Aprilia Tuareg 660

A 660-as sorozat egy új korszak kezdetét jelenti az Aprilia számára. Az egyik oldalon a könnyű és nagy teljesítményű, prémium technológiával készülő modellek sorakoznak, míg a másik oldalon egy olyan középosztályba tartozó motor került, amivel egy könnyed kiruccanás, vagy terepes csapatás sem lehetetlen. A nagy népszerűségnek örvendő RS 660 és Tuono 660 mellett egy igazi terepmotor kapott helyet. Az Aprilia által 1985-ben bevezetett Tuareg nevet viseli, ami egyértelművé teszi, miről is szól valójában ez a motorkerékpár.

A Tuareg 660 tervezése a PADC (Piaggio Advanced Design Center) kaliforniai Pasadenában végzett munkájának az eredménye. A tervezők Miguel Galluzzi vezetésével rendkívül jellegzetes stílust képzeltek el. Ihletet merítettek a kalandtevékenységekben használt technikai cikkekből, olyan rendkívül funkcionális tárgyakból, amelyek a technikai elemet teszik szépségük forrásává.

Aprilia Tuareg 660

Ugyanígy az Aprilia Tuareg 660 dizájnja egy olyan jármű gondolatát közvetíti, amely készen áll minden igény kielégítésére, amelyet a funkcionalitásra való állandó összpontosítással fejlesztettek ki. Az Indaco Tagelmust verzió grafikája és logója viszont egyértelmű tisztelgés az 1988-as Tuareg 600 Wind előtt. Egy rendkívül egyedi és innovatív megoldást választottak a felső burkolathoz, amely csak egy széles plexiből áll. Ez az elegánsan kifinomult tartó, amely üvegszállal dúsított speciális technopolimerből készül, egyben a műszercsoport tartószerkezeteként is szolgál. Ugyanilyen megfontolásból az ülés alatt nincsenek klasszikus oldalsó panelek.

Aprilia Tuareg 660

Helyükre két olyan elem került, amelyek az oldalsó táskák (tartozékként külön kapható) felszerelésekor eltávolíthatók, így közelebb kerülnek a poggyászok a jármű vázához. A teljes LED-es világítási rendszer magában foglalja az új, kompakt fényszóróegységet, amelynek kerületén található a nappali menetfény. Ebben a kategóriában a Tuareg 660 először vezeti be a kettős burkolat koncepcióját, amely aerodinamikai kiegészítésként működik, és amelyet már sikeresen alkalmaznak az RS 660-on és a Tuono 660-on.

Aprilia Tuareg 660


Az ergonómia meghatározása volt az egyik legösszetettebb fejlesztési kihívás, tekintettel a Tuareg 660 elsődleges céljára, hogy a lehető legjobb kombinációt képviselje az egyhengeres enduro világ és a kalandmotorok világát. A soros, kéthengeres motor lehetővé tette a tervezők számára, hogy megtartsák a nyereg visszafogott magasságát, így alacsonyabb vezetők is könnyedén elérhetik a talajt lábukkal.

Aprilia Tuareg 660

Annak érdekében, hogy a hátsó kerék nagy mozgását biztosítani tudják, a segédvázat amennyire csak lehetett leengedték, ez lehetővé tette egy karcsú, de jól hozzáférhető farokidom kialakítását. Ugyanilyen nagy figyelmet fordítottak a méretekre a rendkívül kompakt és karcsú kerékpár elérése érdekében, különösen azon a területen, ahol a motoros lábai érintkeznek a 18 literes üzemanyagtartállyal, ami bámulatos, 450 km-es hatótávolságot biztosít.

Aprilia Tuareg 660

A vezetőnek még élvezetesebbé teszi az utazást, hogy a lábak csak enyhén hajlítottak, a hát pedig egyenes. A széles és magas kúpos alumínium kormánnyal az Aprilia-ra jellemző, nagyszerű kezelhetőséget nyújtja. Az utasülés hosszú és kényelmes részével és a két beépített fogantyúval akár hosszabb útra is alkalmas két személlyel. A kormány magas pozíciója lehetővé teszi az enyhén előre dőlt testhelyzetet menet közben. Az egyes alkatrészek súlyának korlátozása révén a menetkész tömeg mindössze 204 kg-ra csökkent.

