Új X-MAX 300 a Yamahától

A MAX modellek dinamikus – 125 ccm-től 530 ccm-ig terjedő – termékcsaládjából kerül ki a Yamaha európai robogó eladásainak több mint fele. Ez nagy szerepet játszott abban, hogy a vállalat megtarthatta pozícióját a prémium modellek vezető gyártójaként a robogók piacán.   Amióta az eredeti TMAX elindította a maxi robogó mozgalmat, a Yamaha meghatározó erőt képvisel a sportrobogó szegmensben.

Ez a népszerű és trendindító robogó rendkívül nagy hatást gyakorolt a robogótervezésre és -technológiára az utóbbi 15 évben, és a MAX termékcsalád kiemelt modellje lett.  A TMAX dinamikus génjei nagy szerepet játszottak az új X-MAX 300 megjelenésének, karakterének és teljesítményének kialakítása során. Ez a nagyobb felszereltséggel és sportosabb dizájnnal ellátott, új prémium modell a kiemelkedően sikeres X-MAX 250 modelltől veszi át a stafétát,
amelyből 11 éves története során több mint 130 000 darabot értékesítettek.
Vágyj arra, amire szükséged van

Az új X-MAX 300 készen áll arra, hogy még vonzóbbá és izgalmasabbá tegye a sportrobogókat a szélesebb közönség számára is. Az új modell újgenerációs, 300-as (292 köbcentis) motorblokkját a legújabb Yamaha Blue Core technológiával látták el, amely lehetővé teszi, hogy gazdaságosabb üzemanyag felhasználás és csökkentett károsanyag-kibocsátás mellett nyújtson nagyobb teljesítményt. Kifinomult új vázkialakítása motorszintű, sportos kezelhetőséget biztosít – a jellegzetes, TMAX ihlette megjelenés, a LED ikerfényszórók és a középső reflektoros fényszóró pedig a valaha épített legdinamikusabb megjelenésű robogóink egyikévé teszi ezt a modellt. De arról sem feledkeztünk meg, hogy nemcsak izgalomra, hanem praktikusságra is vágysz. Az X-MAX 300 megnövelt – 2 zárt bukósisak és további tárgyak tárolására alkalmas – csomagtartója, 12 V-os adaptere és új, kulcs nélküli rendszere révén készen áll a hétköznapokra is.
Új, nagy teljesítményű és hatékony 300 ccm-es Blue Core motorblokk

Az X-MAX új, 300 ccm-es motorblokkját a Yamaha új generációs Blue Core technológiájának felhasználásával tervezték, amelynek elsődleges célja, hogy kevesebb üzemanyag felhasználásával érjen el nagyobb teljesítményt. A Yamaha mérnökei az új négyütemű motorblokk működésének minden részletét elemezték, így sikeresen csökkentették az energiaveszteséget, növelték az üzemanyag felhasználás hatékonyságát, és magasabb szintű teljesítményt értek el. Ennek érdekében az új, 300 ccm-es, négyütemű, egy hengeres, folyadékhűtéses, SOHC, 4-szelepes – teljesítménye 20,6 kW (28 Le) 7250-es fordulatnál, 29 Nm nyomaték 5750-es fordulatszámnál – X-MAX
motorblokkban egy sor Blue Core ihlette teljesítménynövelő technológia található, mint
például az optimalizált szelepforma és -időzítés, illetve a magas kompresszióarányt biztosító kompakt, félgömb alakú égéstér. Az eltolt hengerkialakítás csökkenti a mechanikus veszteségeket, a hatékonyabb hűtés érdekében pedig DiASil hengert használtunk olajfúvókás dugattyúhűtéssel Ezen kívül egy speciális kialakítású, légbeömléses hűtőventilátor is helyet kapott, amely egyenletesebb motorműködést biztosít. Az új, 300 ccm-es motorblokk megfelel az EU4 előírásoknak, jobban gyorsul és magasabb végsebességre képes, mint a korábbi, 250 köbcentis kialakítás, emellett alacsonyabb az üzemanyag-felhasználása, és egyenletesebb, kifinomultabb vezetési élményt biztosít.
Optimalizált üzemanyag-befecskendezési beállítások
Új üzemanyag-befecskendező rendszer került az X-MAX 300 modellbe, amely kategória első gyorsulást biztosít gazdaságos üzemanyag-felhasználás és környezetbarát teljesítmény mellett. A 12 lyukú befecskendező helyzetét és szögét optimalizálták, hogy
atomizált üzemanyag részecskéket fecskendezzen a szelepfej vége felé, az égéstér és a beömlő alakját pedig úgy tervezték, hogy jó forgást biztosítson a gyors és hatékony égés érdekében, amely magasabb nyomatékot tesz lehetővé az alacsonytól a közepesig terjedő fordulatszám tartományban. A 3D befecskendezési térkép pontosan vezérli
az üzemanyag mennyiségét és időzíti a gyújtást, így jó gyorsulást, kiváló kezelhetőséget és hatékony üzemanyag-felhasználást garantál.
Dinamikus MAX kialakítás

