Egyedülálló, agresszív hangjával a megújult CBR 500 R megtartotta sportos kialakítását, sőt bizonyos stílus jegyeket az ezres nagyobb modelltől is átvett. A megjelenése vonalai, aerodinamikus idomai letisztultan jelennek meg. A folyadékhűtéses, két hengeres, nyolc szelepes motorral a gyorsulás és az elérhető sebesség még a 8600-as fordulatszámon érkező 48 lóerőhöz képest is meglepő.
A csúszó kuplunggal a visszaváltásoknál elkerülhető a hátsó kerék megcsúszása. Ez nem minden félliteres motorban széria tartozék.
Az új LCD kijelzős műszerfal jól néz ki, a sebesség fokozat kijelzés nagy szolgálatot tehet a rutintalanabb vezetőknek. Az új CBR különleges integrált elektronikai rendszerrel rendelkezik, például egy vészfékezés esetén azonnal bekapcsolja a vészvillogót, hogy a közlekedés többi résztvevője értesüljön a váratlan helyzetről. A rugózásnál könnyen kiválasztható a legjobb beállítás az autópálya, országút vagy városi közlekedés kihívásai számára.
Egy túra alkalmával ajánlatos néhány holmit magunkkal vinni, ezért a Hepco-Becker a típushoz igazított tartóval és a könnyű C-Bow sorozatba tartozó táskákat ajánlja a motor két oldalára. Esetleg mindez kiegészíthető egy tanktáskával, amihez Loc it tankgyűrűt kínálnak, és már csak a megfelelő táska kiválasztása van hátra.
Ha mindez nem elég, akkor az Alu- vagy Easyrack hátsó doboztartó felszerelésével lehetőség nyílik egy pillanat alatt felrakni a felső dobozt. A Sportrack pont a hátsó ülés helyére illeszkedik, hogy Lock it rendszerű táska csatlakozzon hozzá. A típusra a német gyártó kínálatából talán a legjobban a Royster Rearbag illik, ami megfelelő kapacitással rendelkezik, akár egy sisak befogadására is alkalmas, praktikus külső zsebekkel, vízzáró cipzárral rendelkezik.
A jobb stabilitás érdekében az oldalállvány alsó támasz felületének növelésére készült tartozékkal lazább talajon is biztonságos megállást biztosíthatunk.
Szöveg: Buny
Kép: Hepco-Becker