Írd újra a MAX szabályait

Tizenöt évvel ezelőtt a Yamaha bemutatta azt a modellt, amely a szó szoros értelmében megváltoztatta a robogók világának arculatát, és egy teljesen új kategóriát hozott
létre. Akkor úgy tűnhetett, hogy bátor döntés volt a Yamahától egy maxi robogó piacra dobása, amely egy sportmotor teljesítményével és kezelhetőségével, valamint egy, a gázkar meghúzására azonnal reagáló robogó kényelmével rendelkezett. Azonban az idő múlásával bizonyossá vált, hogy a Yamaha már az első alkalommal jól döntött, és 2001-ben a TMAX nem csak egy új kategóriát teremtett, de örökre megváltoztatta a robogó megítélését. Beköszöntött a maxi robogó korszaka, és most, öt modell generációval később a TMAX továbbra is uralja a prémium nagyteljesítményű robogók szegmensét.  15 év alatt több, mint 233 000 darabos eladásával a TMAX nemcsak a legnagyobb számban értékesített maxi robogó Európában, hanem a Yamaha által valaha gyártott legkeresettebb modellek egyike. 2017-ben a figyelemre méltó TMAX történet három új változattal folytatódik – TMAX, TMAX SX és TMAX DX -, amelyek mindegyike kész újra megerősíteni a robogó ikonikus státuszát azzal, hogy a legmagasabb szintű teljesítményt, technológiát és stílust kínálja.  A TMAX három új változata átírja a MAX szabályait, hiszen a történelem legsikeresebb maxi robogóinak még szélesebb választékát kínálja a kifinomult ízlésű vásárlóknak. A dinamikus kialakítás és a könnyű vázszerkezet – a kifinomult elektronikus vezérléssel és a magas szintű felszereltséggel együtt – megerősíti a TMAX toronymagasan vezetőpozícióját a kategóriájában. A három elérhető modellből mindenki megtalálhatja az életstílusának megfelelőt.
2017-es TMAX: A robogók mestere
A legendás TMAX tartós sikerének egyik titka a folyamatos fejlődés, amely a maxi robogó osztály élén tartja a modellt. Ebben az időszakban a TMAX motorja 499 köbcentiméterről 530 köbcentiméterre nőtt, míg az eredeti lánchajtást szíjhajtás váltotta fel. Az acélvázat könnyebb alumínium kialakításra cserélték, és korszerű fordított villák váltották az első generáció modelljeinek hagyományos villáit.  A fejlődés folyamata soha nem ér véget, ezért 2017-re a TMAX új dizájnelemek széles skáláját, valamint jelentős technológiai- és stílusjegy-fejlesztések sorát mutatja fel, amelyek megerősítik vezető pozícióját a sportrobogók között. A TMAX mindhárom változata a Yamaha maxi robogóknál valaha látott legmagasabb szintű specifikációt küldi az utakra. A TMAX SX és TMAX DX további tulajdonságokat és funkciókat kínál, melyeket külön-külön írunk le.
Sportos és dinamikus új felépítés
A TMAX története során mindig is a legkarizmatikusabb, azonnal felismerhető robogók egyike volt. Ahogy minden új generáció örököl az elődjétől, úgy a TMAX is továbbviszi vérvonalát. Az eredeti modell előkelő kinézete és sportos karaktere a 2017-es kivitelben is megtalálható. Az ikonikus sportrobogó legújabb kiadásának még kompaktabb arculatot
kölcsönöznek a lámpabúrák krómkeretei, valamint a „szemhéj” domborított élei. Ez a kompaktabb arculat összefogja a négy LED fényszórót és a helyzetjelző lámpákat, ezenkívül sportosabb és dinamikusabb kinézetet ad a TMAX-nak, ami megtestesíti az új, könnyű váz és a magasabb felszereltségű motor által kínált nagyobb teljesítményt. Az eredeti TMAX volt az első Yamaha rYamaha TMAXobogó, amely a mára híressé vált „bumeráng” alakú oldalelemekkel rendelkezett, ami erős vizuális kapcsolatot teremtett az első és hátsó tengely között. Ez az egyedi dizájnelem integrált és meghatározó tulajdonság maradt a TMAX összes generációjánál. A legújabb modell még dinamikusabb bumeráng motívummal rendelkezik, amely megerősíti a 2017-es modell fokozott könnyedségét és
mozgékonyságát. A motorkerékpár jellegű kezelhetőséget a hosszabb lengőkar fejezi ki,
amely jobbról nézve sokkal hangsúlyosabb ennél a legújabb modellnél. Az újratervezett lengőkar és a jobban látható jobboldali motorburkolat kihangsúlyozza a TMAX high-tech mechanikai kialakítását és megnövelt futásteljesítményét.
