Fiatal, sportos és igényes motorosoknak szánja az APRILIA az SX és RX 125 modelleket. Az Aprilia újdonságai minőségi kialakítással, nagy teljesítményű motorral, és fejlett technológiával szállnak harcba a vevők kegyeiért. Olyan vásárlókra fókuszálnak, akik ki akarnak lépni a szürke tömegből már a motoros karrier kezdetén.
Az SX és az RX különböző megjelenése ellenére, a váz, a motor és a felfüggesztés elemei közösek, de más-más karaktereket jelenítenek meg a felhasználás jellege szerint.
A 17 hüvelykes sport abroncsokkal (100 / 80-17 ” és 130 / 70-17″) szerelt kerekek az SX-et lendületes és könnyű járművé teszik, ami nagyobb motorok vezetési élményét nyújtja anélkül, hogy túllépné a vezetői engedély kategória teljesítmény korlátját. Mindezt kiegészíti, az Aprilia motorok által inspirált terepjáró-formatervezés, ami új feltehetően egy új trend kezdete. A megújult formához fekete eloxált felni, küllős kerekek, fekete eloxált alumínium kormány és praktikus motorvédő jár alapfelszereltségként.
Az Aprilia RX tökéletes választás a terepmotorozás rajongói számára. A nagy, 21-es felni elől és a 18-as hátul (90/90 – 21”, 120/80 -18”), terep mintázatú abronccsal, nem hagy kétségeket az RX által kitűzött célok tekintetében: elegendő teljesítmény és tökéletes irányíthatóság bármilyen terepviszony mellett.
Az egyhengeres 125 cm3-es blokk az új Aprilia szíve és lelke. Egy modern, négyütemű motor, ami klasszikus példája a verseny technológia átültetésének az utcai változatba. Ezekkel a motorokkal az Aprilia megvalósította a teljesítmény csökkenése nélküli megfelelést a szigorú Euro 4 szabványnak. A könnyű, egyhengeres ragyogó gyorsulással, könnyedén adja le a maximális 14,96 lóerő (11 kW) teljesítményt 10700-as fordulatszámon.
A maximális forgatónyomaték értéke 11,3 Nm 8000-es fordulatnál. Az SX fogyasztása WMTC szerint 2,76 l/100 km, az RX 2,73 literrel is beéri ugyanezen a távon, a hét literes tank kapacitást nézve ezzel akár 250 km is megtehető.
A biztonság érdekében az SX és RX modellekre új blokkolásgátló fékrendszer került. Az Aprilia az első kerékre ható borulás elleni üzemmóddal rendelkező Bosch ABS rendszerrel garantált a pontosság és a teljes irányíthatóság a fékezés során. Az SX 300 mm-es első tárcsáját, dupla dugattyús úszó féknyereggel, a 220 mm-es hátsó, szintén úszó féknyereg segítségével fékezi a járművet. Az RX két hullámos tárcsájából, előre 260 mm-es, hátra 220 mm-es került. A tartós, dupla bölcsővázhoz túlméretezett 41 mm-es fordított teleszkóp villát illesztettek, ami 240 mm-es mozgásra képes.
Hosszú acél lengőkar optimalizálja a hátsó tapadást, 220 mm-es rugózással. Mindennapi használatra alkalmas, sokoldalú és praktikus motorkerékpárok napjainkban elengedhetetlen tartozéka a kompakt, modern és könnyen olvasható digitális műszerfal. Az általános funkciókon kívül utazási napló, a maximális sebesség megtekintésének lehetősége, valamint két napi számláló mutatja a megtett távolságot.
Az Aprilia SX 125 Red Raceway (piros) és Silver Speedway (ezüst) tónussal, új grafikával hódít, míg az RX 125 Red Raceway (piros) színben kelleti magát.
Szöveg: Buny
Kép: Aprilia