Kétségtelen, hogy az ikonikus TMAX minden idők legmeghatározóbb trendindító robogója – és talán a legjelentősebb nagy teljesítményű kétkerekű, amit a Yamaha valaha is alkotott. A MAX termékcsalád ikonikus modellje ihlette az új X-MAX 300 kialakítását is, így akárhonnan is nézi az ember, egyértelműen látszanak rajta a dinamikus MAX-termékcsalád génjei. Az X-MAX 300 vadonatúj arculatának részei a döntött, LED ikerfényszórók és az új, középső fényszóró, amely erős és célratörő megjelenést
kölcsönöz a sportrobogónak, és kiemeli a TMAX modellhez fűződő közeli rokonságát. A középső csatorna mindkét oldalán futó jellegzetes, MAX-családra jellemző bumeráng alak erős vizuális kapcsolatot teremt az első és a hátsó kerekek között – a hátsó karosszéria és a hátsó lámpák élesen felfelé ívelő vonalai pedig kiemelik a tiszta TMAX gének hatását. Az új műszerek kialakítását is a TMAX ihlette, és a stílusos, kerek,
analóg sebességmérő és fordulatszámmérő egy sportautó stílusú műszerfalban foglalnak helyet – a csúcstechnológiás középső többfunkciós kijelző pedig kihangsúlyozza a sportosan új 300-as modell prémium érzetét és felszereltségét. A minőségi alkatrészekkel és gyönyörű festésű részletekkel ellátott, kiváló felszereltségű műszerfal egyértelművé teszi, hogy az X-MAX 300 a dizájn, a minőség és a tulajdonosi büszkeség
tekintetében saját kategóriát teremtett.
Vadonatúj váz és motorkerékpár jellegű első villa
A TMAX volt az első olyan nagyteljesítményű maxi robogó, amely motorkerékpár stílusú első villákkal rendelkezett. Az új, 2017-es X-MAX 300 ugyanezt a kialakítást követi. Az új vázat kettős villahíddal, teleszkópos villákkal és kettős hátsó lengéscsillapítókkal látták el, amelyek sportos, motor jellegű kezelhetőséget, javított útfelület visszajelzést és nagy sebességnél is kiváló stabilitást biztosítanak.
Kipörgésgátló rendszer (TCS)
Az alapfelszereltség részét képező kipörgésgátló rendszer (TCS) is mutatja ennek az új sportrobogónak a magas felszereltségét. Az elektronikus rendszer érzékelői ideiglenesen csökkentik a hátsó kerék meghajtását, amikor elégtelen tapadást érzékelnek, ami magabiztosságot nyújt a vezetőnek nedves vagy csúszós útviszonyok esetén is.
„Smart Key” kulcs nélküli indítás

Az új, prémium felszereltségű X-MAX 300 megalkotása során a legújabb technológiákat használtuk fel, többek között a Smart Key kulcs nélküli indítást is. Ez nem csak azt jelenti, hogy többé nem kell arra vesztegetned az időt, hogy megtaláld, melyik zsebedbe is raktad a kulcsodat, de ez a praktikus új rendszer arra is rámutat, hogy a Yamaha
legújabb sport robogója hogyan tör az élre a dizájn és a technológia terén egyaránt.
Teljes LED tripla fényszórók és új, LED hátsó lámpa

