Honda SH150 – 2020

Az SH150i-t egy cseppet sem volt egyszerű feladat jobbá tenni – nem véletlenül Európa egyik kedvenc robogója. Persze a Honda mérnökei ezúttal is sikerrel vették a kihívást és számos olyan ötlettel rukkoltak elő, ami nagyobb teljesítményt és nyomatékot eredményezett, s még magasabb technikai szintre emelte a modellt. Az új, négyszelepes, “eSP+” erőforrás például komoly előrelépést jelent, különösképp, hogy károsanyag-kibocsátása az Euro 5-ös előírásoknak is megfelel.

Stílus és felszereltség
Kifinomult és határozott – talán e két szóval érzékeltethető leginkább, milyen is lett a prémium robogók között számon tartott SH150i új idomzata.

2020 HONDA SH150i

Egyedülálló kisugárzása például a LED, osztott fényszóróval és fentre helyezett irányjelzőkkel jellegzetesebbé varázsolt fejidomnak köszönhető, de sokat nyomnak a latban a precízen kidolgozott részletek is.
Még mindig vérbeli SH, így az elegáns, extravagáns megjelenéshez kimagasló használati érték társul. Az SH150i-re jellemző kompakt építésmód, alacsony padló és felegyenesedett üléspozíció elképesztően megkönnyíti a hétköznapi használatot, utóbbi például lehetővé teszi, hogy a pilóta messze maga előtt belássa a forgalmat.

2020 HONDA SH150i

Ugyancsak a típus kiválóságáról árulkodik, hogy az ülés alatt hatalmas, 10 helyett immáron 18 literes, 12V-os elektromos aljzattal ellátott tárolórekesz bújik meg, ami akár egy teljes értékű bukósisak befogadására is alkalmas.
A gondosan formázott, ámde sík ülőlappal büszkélkedő nyereg nagy helyet és kényelmes utazást szavatol, miként az alacsony padló és a kis ülésmagasság is nagyban hozzájárul a gondtalan motorozásokhoz. Mivel sokan utaznak párban, az SH150i nyerge két személy számára is bőséges helyet kínál, a felhajtható, alumíniumból készülő hátsó lábtartó pedig mindig, az erős fékezéseknél is stabil platformként szolgál az utasnak.

2020 HONDA SH150i


A harmónia legyében a LED hátsó lámpa is krómozott keretet kapott, a vadonatúj LCD-műszeregység sebesség- és fordulatszámmérője körül pedig minden ellenőrzőlámpa szépen elfér, így az ABS, az Alapjárat-leállító Rendszer, a HSTC és a Smart Key visszajelzője is. A különféle beállításokon a bal oldali markolat mellett elhelyezett A és B gombbal változtathat a vezető.
Az SH150i Smart Key névre keresztelt, rádióhullámokat kibocsátó kulcsa jelet küld a robogó vezérlésének a pilóta zsebéből, nem kell tehát a kulcsnyílásba helyezni ahhoz, beindítható legyen a motor vagy kinyitható az ülés alatti tárolórekesz és az üzemanyagbetöltő-nyílás. A Smart Key szükség esetén kikapcsolható, illetve arra is képes, hogy egy pillanatra „megvillantsa” az irányjelzőket, ha érzékeli a kulcs jelenlétét.

2020 HONDA SH150i


Ha hatótávolságon belül van, a motorra szerelt gyújtáskapcsoló elfordíthatóvá válik, s megnyomásával ráadható a gyújtás, oldható a kormányzár, illetve nyitható az üzemanyagbetöltő-nyílás és az ülés alatti tárolórekesz. Ha a gyújtáskapcsoló válaszjelet kap a Smart Key-től vagy megnyomja a pilóta, kéken világítani kezd.

Erőforrás
Az SH150i új, 156,9 cm3-es, folyadékhűtésű, négyszelepes eSP+ (ti. enhanced Smart Power, nyers fordításban: fokozott okosteljesítmény) erőforrása dinamikusabb gyorsulást és nagyobb végsebességet szavatol, ugyanakkor működése gazdaságosabb a kétszelepes motorkonstrukciónál.
A – 8500-as percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező – csúcsteljesítmény 16,9 LE (korábban 14,8 LE/8250 f./perc), a 14,2 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték (korábban 13,9 Nm) pedig immáron nem 6500-nál, hanem 7000-es percenkénti főtengelyfordulatnál aknázható ki.

2020 HONDA SH150i

Persze a száraz adatoknál sokkal többet mondanak a nyomatékgrafikonok – az új motor lenyűgöző erőnlétről tesz tanúbizonyságot a 4000 és 10 000 f./perc közötti fordulatszám-tartományban.
A SH150i eddig sem volt nagy étvágyú, de most még takarékosabb lett. A WMTC szabvány szerint mért üzemanyag-fogyasztás eddig 2,3 l/100 km volt, az új modellnél viszont már csak 2,2 l/100 km, s ezt az Alapjárat-leállító Rendszer (start&stop) aktiválása nélkül mérték a szakemberek.* Legalább ennyire fontos, hogy az új hajtómű károsanyag-kibocsátása megfelel az Euro 5-ös norma előírásainak, ami annyit tesz, hogy a kipufogógáz szén-monoxid-, nitrogén-oxid- és szénhidrogén-tartalma is jelentősen visszaesett.

2020 HONDA SH150i

Az SH150i ultramodern műszakiságáról árulkodik, hogy a hátsó kerék kipörgését meggátoló Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) szériafelszereltségként jár a modellhez. Ez a szabadon kikapcsolható, rendkívül kifinomultan működő rendszer főként vizes, csúszós úton fokozza a menetbiztonságot és a pilóta magabiztosságát, beavatkozásáról egy műszerfalon elhelyezett visszajelző lámpa tájékoztatja a vezetőt.
A nagyobb átmérőjű furattal (58 mm helyett 60 mm) és a rövidebb lökettel (57,9 helyett 55,5 mm) sikerült kellő méretű helyet kialakítani a négy szelepnek, nem mellesleg a sűrítési viszony is nőtt, méghozzá 10,6:1-ről 12,0:1-re. Az sem mellékes, hogy a kompakt erőforrás a tömeg-középpontosítás mintapéldánya. A hűtőradiátor például nem a motor elejére került, hanem magába az erőforrásba, méghozzá sokkal egyszerűbb, könnyebb formában. Kisebb és könnyebb a radiátorhoz társított ultrakompakt hűtőventilátor is.

2020 HONDA SH150i


A belső súrlódás mérséklésére irányuló műszaki megoldások számos ponton felfedezhetőek, az öntöttvas hengerpersely külső felületének apró barázdái például megakadályozzák a furat bármilyen deformációját, ezáltal kisebb az olajfogyasztás, hatékonyabb a hűtés és minimális a súrlódást. Az erőátviteli rendszerben három speciális főcsapágy gondoskodik az alacsony gördülési ellenállásáról, ezeket a terhelés lehető legpontosabb meghatározásával tervezték meg.

2020 HONDA SH150i


A kedvező fogyasztási értékek elérésében az Alapjárat-leállító Rendszernek (start&stop) is jelentős szerepe van. A rendszert a jobb oldali markolatnál elhelyezett gombbal aktiválhatja a pilóta. Ha bekapcsolja, három másodperces alapjárati üzemet követően automatikusan leáll a motor, s akkor indul újra, ha a vezető elfordítja a gázmarkolatot.
Az – önműködő dekompresszorral kiegészített – rendszer hihetetlenül kifinomultan működik, indításkor ugyanis nem gátolja a kompresszió a főtengely megforgatását, leállításkor pedig mindig a szívási ütem előtti pozícióban áll meg a dugattyú.

2020 HONDA SH150i

A modern technikai megoldások közé tartozik a kettős funkciójú, szénkefe nélküli ACG generátor, ami az indítómotor feladatait is ellátja.
Váz és futómű
Az SH150i áttervezésekor két cél lebegett a Honda mérnökeinek szeme előtt: nagyobb tárolókapacitás és jobb menetkomfort. Az új, nagy szakítószilárdságú, alul elvezetett acélcső váz révén a 7 literes üzemanyagtartály az utasülés alól padló, illetve a pilóta lába alá költözhetett, azáltal alacsonyabbra került a súlypont és 10 literrel gyarapodhatott a tárolórekesz befogadóképessége. Nőtt tengelytáv is (+13 mm-rel, 1353 mm-re), a 26º-os villaszög és a 85 mm-es utánfutás viszont nem változott, ahogy az ülésmagasság is maradt 799 mm. A motor nedvestömegét 400 g-mal sikerült visszafogni, így már csak 134,1 kg-mal mérlegel az SH150i.

2020 HONDA SH150i


A jobb menetkomfort érdekében a motorfüggesztő és a hátsó lengőkar szögét optimalizálták, ezáltal kevésbé hatnak az elfordulás közben jelentkező erők a motorfüggesztő konzolra, egyszersmind hatékonyabb a csillapítás és könnyebb az irányítás.
A kis tömegű, 16″-os, öntött alumíniumfelni-garnitúra mindig is a könnyű kezelhetőség, a precíz kanyarvétel és a biztos egyenesfutás záloga volt, függetlenül attól, hogy milyen minőségű útburkolaton haladt a pilóta. A tapadásról 100/80-16, illetve 120/80-16 méretű, belső nélküli Michelin City Grip abroncsok gondoskodnak.
A hátsó rugóstagok előfeszítése öt lépésben állítható, rugóútjuk 83 mm, elöl pedig 33 mm-es csúszószár-átmérőjű, 89 mm-es rugóúttal felvértezett teleszkópok felelnek a kiváló menetkomfortért.

2020 HONDA SH150i

Komoly fegyvertény, hogy a fékrendszer 240 mm-es, elöl három-, hátul egydugattyús nyereggel társított tárcsákra épül, a blokkolásgátló (ABS) pedig az alapfelszereltség része.
A 2020-as SH150i-t az alábbi színekben – országonként eltérhet – rendelhetik meg a vásárlók: fekete (Pearl Nightstar Black), fehér (Pearl Cool White), metál szürke (Timeless Gray Metallic), vörös (Pearl Splendor Red).

Kiegészítők
A hagyományos túradoboz mellett áttervezett szélvédőplexit és kézvédőket is kínál a Honda, hogy még jobb lehessen az SH150i időjárás-védelme. A Smart Key intelligens kulccsal nyitható-zárható Smart túradoboz szintén fellelhető az opciós listán.

Szöveg és kép: Honda

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes