Három tényező jellemzi a most megjelent Fireblade SP modellt, kisebb súly, nagyobb teljesítmény és új elektronikai csomag. Az elektronikus segédeszközök támogató jelenléte kifejezetten jó lehet,hat a helyzet úgy kívánja. A beállítások a vezetői kivánalmaktól függően változtathatóak és finomhangolhatóak. Minden elektronikus segéd berendezés információja egy központi „inerciális egységbe” érkezik (IMU), ami megfelelően beavatkozik a hátsó kerék csúszása, a motor sebessége, a hosszanti, a keresztirányú és függőleges helyzete alapján.
Ezek az információk a HSTC kipörgésgátlóval együtt a teljesítmény leadási üzemmódok és a vezetést támogató programokkal, az elektronikus gázkarral
összehangolva szabályozzák a teljesítmény leadást.
A gyro-szenzor és az új ABS funkció a hátsó kerék emelkedését figyelő érzékelő adatait összevetve avatkozik be. Az első és hátsó kerék forgási sebességének összehasonlítása alapján a megengedett értéket a tulajdonos saját tudásához állíthatja.
Az Öhlins nyomó és húzó csillapításának állítása elektromos mini szervomotorok segítségével történik, hogy a csillapító szelepek, a villa és a lengéscsillapító mindig a felhasználáshoz legjobban illeszkedő legyen. A félaktív S-EC felfüggesztéssel az úton, és a pályán is olyan beállításokat kínál a Honda, ami egy új korszak kezdetét jelenti az utcai motoroknál.
Az elektronika háromféle vezetési programot kínál a motorozáshoz: utca, pálya és egyedi. Az aktuálisan kiválasztott program és annak beállításai megjelennek a TFT kijelzőn, és lehet változtatni vagy módosítani vezetés közben, a bal kéznél elhelyezett, könnyen használható vezérlővel. A TFT kijelző megegyezik a MotoGP replika RC213V-S műszerfalával.
17YM CBR1000RR Fireblade SP
Bár az elektronikus segédrendszerek kétségkívül jelentős innovációról tanúskodnak a CBR1000RR esetében, a Honda továbbra is elkötelezett az alapvető filozófia mellett, amely az 1992-es Fireblade megalkotásakor született meg, a jármű tömege és ereje legyen az arányban egymással. Az új Fireblade SP erőforrása erősebb és nagyobb, köszönhetően a magasabb sűrítésnek és az átdolgozott szelepvezérlésnek.
Az elektronikus fojtószelep helyzetét egy speciális szenzor figyeli. A csúcsteljesítmény és a nyomaték a Fireblade-ben jelentősen nőtt, a 192 lóerős (141 kW) csúcsteljesítmény 13000 percenkénti fordulatszámnál, 11 lóerővel több, mint az előd modellben. Három vezetési programok adaptált elektromos tulajdonságokkal állnak rendelkezésre.
A gyors váltó valóban villámgyors, a visszaváltást új csúszó kuplung könnyíti. Hála az új motor fedeleknek és a magnézium felhasználás optimalizálásának, számos alkotóelem tömegét lehetett csökkenteni, a titán kipufogó szintén hozzájárul a súlycsökkentéshez és a további tömeg központosításhoz.
A Fireblade SP tömege 15 kilogrammal kevesebb, mint az előző modellé, és teli tankkal is csak 195 kg a mérlegen. Stabilitás és rugalmasság, erről az alumínium hídváz gondoskodik. Az új hátsó váz részt leegyszerűsítették és kecses öntött felnikre húzták a gumikat. A Brembo monoblokk négydugattyús féknyergek nagy teljesítményű fékbetétekkel
megfelelnek a versenypálya által támasztott követelményeknek. A Fireblade SP ötvözi a sportos agresszív vonalak a praktikus és minimalista igényekkel. A vizuális megjelenése kisebb és kompaktabb, amit az egy személyes ülés farokidom tovább fokoz. A Fireblade modern LED-es világító elemeket kapott. A
Tri-kolor festés remek megjelenést kölcsönöz a történelmi Honda színséma szerint.
Szöveg: Buny
Kép: Honda