Nagyteljesítményű 530 köbcentiméteres, soros, kéthengeres, folyadékhűtéses motor
Az YCC-T rendszerrel ellátott, 530 köbcentiméteres, soros, kéthengeres, folyadékhűtéses motor hatalmas nyomatékot biztosít, amely kiváló gyorsulást tesz lehetővé a közlekedési lámpáknál és a kereszteződésekben. Az országúton ez a rendkívül finom, teljesen automata erőmű lenyűgöző sebességet produkál, így gyors és hatékony hosszú távú motorozást és élvezetes kikapcsolódást tesz lehetővé.  Az új, rövid és kompakt, felfelé ívelő kipufogódob tovább erősíti a 2017-es modell még dinamikusabb kinézetét. Számos egyéb változtatás – többek között az átalakított katalizátor elhelyezése és az áttervezett légszűrő ház – biztosítja, hogy a TMAX motorblokkja megfeleljen az EU4 előírásoknak.

Yamaha TMAX
Yamaha chippel vezérelt gázkar (YCC-T)
Nagyteljesítményű, 530 köbcentiméteres, soros, kéthengeres, folyadékhűtéses motorjával a jelenlegi TMAX már így is külön kategóriát teremt a gyorsulás és a végsebesség terén. A 2017-es TMAX megkapta a fejlett Yamaha chippel vezérelt gázkar
(YCC-T) rendszert,ami a legelső olyan CVT-vel ellátott Yamaha modellé teszi, amely élvezi ennek a technológiának az előnyeit. Egy 32-bites ECU folyamatosan figyeli a motoros gázkar akcióit, és egy szervomotorral mozgatott fojtószelepet szabályoz az optimális futásteljesítmény és karakter elérése érdekében. Az YCC-T biztosítja a
beszívott levegőmennyiség precíz szabályozását, így simább reakciót, illetve erősebb és sportosabb teljesítményérzetet nyújt, ami még vonzóbb és izgalmasabb szereplővé teszi a 2017-es TMAX-ot.  Az YCC-T alkalmazásával elért teljesítményfokozáson túlmenően egy újonnan kifejlesztett, felfelé ívelő kipufogódob, valamint az új, pehelykönnyű CVT szíj és szíjtárcsák is hozzájárulnak a gyorsulás kiemelkedő érzéséhez, ami a 2017-es TMAX-szal megtapasztalható.
Kipörgésgátló rendszer (TCS)
A kifinomult új YCC-T alkalmazása lehetővé tette a Yamaha tervezői számára, hogy a TMAX-ot új kipörgésgátló rendszerrel (TCS) lássák el. Ez a fejlett elektronikus rendszer hozzájárul a vezetési biztonsághoz, mivel segíti a simább indulást és a biztos lábakon álló úttartást nedves, csúszós és laza felületeken. Amikor az érzékelők azt érzik, hogy a kerekek nem tapadnak megfelelően az útburkolathoz – jellemzően álló helyzetből való
gyorsításnál – a TCS automatikusan beavatkozik, és módosítja a gyújtás időzítését, az üzemanyag-befecskendezés mennyiségét és a fojtószelep nyitását. A TCS azonnal csökkenti a hátsó kerékre átvitt motorteljesítmény szintjét, megakadályozza a tapadás megszűnését és a vezető kezében tartja az irányítást, ezáltal simább, biztonságosabb és élvezetesebb motorozást biztosít különböző útfelületen. A TCS be- és kikapcsolható, hogy megfeleljen a vezető egyéni igényeinek vagy az útminőségnek.
