A Gran Turismo kifejezés a közepes méretű robogóknál is megjelent, hiszen kiváló kényelem és dinamikus teljesítmény jellemzi ezeket a járműveket. A BMW új termékkategóriát hozott létre a városi mobilitás területén 2011-ben a C 600 Sport és a C 650 GT bemutatásával, ezek a modellek a prémium maxi robogó szegmenshez tartoznak. Ezt követte a C 400 X, amely 2017 őszén jelent meg a dinamikusan fejlődő közép osztályban. Most a BMW C 400 GT-n a sor, hogy Gran Turismo változatával megvesse a lábát a bajor gyártó ezen a területen is.
Akár a városközpontba, akár az irodába, vagy kiruccanás a munka után vagy a hétvégén, az új C 400 GT a tökéletes partner, amelyen utassal is kényelmes lesz az utazás.
A C 400 GT-t egyhengeres motor hajtja, a teljesítménye 34 LE (25 kW), ami már ismerős lehet a C 400 X-ből. A CVT (Continuously Variable Transmission) sebességváltó és a torziósan merev hajtómű lengőkarként funkcionál az innovatív lengőkar csapágy kialakítással, ez minimális rezgést és maximális kényelmet garantál.
Az ASC (kipörgésgátló) fokozott biztonságot nyújt gyorsítás során, különösen csúszós útfelületeken jön jól ez az elektronikai segítség. Erős acél csőből készült a váz, elől teleszkóp villa, hátul két rugóstag csillapítja az út egyenetlenségeket.
A beállítások révén akár sportos, dinamikus motorozás sem kizárt. A megállásról elől dupla, hátul szimpla tárcsafék gondoskodik a széria tartozék ABS rendszerrel.
LED-es fényforrások világítanak a C 400 GT-n is. A multifunkcionális műszercsoport 6,5 hüvelykes színes kiegészítő TFT-vel informál. Ezen a felületen lehet megjeleníteni a telefon funkcióit, zenét hallgatni vagy a megjelenő nyilak segítségével navigálni menet közben.
Stílus szempontjából az új C 400 GT jól illik a BMW C családjába, elegáns és funkcionális. Elölről nézve az aerodinamikailag kialakított iker LED-es fényszórók vonzzák a tekintetet, ahogy az egyedi kialakítású nappali menetfényt adó száloptika formáját sem szabad figyelmen kívül hagyni.
Az első lábvédő és a plexi fokozott szél- és időjárás védelmet biztosít. A gondosan tervezett tárolási koncepcióba tartoznak a kesztyűtartók és az ülés alatt, belülről nyitható flexcase tároló, amely a sportos nagyobb testvérről már ismerős lehet a márka ismerőinek.
További kényelmi funkciókkal is szeretnék a vevőket megfogni, mint a kulcs nélküli indítás. A komfort növelése érdekében lábtartók helyett trepniket alkalmaztak az utasnál is. Az új C 400 GT alpesi fehér, metál fekete és szürke színben lesz kapható.
Szöveg: Buny
Kép: BMW