
érzést nyújt, különösen fékezés és kanyarodás közben. Az első kerék tengelyének átmérőjét is megnövelték, 25 mm-re, az optimalizált vezethetőség érdekében. A kiváló minőségű villák teljes mértékben szabályozhatóak, ami lehetővé teszi a motoros számára, hogy beállítsa a felfüggesztést. Az új tervezésű, állítható KYB hátsó lengéscsillapítókkal együtt az YZF-R6 váza úgy állítható, hogy pontos és jól reagáló vezetési teljesítményt biztosítson a legkülönbözőbb körülmények között is. Az új YZF-R6 az YZF-R1 típus radiális első fékrendszerének előnyeit is élvezi, amely a Yamaha termékekbe valaha beépített legfejlettebb rendszerek egyike. A kettős 320 mm-es tárcsák 4 szembe-dugattyús alumínium nyereggel rendelkeznek, kiváló érzetet és jelentős fékerőt biztosítva.
A motoros mobilitása kulcsfontosságú a rendkívül precíz és mozgékony vezetés eléréséhez, ezért az YZF-R6 újonnan tervezett üléssel és segédvázzal van felszerelve, amely lehetővé teszi a motoros számára, hogy gyorsan és könnyen áthelyezze testsúlyát. Az erős és könnyű CF magnézium öntvényből készült segédváz elöl 20 milliméterrel keskenyebb, lehetővé téve, hogy a motoros szorosabban odasimuljon a tankhoz, javítva az aerodinamikát. Az ülés ugyanolyan magasan van,
mint a jelenlegi modellnél, de hátrafelé finoman emelkedik szabadabb mozgást biztosítva. Egy másik lényeges változás 2017-re egy gyönyörűen kialakított
üzemanyagtartály beépítése, amely számos előnnyel rendelkezik a korábbi modell kialakításával szemben. Az alumíniumból készült, pehelykönnyű tank öblös térdmélyedésekkel rendelkezik, ami lehetővé teszi a motoros számára, hogy stabilan tartsa a motort, és megtalálja a testfelépítéséhez és vezetési stílusához illeszkedő ideális pozíciót. A Yamaha különleges CMT (Cold Metal Transfer) vagy más néven
hideg hegesztéses technológiát használt az új formatervezett tank kialakítása során. A szorosan záró, robotok által készített hegesztési varratokat gyakorlott hegesztők véglegesítik, ami így igazán exkluzív, kézműves jelleget ad a tanknak. 1,2 kilogrammal könnyebb, mint acél megfelelője – és jobb vezetési pozíciót nyújt, nagyobb mozgási
szabadságot biztosítva a gyors súlypont-áthelyezéshez a kanyarok elején és végén. Ez a prémium minőségű üzemanyagtartály kiemeli az YZF-R6 kategória első tulajdonságait.
Az új üzemanyagtartály, az új, karcsúbb segédváz és az új üléskialakítás együttese jobb testhelyzetet biztosít, aminek az a célja, hogy vásárlóink inkább a kezükben tarthassák az irányítást az utakon és a versenypályán. A 20 milliméterrel karcsúbb „derék”rész jobb ergonómiát biztosít, és a lábak is könnyebben letehetőek a földre – míg az ülés és a formázott alumínium tank öblös térdmélyedése lehetővé teszi, hogy a vezető szorosabban rásimuljon a motorra. Az eredmény egy olyan harmonikus üléspozíció, amely szabadabb mozgást tesz lehetővé a testsúly hatékony áthelyezéshez. Ennek eredményeként a motoros teljes mértékben kihasználhatja a jobb kezelhetőséget, fékezést és gyorsulást, amit az új villák, első tárcsák és elektronikus vezérlési technológia nyújt.
Az YZF-R1 alapján kifejlesztett új műszerfal analóg stílusú fordulatszámmérővel, digitális sebességmérővel és többfunkciós kijelzővel rendelkezik, amely mutatja a TCS és az ABS állapotát is. A Yamaha új és már létező eredeti tartozékok sorát kínálja a 2017-es YZF-R6-hoz, így a tulajdonosok személyre szabhatják azt legyen szó akár a teljesítményről vagy a kinézetről. A teljes tartozékválaszték az
YZF-R6 Yamaha kereskedői szalonokba való megérkezésekor válik elérhetővé. Az új modell bemutatását követően az ügyfelek a My Garage alkalmazás segítségével tableten vagy mobiltelefonon is felépíthetik és megnézhetik végleges, virtuális YZF-R6 motorkerékpárjukat. A 2017 áprilisától elérhető új modellt Race Blu, Tech Black színekben lehet majd kapni.
Szöveg és kép: Yamaha Motor Magyarország