Újonnan kifejlesztett alumínium váz
Amikor a TMAX 2001-ben színre lépett, teljesen megreformálta a robogóváz tervezést. Az ikonikus modell 15 éves története során a TMAX dinasztia minden új generációja következetesen tovább emelte a mércét a kezelhetőség és a teljesítmény terén. 2017-re a Yamaha tervezői kifejlesztettek egy vadonatúj, könnyű, öntött alumínium vázat és egy 40 milliméterrel hosszabb alumínium lengőkart, amely a TMAX tulajdonosának olyan motorkerékpár jellegű vezetési élményt nyújt, amely nem hasonlítható semmilyen más maxi robogóéhoz. Az átalakított geometriájú, javított súlyelosztású, fejlett új váz jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a modell 10 kilogrammal könnyebb lett.
Lengőkaros hátsó felfüggesztés
Az újratervezett alumínium keret és a hosszabb lengőkar mellett a TMAX tejesen új lengőkaros hátsó felfüggesztéssel és vízszintes hátsó lengéscsillapítóval rendelkezik. Az új rendszer progresszív emelőkar arányai úgy vannak kialakítva, hogy lágy csillapítást biztosítsanak a felfüggesztés mozgásának kezdeti szakaszában, és merevebb csillapítást akkor, amikor a legnagyobb a terhelés. A hosszabb lengőkar és a progresszív felfüggesztés együttese jó visszajelzést ad a vezetőnek a hátsó részről, és az új rendszer a még nagyobb hajtóerő érzését kelti gyorsulás közben.
Nagy szilárdságú szénszálas hajtószíj
A rugózatlan tömeg csökkentése és a TMAX központi súlyelosztásának javítása érdekében új hajtáslánc-kialakítás került a 2017-es modellbe. Az új, másodlagos hajtószíj szénszálból készül. Ez a híresen könnyű és szilárd anyag lehetővé tette a Yamaha mérnökei számára, hogy 25 mm-re csökkentsék a szíj szélességét a jelenlegi modellen használt 40 mm helyett. A hajtási rendszer új, pehelykönnyű első és hátsó
szíjtárcsákat is használ, amely hozzájárul a 2017-es modell 10 kilogrammos tömegcsökkenéséhez.
Könnyű abroncsok 4,5 colos hátsó kerékkel
A Yamaha tervezőcsapata azzal a küldetéssel tekintette át az összes részegységet, hogy csökkentse az össztömeget. A különleges kialakítású, új belső szerkezettel ellátott abroncsok használatával 1 kg kombinált rugózatlan tömegcsökkenést értek el. A pehelykönnyű abroncsok ezenkívül kisebb gördülési ellenállást és jó tapadást kínálnak nedves és száraz körülmények között is, kényelmesebb utazást biztosítanak, és rendkívül jó a kopásállóságuk. A 2017-es TMAX ugyanolyan abroncsokat használ, mint a jelenlegi modell, 120/70-15 első és 160/60-15 hátsó mérettel, és a rugózatlan tömeg
további csökkentése érdekében a hátsó keréktárcsa méretét 4,5 colra csökkentették.
Nagy ülés alatti tárolóhely
A fokozott kényelem és a továbbfejlesztett mindennapi funkcionalitás jegyében a TMAX nagy ülés alatt csomagtartóval rendelkezik, amelyet egy új, pehelykönnyű műgyanta segédvázzal együtt alakítottak ki. Az új kialakítás nagyobb helyet biztosít, így két nyitott bukósisak is elfér benne.
Új TFT műszerfal
A TMAX motorosok a robogókon valaha is látott egyik legstílusosabb műszerfallal találkozhatnak, olyan kiváló minőségű kijelzővel, amely kiemeli a TMAX magas felszereltségét, és nagyobb mélységérzetet nyújt, mint a hagyományos kialakítású
kijelzők. Az újonnan kifejlesztett többfunkciós műszerfal bal oldalán analóg fordulatszámmérő, jobb oldalán pedig analóg sebességmérő található, kék kerek körvonalakkal fekete háttérben. A központi monokróm TFT kijelző egy kilométerórát, két
kilométer-számlálót, átlagos fogyasztásmérőt és egy külső hőmérőt tartalmaz – valamint kijelzőket a különböző funkciókhoz, mint pl. a TCS és a D-MODE és a sebességtartó automatika (ha fel van szerelve).
„Smart Key” kulcs nélküli indítás és középállványon lévő zárrendszer
A teljesen új „Smart Key” kulcs nélküli rendszernek köszönhetően a TMAX vezetőinek többé nem kell keresgélniük, hogy melyik zsebükbe tették a kulcsot. Amennyiben a motoros magánál tartja a Smart Key-t, beindíthatja a motort, kireteszelheti az ülést és az egyéb tárolórekeszeket, és zárhatja vagy nyithatja a középsztendert. Ez csupán egy apró részlet, de egy picit könnyebbé teheti a mindennapokat, és biztonságérzetet nyújt.
Azonnali kapcsolódás a Dainese D-AIR biztonsági rendszerhez
Az új TMAX mindegyik változata képes kapcsolódni az opcionális Dainese D-AIR biztonsági rendszerhez, amely a ma elérhető legjobb rendszerek egyike. Ha az eszköz ütközést vagy megcsúszást észlel, a D-air rendszer azonnal felfúvódik, hogy megvédje a vezetőt és az utast attól, hogy felsőtestük megsérüljön. Tovább növeli a kényelmet, hogy nincs fizikai kapcsolat a D-AIR Street kabát és a TMAX között.
A TMAX SX további funkciói
A TMAX összes változatra érvényes listát bővítve, a sportos TMAX SX számos exkluzív funkcióval, valamint speciális festéssel bír, amelyek erősítik exkluzív vonzerejét, és kiemelik dinamikus karakterét.
Speciális sportszínek és exkluzív belső kialakítás
A TMAX SX Matt Silver kivitelben kék kerékkel, valamint Liquid Darkness színben kapható. Két mély és visszafogott karakterű festés, amelyek – a stílusos SX emblémával együtt – kihangsúlyozzák a sportos karaktert és erősítik az exkluzív jelleget. A belső oldal nagy része magasfényű festéssel van ellátva, és új anyagokat használ számos részegységnél, javítva a minőség általános érzését. Egy másik fontos jellemző a
textúravonalak használata a középső csatorna és a kesztyűtartók éleinél, amelyek kihangsúlyozzák a tekintélyes kétkerekű fényűző kivitelét és prémium minőségét.
Yamaha D-MODE
A Yamaha D-MODE egy elektronikus vezérlésű funkció, amely a TMAX SX és TMAX DX modellek vezetői számára lehetőséget ad a motor üzemmódjának beállítására, hogy az a leginkább megfeleljen a vezetési körülményeknek és helyzetnek. Ha a motoros
megnyomja a szekvenciális kapcsolót a jobb oldali kormánykaron, kiválaszthatja a T üzemmódot városi motorozáshoz vagy az S üzemmódot sportos vezetéshez.  A D-MODE az YCC-T rendszerrel működik együtt, hogy könnyebb és finomabb erőátvitelt kölcsönözzön T üzemmódban, és ezzel alkalmasabbá tegye a TMAX-ot a városi közlekedésre. Az S üzemmód kiválasztásával a motorosok élvezhetik az 530 köbcentiméteres blokk izgalmas gyorsulását és sportos teljesítményét a nyílt utakon.
My TMAX Connect
A TMAX SX – és a TMAX DX – vezetői az első Yamaha-tulajdonosok, akik beléphetnek az összekapcsolt világba a My TMAX Connect alkalmazáson keresztül. Vásárlóink a mobilalkalmazáson keresztül adatok széles köréhez férnek hozzá SX vagy DX robogójukkal kapcsolatban, beleértve a motorkövetőt – a beépített GPS rendszernek köszönhetően -, a távműködtetésű kürt- és villogó funkciót, alacsony akkutöltöttség
esetén a riasztást, a sebességriasztást, a geofence funkciót és az útvonaljelentést. Ez a kifinomult rendszer nagyobb fokú ellenőrzést biztosít a TMAX SX/DX biztonsága felett, valamint lehetővé teszi a vezető számára, hogy hasznos információkhoz jusson mobilján keresztül. Új szervizfunkciók esetén, azokhoz a szoftverfrissítésekkel férhetnek hozzá. A helyi piaci helyzettől függően a vevők kedvező költségekkel köthetnek biztosítást a My TMAX Connect alkalmazásnak köszönhetően
TMAX DX további funkciók
A kiemelt TMAX DX modell a luxus legmagasabb szintjét kínálja, a maxi robogóknál valaha előfordult legkifinomultabb felszereltséggel. A csúcskategóriás TMAX DX-ben a TMAX és a TMAX SX modellek minden funkciója megtalálható, ugyanakkor egy sor egyéb exkluzív technológiával is rendelkezik, amelyek a legmagasabb státuszú robogóvá teszik minden gyártót figyelembe véve.