Az X-MAX 300 csúcstechnológiás megjelenését a termékcsalád vezető modellje, a TMAX génjei formálták, és a dinamikus, teljes LED ikerfényszórók olyan modern és kifinomult új arculatot kölcsönöznek ennek a sportrobogónak, ami felkelti a figyelmet, bármerre is jársz. A két fényszóró tompított funkciónál kapcsol fel, a reflektor bekapcsolásakor pedig a harmadik, középső fényszóró is felkapcsol, és egyedi megjelenést kölcsönöz az X-MAX 300 modellnek. A teljes LED fényszórók és a LED helyzetjelzők számos előnyös tulajdonsággal rendelkeznek, többek között nagyszerűen csökkentik az elektromos fogyasztást – emellett pedig stílusos és modern megjelenést biztosítanak, amely kihangsúlyozza az X-MAX 300 prémium minőségét és csúcstechnológiáját. Az ívelt hátsó lámpában is LED-izzók, illetve egy új LED helyzetjelző lámpa is található, így az X-MAX 300 éjjel-nappal jól látható a többi vezető számára.
Csomagtartó 2 zárt bukósisak – vagy egy laptop és egyéb tárgyak számára

Az X-MAX 300 motorosai biztosak lehetnek benne, hogy ezt a prémium sport robogót úgy terveztük, hogy a lehető legmagasabb szintű mindennapi praktikumot nyújtsa. Az új kettős ülés alatt a kategória egyik legnagyobb tárolórekesze található, amelyben 2 zárt bukósisak és egyébtárgyak is elférnek. Extra széles méreteinek köszönhetően egy laptop is belefér, így ideális a hétköznapi munkába járáshoz, ugyanakkor izgalmas jármű a hétvégi szórakozáshoz is.
Többfunkciós műszerek kapcsolós vezérléssel és 12 V-os kimenettel

Az új műszerfalon analóg sebességmérő és fordulatszámmérő található, amelyek átlátható és könnyen értelmezhető információkkal szolgálnak, a középső, többfunkciós LCD-kijelző pedig nagyobb, mint az előző modellé – így minden információ jól látható. A könnyebb kezelés érdekében egy vezérlőkapcsoló található a kormánykaron, amely lehetővé teszi, hogy vezetés közben váltogass a különböző funkciók között, anélkül, hogy levennéd a kezed a kormányról. Eszközeid töltését és működtetését pedig az X-MAX 300 praktikus 12 V-os kimenete szolgálja a bal oldali tárolódobozban.
Nagyméretű kerekek, sportos kezelhetőség

Az X-MAX 300 új vázát úgy fejlesztették ki, hogy könnyű és mozgékony legyen, és sportosabb vezetési élményt biztosítson. A választott kerék- és abroncsméretek nagy hatással vannak minden robogó irányíthatóságára. Annak érdekében, hogy az új X-MAX 300 dinamikus sportteljesítményt nyújtson, és mégis könnyen kezelhető legyen, 15 colos első és 14 colos hátsó kerékkel látták el.  A fékerőt egy 267 mm-es első és egy 240 mm-es hátsó féktárcsa szolgáltatja, az ABS pedig az alapfelszereltség része.
Eredeti tartozékok sora
A Yamaha eredeti tartozékok széles választékát kínálja a 2017-es X-MAX 300 modellhez, így a tulajdonosok személyre szabhatják azt. A teljes tartozék választék az X-MAX 300 Yamaha kereskedői szalonokba való megérkezésekor válik elérhetővé. Az új modell bemutatását követően az ügyfelek a My Garage alkalmazás segítségével tableten vagy
mobiltelefonon felépíthetik és megnézhetik végleges, virtuális X-MAX 300 motorjukat. A 2017 márciusától kapható robogó szürke, fehér és bronz színekben kerül a kereskedésekbe.

Szöveg és kép: Yamaha Motor Magyarország

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes