A Kawasaki nagy teljesítményű gépet mutatott be a híres Ninja sorozatban, az újdonság neve Ninja ZX-4R. Az újonnan tervezett motort a Szupersport termékcsalád tagjának szánják, ahogyan két másik változatát is. A Ninja ZX-4R SE és Ninja ZX-4RR típus azonosítóval jelölt modellek további gyári kiegészítőkkel felszerelve érkeznek 2023 őszére az európai kereskedésekbe.
A piaconként eltérő specifikációkkal rendelkező motor legerősebb verziója 80 lóerő teljesítményt ad le egy könnyű, kompakt Ninja ZX-25R alapú vázban. A Ninja ZX lesz az egyetlen szupersport modell a 400 köbcentis géposztályban soros, négyhengeres motorral, miközben hozza a Ninja ZX családtól elvárt agresszív megjelenést és prémium felszereltséget.
Ennek a lenyűgöző gépnek a középpontjában egy új fejlesztésű, 399 köbcentis, folyadékhűtéses, soros, négy hengeres DOHC vezérlésű motor áll. A Kawasaki legendás Ninja ZX sorozatú motorjainak alapjaira támaszkodva, az újdonság 57 kW (77 LE) maximális teljesítményt képes leadni a fékpadon, Ram Air rendszerrel menet közben 59 kW-ra (80 LE) növekszik ez az érték . A motort úgy hangolták, hogy alacsony és közepes fordulatszám tartományban elegendő nyomatékot biztosítson a napi használat során, de a pályán se veszítsen az erőből, ha magas fordulaton üzemel a motor. A Kawasaki Ram Air rendszere növeli a töltési hatékonyságot a légszűrőházon keresztül, és magas fordulaton, 15 000 ford./perc felett olyan lélegzetelállító kipufogóhangot ad, amelyet csak egy Kawasaki nagy teljesítményű, soros, négy hengeres motorja képes magából kiadni.
A váz kiváló kezelhetőséget biztosít, és a Ninja ZX-10RR Szuperbike világbajnok motorjának alvázelemei és tervezési koncepciója köszön vissza sok helyen. A nagy szakítószilárdságú acél rácsos váznak, és az ívelt, hosszú lengőkarnak köszönhetően a váz ideális súlyeloszlást, valamint a merevség és a rugalmasság kiváló egyensúlyát nyújtja, emellett nagyszerű visszajelzést ad a motoros számára. A Showa SFF-BP első villája alapból nem állítható kivitelű, a Ninja ZX-4R SE és Ninja ZX-4RR modellek azonban már előfeszítést állító mechanizmussal rendelkeznek, míg a hátsó rugózásról vízszintesen elhelyezett lengéscsillapító gondoskodik. A megállást elől két 290 mm-es féktárcsa, és radiálisan szerelt monoblokk féknyergek segítik, hátra egy nagy átmérőjű, 220 mm-es tárcsafék került a biztonságos megállás érdekében. A fékhatékonyság és a tapadás szempontjából az F120/R160 gumiabroncs-kombinációt úgy tervezték, hogy megfeleljen a Ninja ZX-4R dinamikus teljesítményének, és kiváló stabilitást biztosítson nagy sebességnél is. Az új Nindzsa vonalai, agresszív stílusa erőt sugároz, amelyről a Ninja ZX sorozat ismert, már messziről azonosítható a sziluett.
A Ninja ZX-4R megjelenéséhez hozzátartoznak a világítótestek LED-es fényforrásai. Ez a technológia uralja az ikerfényszórótól a hátsó lámpán keresztül az összes fényforrást, tovább erősítve a Ninja megjelenést. Az elektronikus vezetést segítő eszközök sem maradhatnak ki a felszereltségből, az integrált vezetési módokat összekapcsolták a KTRC (Kawasaki Traction Control) és a teljesítmény leadási sémákkal. A négy különböző mód közül – Sport, Road, Rain és Rider (Manuális) – a motoros könnyedén kiválaszthatja a beállítást a vezetési körülményeknek és saját vezetési stílusának megfelelően. A Ninja ZX-4R SE és Ninja ZX-4RR modellekhez gyorsváltó (KQS-Kawasaki Quick Shifter) is tartozik, amely lehetővé teszi a tengelykapcsoló nélküli fel/le váltást. A műszerfal 4,3 hüvelykes, digitális színes LCD-képernyővel informál, amely kiváló láthatóságot biztosít verőfényben. A pálya használatra alkalmas beállításnál könnyen leolvasható a kijelzőről a köridő, a sebességfokozat és a fordulatszám 10 000 fordulat/perctől kezdve. A Kawasaki RIDEOLOGY alkalmazás számos egyedi funkciót kínál okostelefon csatlakoztatásakor, akár a GPS útvonal vagy járművezetési információk megjelenítésével.
Ninja ZX-4R SE
Ez a különleges kiadású modell eredeti színeket és grafikákat tartalmaz, amelyeket a Kawasaki gyári versenycsapata, a Kawasaki Racing Team (KRT) gépei ihlettek, valamint számos kiegészítőt alapfelszereltségként. Ilyen például a kétirányú KQS (gyorsváltó), füst színű plexi vagy USB csatlakozó.
Ninja ZX-4RR
Az eredeti Kawasaki Racing Team által ihletett színek és „RR” grafika mellett, a hátsó felfüggesztés Showa BFRC-lite, ami megegyezik a Ninja ZX-10R szupersport modellnél használttal. Ez a specifikáció sportosabb vezetési élményt tesz lehetővé a gyári gyorsváltóval együtt (KQS)
Szöveg: Buny
Kép: Kawasaki