Sebességtartó automatika
Nincs még egy olyan robogó, amely képes ilyen nagy távolságokat nagy sebességgel megtenni olyan magas szintű kényelemmel és stílussal, mint a TMAX. A csúcskategóriás TMAC DX sebességtartó automatikával van ellátva, így még nagyobb esélye van arra, hogy a legjobb „grand tourer” robogóként ismerjék el.  A rendszer az YCC-T rendszert kihasználva szabályozza a beszívott levegő mennyiségét, és ezt követően megtartja a kiválasztott sebességet – függetlenül az út meredekségétől vagy az egyéb olyan tényezőktől, mint az ellenszél -, hogy a hosszú távú motorozást még élvezetesebbé
tegye. A TMAX DX 50 km/óra sebesség felett működik, és 2 km/órás lépésekben növelhető vagy csökkenthető a bal kormánykaron lévő kapcsoló egyszerű megnyomásával, vagy a kapcsoló folyamatos nyomva tartásával. A motorosok egyszerűen megszakíthatják a sebességtartást úgy, hogy fékeznek, vagy elforgatják a gázkart a zárt pozícióból, a „resume” gomb pedig visszaállítja a rendszert a legutoljára használt sebességre.
Elektronikusan állítható szélvédő
A további kényelem érdekében a TMAX DX modell elektronikusan állítható szélvédővel rendelkezik, amely 135 milliméterrel emelhető vagy süllyeszthető a bal kormánykaron lévő kapcsoló segítségével. A különleges kialakítású szélvédő együttműködik a középső légbeömlővel, hogy csökkentse a vezetőre ható légnyomást és turbulenciát, ezáltal
sokkal nyugodtabb és kényelmesebb környezetet teremtve. A TMAX és TMAX SX modelleken a szélvédő manuálisan állítható a szélvédőállító csavarok cseréjével, és 55 mm-es függőleges állításra van lehetőség.


Fűtött markolatok és fűtött vezetőülés
A nagy sebességű, hosszú távú utakra képes TMAX komoly és élvezetes alternatívája az autónak és vonatnak. Az időjárástól független, még magasabb szintű kényelem érdekében a TMAX DX modell alapfelszereltségének része a markolatfűtés és az ülésfűtés. Az elektronikusan állítható szélvédővel, sebességtartó automatikával és D-MODE rendszerrel felszerelt TMAX DX az egyik legkényelmesebb, legstílusosabb és leghatékonyabb módja az ingázásnak, a túrázásnak és az örömmotorozásnak.
Állítható hátsó felfüggesztés
A TMAX DX új, lengőkaros hátsó felfüggesztése állítható előterhelést és csillapítást kínál, lehetővé téve a tulajdonos számára, hogy úgy állítsa be a rendszert, hogy az megfeleljen a különböző terheléseknek és körülményeknek. Ez az állítható és progresszív hátsó felfüggesztés kényelmes lassú és közepes sebességű motorozást biztosít – nagyobb sebességeknél pedig precíz úttartást -, így tökéletes motorozási
élményt nyújt.
TMAX tartozékok
Akárcsak a többi modellünkhöz, a TMAX-hoz is Yamaha eredeti sport és túra tartozékok széles választékát fejlesztettük ki, amely többek között praktikus és stílusos tartozékokat is tartalmaz. A TMAX tartozékokkal kapcsolatos részletesebb információk a robogó piacra kerülésekor válnak elérhetővé.
Színek
TMAX: Midnight Black, TMAX SX: Matt Silver, Liquid Darkness, TMAX DX: Phantom Blue, Liquid Darkness. A Yamaha kereskedők kínálatában    2017 márciusában jelenik meg az újdonság.

Szöveg és kép: Yamaha Motor Magyarország

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes