A Metzeler abroncs gyártót a FIM Supermoto Világ- és Európa bajnokság hivatalos gumiszállítójának választották. A promóter XIEM-mel kötött megállapodásnak köszönhetően a gumiabroncs márka lesz az egyetlen szállítója a 2023-2025 közötti hároméves időszakra a világ legjobb S1GP sorozatának és a Európai S4 sorozatnak, valamint a Supermoto of Nations bajnokságnak is.
A XIEM cég birtokolja zeknek a verseny sorozatoknak a televíziós, marketing és promóciós jogait. Minden csapat és versenyző az S1GP kategóriában és az európai S4-ben, valamint a Nemzetek kupájában Metzeler RACETEC SM abroncsokat használnak majd a versenyzők. Danilo Boccadolce, a XIEM vezérigazgatója így nyilatkozott a döntésről:
Nagyon büszke és boldog vagyok a megállapodás miatt, hiszen egy olyan tekintélyes márkával, mint a Metzeler, ami a világ egyik vezető motorkerékpár-abroncs gyártója sikerült üzletet kötnünk. Fontos választás ez, amely magasabbra értékeli majd az általunk lebonyolított versenyeket, emellett ráírányítja a figyelmet erre a sportágra.
Francesco Pietrangeli, a Metzeler márka Moto marketing igazgatója így kommentálta az együttműködést:
Elégedettek vagyunk, így a Metzeler márka sporttevékenységei közé bekerülhetett ez az izgalmas szakág is.
A Supermoto tökéletesen beleillik az értékesítési stratégiájába, mert ez egy fontos versenyág, ahol a látványos akció, a sajátos motorozási technika, és az abroncsok teljesítménye fontos szerepet játszik.
A Metzeler RACETEC SM abroncsot kifejezetten a szupermotard gépekhez fejlesztették, a legújabb generációs vegyületek és profil adta lehetőségek lehetővé teszik a leghatékonyabb „egyenes” és oldalirányú csúsztatásokat menet közben. Az abroncs összetevőinek magas szilícium-dioxid-tartalma gyors felmelegedést garantál, és kopásállósága is megfelelő. A futófelület mintázatában barázdák találhatók a középső szakaszon, így nagyobb mechanikai tapadást lehet elérni a tereppályaszakaszokon, míg a középső dőlésszögű barázdák gyors és hatékony öntisztulásra képesek.
Minden versenyzőt 17 hüvelykes K1-es hátsó gumikkal látnak el. Ami az első kereket illeti, ott az S1GP kategóriában versenyzők 16,5 hüvelykes abroncsot kapnak K1 és K2 keverékkel, míg az európai S4 kategóriában 17 hüvelykes abroncsok is elérhetőek lesznek ugyanilyen keverékekkel.
Szöveg: Buny
Kép: Metzeler