Aprilia Tuareg 660


A váz nagy szilárdságú acélcsövekből és öntött elemekből áll, a segédváz hegesztett kivitelben kapcsolódik a vázhoz, ezért akár 210 kg-os terhelést képes elvinni. A szerkezeti szilárdságot a motor hat rögzítési pontja tovább erősíti. A blokk helyzete az utcai kerékpárokhoz képest körülbelül 10°-kal hátrafelé el lett forgatva, így egyenesebben állnak a hengerek. A hátsó alumínium lengőkarok hosszúak a maximális tapadás érdekében, és ehhez kapcsolódik a progresszív lengéscsillapító.

Aprilia Tuareg 660

A 240 mm-es rugóúttal rendelkező Kayaba csillapítás állítható hidraulikus csillapítással, valamint rugó előfeszítéssel rendelkezik, amit mechanikusan lehet állítani. Az üzemanyagtartály egy másik elem, amely egyértelműen tükrözi a Tuareg 660 felhasználásának egyértelműségét. Nagy űrtartalma ellenére rendkívül karcsú azon a területen, ahol a motoros lábai érintkeznek vele. Kialakítása lehetővé teszi, hogy az üzemanyag a motor súlypontja közelében maradjon anélkül, hogy bármilyen hatással lenne a menetdinamikára, a térfogatváltozásra vagy a tartályon belüli helyzetének megváltozására.

Aprilia Tuareg 660

A tömlő nélküli alumínium keréktárcsák a Tuareg 660 egyértelmű terepes hivatását jelzik: az első felni 2,5 x 21”; a hátsó felni 4,5 x 18 hüvelykes. Mindkettőn Pirelli Scorpion Rally STR abroncsok vannak, 90/90, illetve 150/70 méretben. A Brembo fékrendszert dupla 300 mm-es tárcsa és kétdugattyús féknyereg jellemzi elöl, és egy 260 mm-es tárcsa és úszóágyazású, egydugattyús féknyereg hátul.

Aprilia Tuareg 660


A Tuareg 660 APRC csomagja a következőket tartalmazza:
– ATC: Aprilia Traction Control, 4 fokozatban állítható vagy kikapcsolható kipörgésgátló.
– ACC: Aprilia Cruise Control, sebességtartó automatika.
– AEB: Aprilia motorfék vezérlésére szolgáló rendszere a fojtószelep zárásánál három fokozatban állítható.
– AEM: Aprilia Engine Map, három különböző séma áll rendelkezésre a motor karakterének teljesítmény leadási módjához, de nem változtatja meg a maximálisan leadott teljesítményt.

Aprilia Tuareg 660


Az 5 hüvelykes, színes digitális TFT műszercsoport a különböző paraméterek tökéletes megjelenítését biztosítja, és szürkületérzékelővel rendelkezik, amely a környezeti fényviszonyoknak megfelelően állítja a fényerőt. A tartozékok listája tartalmazza az Aprilia MIA-t, az Aprilia multimédiás platformot, amellyel az okostelefon a motorhoz csatlakoztatható, tovább bővítve a műszercsoport funkcióit.

Aprilia Tuareg 660

Az Aprilia MIA rendszer olyan csatlakozási protokollt biztosít, amely minimálisra csökkenti az okostelefon akkumulátorának fogyasztását, és magában foglalja az infotainment rendszert a hangasszisztens, a telefonhívások és a zene kezeléséhez a kormány kapcsolókkal, valamint a műholdas navigációs funkciót, az útvonalterv megtekintésével közvetlenül a műszerfalon.

Aprilia Tuareg 660


Az ultramodern 660-as blokk az 1100 köbcentiméteres V4 első hengereit felhasznált koncepció alapján készült, az Euro 5 szabvány kibocsátási értékeinek megfelelve. Az előre néző henger kialakítással a jobb hőelvezetésnek köszönhetően kényelmes a motoros számára. Ezen túlmenően a burkolat duplafalú kialakításának köszönhetően, -amely az összes Aprilia 660 modellre jellemző- felgyorsítsa a rajta átáramló levegőt. Az új hengerfej, az égéstér, a csatornák, a hengerek és a dugattyúk az Aprilia ultraerős motorjából a V4-ből származnak.

Aprilia Tuareg 660

A furat 81 mm, a lökethossz 63,9 mm. Természetesen a motor alkatrészeit, beleértve az öntvényeket is, kifejezetten a 660-as blokkhoz tervezték és fejlesztették. A teljesítmény és a könnyű súly mellett további tervezési cél volt a V-motor karakterének és agresszivitásának megtartása. Ennek érdekében 270°-ban elhelyezett forgattyús csapokkal történő gyújtással, ami lehetővé teszi az egyszerű kiegyensúlyozást egyetlen ellentengely használatával.

Aprilia Tuareg 660

A hengerenkénti 4 szelepes, oldalt vezetett vezérműlánc által meghajtott két felső vezérműtengelyek működését optimalizálták, hogy alacsonyabb fordulatszámon növeljék a nyomatékot. Ez volt a cél a szívórendszer kialakítása során is, hosszabb csatornákkal és új szűrőházzal. Végül, de nem utolsósorban az új kipufogórendszer elrendezése optimalizálja a motor teljesítményét alacsony és közepes fordulatszámon.

Aprilia Tuareg 660

Az RS 660-hoz és a Tuono 660-hoz hasonlóan a nedves kuplung egy mechanikus rásegítéssel rendelkezik, így rendkívül lágyan kezelhető anélkül, hogy hátrányosan befolyásolná a teljesítményt. Az így elért maximális teljesítmény 80 LE 9250 ford./percnél; a 70 Nm-es maximális nyomaték lényegesen alacsonyabb fordulatszámon 6500 ford./percnél rendelkezésre áll, és 75%-a már 3000-es fordulatszámtól elérhető, ami 85%-ra ugrik, ha eléri a 4500-as fordulatot. A befecskendező rendszer egy pár 48 mm átmérőjű fojtószelepet, különböző hosszúságú szívócsatornákkal, hogy optimalizálja az elosztást nagy és közepes sebességeknél.

Aprilia Tuareg 660

Az Aprilia Tuareg 660 35 kW teljesítménnyel is elérhető, de az összes többi műszaki jellemző változatlan ebben az esetben.
Az Aprilia volt az első, aki szakított a hagyományos színsémákkal, és már a ’90-es években fantasztikus, élvonalbeli színsémákat alkalmazott motorjain. Ennek a hagyománynak a jegyében az Aprilia Tuareg 660 is kapható Acid Gold változatban. Emellett vörös, fekete és piros fényezéssel is elérhető, amelyek az Aprilia sportörökségének részét képezik. A harmadik grafikát Indaco Tagelmustnak hívják, ez a legikonikusabb, amelyet kifejezetten az 1988-as Tuareg Wind 600 színvilága ihletett.

Aprilia Tuareg 660


Az Aprilia tartozékok széles választékát fejlesztette ki a Tuareg 660-hoz a teljesítmény, a kényelem és a funkcionalitás javítása érdekében. Alumínium oldaldobozok porfestettek, maximális védelmet és tartósságot biztosítanak. Egy kulcsos rögzítés, néhány másodperc alatt könnyen eltávolíthatók. Belső táskák is kaphatók hozzá. Egy 33 literes alumínium felső doboz elfér benne az Aprilia Multiroad sisak és egyéb tárgyak. Hermetikus zárással rendelkezik a zsanéroknál is. Könnyen fel- és levehető. Belső táska is rendelhető hozzá. Bukócső porszórt acélcsőből, védi a motort és a műanyag elemeket, további lámpák rögzítéséhez megfelelő előkészítéssel. Kiegészítő LED lámpák, alumínium házzal.

Aprilia Tuareg 660

Működtetésük az eredeti kormányon található elektromos kapcsolóval történik. Közép állvány kataforézissel kezelt és porszórt acélból, hogy ellenálljon az időjárásnak, és megkönnyítse a karbantartást. Láncvezető a terephasználathoz, hogy mindig biztosítsa a megfelelő láncfeszítést és húzást, még extrém körülmények között is. Túra szélvédő, ami nagyobb védelmet biztosít a motoros számára 4 mm vastag plexiből. Komfort ülés a kényelem növelése érdekében a memóriahabos speciális betétnek köszönhetően.

Aprilia Tuareg 660

Három különböző magasságban kapható eredetivel megegyező, 2 cm-rel magasabb és 2 cm-rel alacsonyabb kivitelben. Gyorsváltó a tengelykapcsoló használata nélküli váltáshoz. Elektronikus lopásgátló rendszer távirányítóval, saját tápellátású, minimális energiaigénnyel.

Szöveg: Buny

Kép: Aprilia

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes