Honda CB650R – 2021

Egyértelmű, hogy a modellfrissítés legfontosabb eleme a fordított, szeparált funkciójú, nagy dugattyús Showa villa (Showa SFF-BP, melynek beépítésével még kezesebb, könnyebben irányítható lett a motor.  Noha jelentősen csökkent a CB károsanyag-kibocsátása, és teljesíti az Euro5-ös környezetvédelmi norma előírásait, az erőforrás csúcsteljesítménye mit sem változott. További fontos újdonság, hogy a nyeregtől távolabb került a kormány, könnyebben leolvasható az átdolgozott LCD-műszeregység, USB-C aljzatot tettek az ülés alá, a csinosabb oldalidom, valamint sárvédő pedig már csak hab a tortán.

A CB650R acélból készülő, gyémánt alakú hídváza elliptikus oldalelemekből épül fel, a váz anyagtulajdonságai pedig részegységenként eltérőek. Míg a váznyak környékén kifejezetten merev a szerkezet, az oldalelemek valamelyest rugalmasak, ezáltal egyszerre garantált a kiváló útfekvés, a precíz irányíthatóság és a közvetlen visszajelzés.

2021 HONDA CB650R

A villaszög 25.5°, az utánfutás 101 mm, és jól eltalált a tengelytáv is: 1450 mm, míg a saját tömeg 202,5 kg. Kétségtelen, hogy a 41 mm-es csúszószár-átmérőjű Showa SFF-BP fordított villa jelenti a legfontosabb újítást a modellen. Már csak azért is különleges a nagy dugattyús teleszkóppár, mert a szerényebb tömeget, a hatékonyabb működést, a kiváló menetkomfortot és a sokoldalúságot szem előtt tartva a fejlesztők megosztották a feladatokat: az egyik teleszkóp felel a rugózásért, a másik pedig a csillapításért. Hátul 7 fokozatban szabályozható előfeszítésű, egycsöves központi rugóstagot találunk – ez nyomásos öntéssel készült és stíluselemnek is kiváló, alumínium lengővillához kapcsolódik.

2021 HONDA CB650R

A fékrendszer szintén a legmagasabb színvonalat képviseli, tudniillik elöl négydugattyús, radiálisan rögzített nyergek és 310 mm-es, hullámos peremű, úszóágyazású tárcsák dolgoznak, miközben hátul egydugattyús nyerget és 240 mm-es tárcsát találunk. A kétcsatornás blokkolásgátló természetesen az alapfelszereltség része, akárcsak az öntött alumíniumfelni-garnitúra, amit 120/70 ZR17, illetve 180/55 ZR17 méretű abroncsokkal szereltek fel a hondások.
Feszesre húzott öltözékben, agresszív tekintettel lép ringbe a Neo Sports Café stílus legújabb képviselője, a 2021-es CB650R. Letisztult, trapézszerű körvonalát semmi nem töri meg, a hátra húzott fényszóró és a rövid faridom észrevétlenül simul a minimalista formatervbe.

2021 HONDA CB650R

A gyújtáskapcsolót is magában foglaló, hosszúkás tank a Neo Sports Café család egyik legfőbb dizájneleme, lágy vonalai kiemelik a fémfelületeket és koronaként szaladnak körbe a négyhengeres erőforrás felett.   Vadonatúj, kisebb oldalidomai révén még letisztultabbá vált a minimalista formatervű CB, s ezt erősíti az új hátsó sárvédő is, ami – műanyag helyett – immáron acélból készül. A 2021-es CB650R az alábbi színekben lesz elérhető: Pearl Smoky Gray (szürke), Mat Gunpowder Black Metallic (metálfekete), Candy Chromosphere Red (piros), Mat Jeans Blue Metallic (metálkék). Bővült a felszereltség is, nevezetesen a – 810 mm magasan fekvő – nyereg alá beépített USB-C aljzattal, amiről egyszerűen és gyorsan feltölthetjük elektromos készülékeinket.

2021 HONDA CB650R

Természetesen a Neo Sports Café formaterv egyik kulcseleme, a kerek LED-fényszóró is visszaköszön a motoron. Más hasonlóságot is felfedezhetünk a modellcsalád többi tagjával, például az LCD-műszeregység a CB1000R-ről lehet ismerős. Ezen – az alapvető adatok mellett – helyet kapott a váltófokozat-visszajelző, a felváltás esedékességére figyelmeztető lámpa, sőt a korábban elért, legmagasabb fordulatszámot mutató jelzés is. További újítás, hogy változott a kijelző dőlésszöge és a számok, betűk mérete, ezáltal még könnyebben leolvashatóak az értékek.
Nem mellékes, hogy nőtt a kormányelfordítási szög, mégpedig 32-ről 35 fokra. Ezáltal még könnyebben kivitelezhetőek az alacsony sebességű manőverek, mint például az egy íven megfordulás.

2021 HONDA CB650R

Valerio Aiello, a Honda római Kutatás+Fejlesztés központjának vezető formatervezője mesélt a Neo Sports Café család történetéről: 
„Nem titok, hogy a 2015-ös EICMA-n leleplezett CB4 Concept volt a kiindulási alap, és ennek szellemében látott napvilágot a Honda Neo Sport Café családja. A CB família tagjai tulajdonképpen az egykori legendás café racerek leszármazottai, mégpedig újragondolt, modern köntösben. 
Ezek nem egyszerűen retró motorok, sokkal inkább neoklasszikusok, azaz a régies formatervet ötvözik napjaink legfejlettebb műszaki megoldásaival. 
Eltökélt célunk volt, hogy merőben új stílusú modell szülessen, ami könnyen megkülönböztethető a „café racer”-ektől, csakúgy, mint napjaink csupasz „streetfighter”-eitől. Azt hiszem, a végeredmény is ezt tükrözi, hiszen egyik vetélytárs sem hasonlít a Neo Sports Café család tagjaira, ráadásul így a CB-k ezer közül is azonnal felismerhetőek. Jóllehet, számos vetélytárs akad a piacon klasszikus vagy modern köntösbe csomagolva, de úgy vélem, hogy nincs még egy olyan kétkerekű, mely formavilágában mindkét stílus ilyen markánsan felfedezhető.

2021 HONDA CB650R


Tagadhatatlan, hogy a CB4 prototípus fejlesztése során rengeteg inspirációt merítettem a klasszikus motorkerékpárok megjelenéséből, részleteiből. Mindig is tetszett a koros gépek technikája, ezért a Neo Sports Café tervezésénél az egyik kulcsfontosságú fogalom a „Mechanical Art” volt. 
Ez röviden annyit tesz, hogy – a márka hagyományait követve – mutassuk meg bátran, milyen szép is lehet egy-egy alkatrész, ami egyébként nem dizájnelemként került a motorra. Talán az átlátszó hátlapú karórákat tudnám példaként felhozni, hiszen egyértelmű, hogy van valami varázslatos a sok-sok mozgó alkatrész látványában.” 

A Honda fejlesztői a legsportosabb, legszórakoztatóbb középkategóriás, négyhengeres motorkerékpár megalkotását tűzték ki célul, így született meg a 649 köbcentis, DOHC-vezérlésű, 16 szelepes erőforrás, amely a teljes fordulatszám-tartományban egyenletesen húz.

2021 HONDA CB650R

Csúcsteljesítménye 70 kW, azaz 95,2 LE (12 000 f./percnél), míg – 8 500 f./percnél jelentkező – legnagyobb forgatónyomatéka 63 Nm. Hogy az A2-es jogosítvánnyal rendelkezők is megízlelhessék a CBR650R nyújtotta élményt, a modellt 35 kW-os változatban is forgalmazza a Honda. A fejlesztés során több ponton módosították az erőforrást és a hozzá kapcsolódó alkatrészeket, hogy a károsanyag-kibocsátás megfeleljen az Euro5 előírásainak. Például átdolgozott vezérlőelektronika (ECU), a szívószelep nyitási idejét módosító, eltérő profilú vezérműtengely, új leömlőcső, katalizátor és kipufogódob került a motorra, nem beszélve a hatékonyabb irídium gyújtógyertyákról és az új főtengelyhelyzet-jeladóról. Egyéb innovatív megoldásokat is felfedezhetünk, ilyen például a közvetlen, himba nélküli szelepmozgatás, amely kisebb hengerfej alkalmazását tette lehetővé, miközben a furatátmérő 67, a löket 46 mm, a sűrítési viszony pedig 11,6:1, csakúgy, mint az elődmodellnél.

2021 HONDA CB650R

Említést érdemel még, hogy az üzemanyagtartály két oldalán megfigyelhető légbeömlők nagy mennyiségű levegőt képesek az égéstérbe juttatni, ráadásul jellegzetes szívózajjal teszik különlegesebbé a CB hangját. Az aszimmetrikus dugattyúszoknyák a lehető legkisebb felületen érintkeznek a hengerfallal, ezáltal kisebb a súrlódás és halkabb az erőforrás. A hüvelyek külső felületén kialakított bordázat hatékony hőelvezetést biztosít, ugyanakkor gátolja a hüvely deformálódását – alkalmazásával az olajfogyasztás és a súrlódás is csökken. Ez utóbbi miatt hajtják a vezérműtengelyeket vanádiumbevonatú csapokkal gyártott láncok, melyek nem mellesleg csendes működésűek, még kifinomultabbá téve a járáskultúrát. A hűtőfolyadék keringtetését az erőforráson belül oldották meg a szakemberek, nincsenek tehát kívül elhelyezett csövek, azaz semmi nem töri meg az elegáns hajtómű formai egységét. Maga az erőforrás – teljesítményéhez viszonyítva – rendkívül kis méretű, a harminc fokban előredöntött hengersor, az önindító, a hatfokozatú váltó és a tengelykapcsoló egyedülállóan kompakt egységet alkot. A – 2019-től szériatartozékként kínált – kuplungasszisztens és a nyomatékhatároló megkönnyíti a fel- és visszakapcsolásokat, egyúttal megakadályozza, hogy a hátsó kerék blokkoljon erős fékezésnél és gyors visszakapcsolásnál.

2021 HONDA CB650R

Roppant hasznos a Honda által fejlesztett, szabadon kikapcsolható kipörgésgátló (Honda Selectable Torque Control – HSTC) is, hiszen minden helyzetben, például csúszós útfelületen gyorsítva is biztos tapadást garantál. A modern műszaki megoldások eredményeként az erőforrás fogyasztása csupán 4,9 l/100 km (WMTC szabvány szerint), tehát – a 15,4 literes üzemanyagtartályt figyelembe véve – 300 kilométernél is nagyobb hatótávolsággal büszkélkedhet a típus. A CB650R-hez Eredeti Honda Kiegészítők széles választékát kínálja a gyártó, közöttük az alábbi termékekkel: Alumínium stíluselemek a Neo Sports Café stílusában (első sárvédőtartó-konzol, árnyékoló a műszeregységhez, oldalelemek, üléstakaró-idom), alsó motorburkolat, kerékmatrica-szett, tank- és nyeregtáska (a CB1000R stílusában), gyorsváltó, szélvédő, tankmatrica, 12 V-os elektromos aljzat, markolatfűtés, tankpad.

Szöveg és kép: Honda

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes